FIA změnila pravidla: lepší zvuk a limity tratě

Kromě kalendáře pro příští rok byly schváleny také některé úpravy sportovních a technických pravidel.
 FIA změnila pravidla: lepší zvuk a limity tratě

Nepochybně největší změnou je úprava výfukového potrubí, o které se už debatovalo někdy okolo Monaka.

Od příštího roku budou muset mít vozy samostatné výfukové potrubí pro wastegate, kterým musí procházet všechny a pouze výfukové plyny z obtokového ventilu. Tato změna určitě nepřinese žádné nové rozložení sil, ale měla by mít vliv na zvuk motorů.

V oblasti sportovních pravidel se FIA zaměřila na dodržování limitů tratě. Diskuse se zde rozhořela zejména po GP Belgie a problémech s pneumatikami. Podle z jedné verzí za velké množství řezů v pneumatikách mohlo nedodržování limitů v Raidillon.

Úprava pravidel ale velká není, spíše klade na limity tratě větší důraz: „jezdci musí vyvinout veškeré rozumné úsilí pro dodržení limitů tratě za všech okolností a nesmí úmyslně opustit trať bez ospravedlnitelného důvodu. Penalizace budou i nadále udělovány na základě toho, zda jezdec získal výhodu.“

Nově bude také každý jezdec, který zavinil zrušení startu (jezdci se pak znovu vydávají do zahřívacího kola), muset startovat z boxů.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Video: Turbo Heroes aneb netradiční počin McLarenu

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
18:53 | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.