Jak zlevnit motory? Jezdec dostane jen tři

Jak zlevnit motory? Jezdec dostane jen tři

Výrobci hledají způsoby, jak snížit cenu současných pohonných jednotek. Jedním z nápadů je i snížení jejich počtu na sezónu – na tři. Diskuse navíc ovlivňuje právě skončená pařížská konference o klimatických změnách.

FIA chtěla situaci vyřešit administrativně – zavést strop na cenu pro zákazníky. To ovšem vetovalo Ferrari. Výrobci tak mají nebo chtějí přijít do 15. ledna s vlastními nápady. Výrobci mají slušnou motivaci. Pokud nic nevymyslí, bude ve hře alternativní motor.

Některé předběžné návrhy se už podle Motorsport.com objevily:

  • Není to tak dlouho, co jezdec dostal na sezónu pět motorů. Letos to byly jen čtyři a podle jednoho z návrhů by nově musel jezdec vyjít jen se třemi pohonnými jednotkami! Připomeňme, že příští rok by mělo být 21 závodů. Zatímco letos tak pohonná jednotka musela teoreticky vydržet 4,75 závodu, nově by to muselo být 7. Samozřejmě by to nebyla jen změna na papíře, musela by se zvýšit spolehlivost.
  • Oblíbeným pomocníkem je standardizace. Výrobci by se mohli dohodnout na seznamu standardizovaných částí, které by byly od jednoho dodavatele.     
  • Vývoj některých částí by mohl být (opět) zmrazen. Jednalo by se o ty komponenty, kde už vývoj nemá smysl.

Samozřejmě se bavíme o změnách (nejdříve) pro rok 2017.

K standardizaci by mohlo dojít zejména u rekuperátorů energie. Na stole byl dokonce i návrh na zrušení MGU-H, ale proti je prý Honda, která právě kvůli hybridní technologii do F1 vstoupila.

Ferrari zase vytahuje Paříž – konkrétně nedávno skončenou klimatickou konferenci. Marchionne si myslí, že by měl být i nadále kladen důraz na hybridní technologii. S ohledem na snahy o snížení emisí by to prý byl jinak „krok zpět“.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud