Bernie Ecclestone navrhuje, aby menší týmy mohly mít jiný a výrazně levnější motor. Mluví se o V8 s KERSem nebo o V6 s biturbem a KERSem. Force India podobné úvahy vítá a podporuje.
„Myslím, že princip zachování hybridního V6 je naprosto korektní a správný,“ říká Bob Fernley pro Motorsport.com. „Z pohledu výrobců je to přínosné pro jejich marketing a technické programy. Nemám žádné pochyby o tom, že hybrid má dlouhou budoucnost v F1.“
„To, co sleduje Bernie, je, že nezávislým týmům budou nabídnuty paritní motory, případně V8 s KERSem za alespoň o polovinu nižší ceny oproti tomu, co platíme dnes.“
Fernley upozorňuje, že týmy nemohou současné vysoké náklady přežít, takže Ecclestonův návrh má vysokou hodnotu.
Problémem ovšem může být právě nalezení parity. Tedy aby levný motor nebyl o moc méně výkonný nebo nakonec paradoxně výkonnější než velké motory automobilek. Výkon je přitom jen jedním z parametrů. Tím dalším může být spotřeba. Fernley to ale jako problém nevnímá.
„Může to způsobit několik problémů, pokud jde o nepříjemnosti při hledání parity… jenže už dnes jsou zde nepříjemnosti, pokud jde o rozdíl mezi Mercedesem a Renaultem! Vždy tomu tak bude. Nemyslím, že by to devalvovalo F1. Jezdíme s jiným podvozkem, tak proč bychom nemohli jezdit s jiným motorem?“
Foto: Getty Images / Clive Mason