Šéf Lotusu Gerard Lopez kritizuje archaický model fungování a řízení formule 1.
Na konci loňského roku se menší týmy vzbouřily proti vysokým nákladům a špatnému přerozdělování peněz. Vedle toho skončily dva týmy (byť Marussia se má vrátit) a další mají problémy. Aby toho nebylo málo, na obchodním poli se nedaří celé F1, sledovanost klesá, což samozřejmě ovlivňuje i mínění sponzorů.
„Sledovanost formule 1 klesá, ačkoliv podívaná na trati je výjimečná, i když má prostor pro zlepšení,“ řekl Lopez pro Auto Hebdo. „Tento sport musí oslovit mladé fanoušky a to nejen prostřednictvím televize ale také internetu a sociálních sítí.“
„A co víc, F1 nemá žádné skutečné marketingové oddělení, což znamená, že zde existuje velký nevyužitý potenciál. Podle odborníků, se kterými se pravidelně setkávám a kteří investují v jiných sportech, formule 1 je globální sport s potenciálem oslovit světové firmy. Přesto zde existuje nějaký blok,“ vysvětluje Lopez.
„Proč tito potenciální sponzoři, kteří se nebojí sum požadovaných F1, nepředkládají nabídky? Co je odrazuje? Je to archaické řízení a organizace sportu? Pokud se každý rok přerozděluje 900 milionů dolarů týmům, pak tu máme systém, co dává moc těm majetným a příliš málo těm nevyvoleným. Bohužel nůžky se stále více rozevírají a tím trpí image F1 jako celku. Proto jsou potenciální investoři ostražití, pokud jde o investici do sportu. To vše by se dalo snadno vyřešit. Bohužel žádný z týmů nesdílí stejnou vizi jako ten druhý.“
Foto: Pirelli