Po vyšetřování Mercedesu v Monze a především po diskvalifikaci Massy v Brazílii FIA upraví postupy při kontrole teplot a tlaku pneumatik.
Massa byl diskvalifikován za to, že u jedné z jeho pneumatik byla teplota mnohem vyšší, než dovolují pravidla.
Williams trvá na tom, že teplota byla v pořádku, což ukázaly na sobě nezávislá data a měření týmu. Proti diskvalifikaci se ale Williams neodvolal, protože by to prý nemělo smysl – pozice v šampionátu se nezměnila, takže by odvolání jen stálo zbytečné peníze.
Paradoxem, na který nyní upozornil i Williams, je fakt, že podobná pravidla o tlaku a teplotě jsou dána především kvůli bezpečnosti. Tým se ale o (údajném) prohřešku dozvěděl až v průběhu závodu.
Nově tak bude vše probíhat jinak. Pokud proběhne kontrola pneumatik, bude se postupovat podobně jako u převážení auta – to znamená, že u kontroly bude přítomen člen týmů.
Tým na to pak může zareagovat úpravou. V takovém případě by pneumatiky vyměnil a vůz startoval z boxů.
Podle Williamsu patrně FIA provedla měření špatně a to, co naměřila nebyla skutečná teplota pneumatiky, ale tepelný odraz od zahřívací deky. Také to bude do budoucna vyřešeno a bude se měřit teplota dostatečně odkryté pneumatiky.
Foto: Getty Images / Charles Coates