DTM: Závod na Red Bull Ringu ovládlo BMW, vyhrál Wittmann

Závod DTM na Red Bull Ringu vyhrál lídr šampionátu Marco Wittmann, druhý skončil Brazilec Augusto Farfus a třetí Timo Glock, pro kterého to byly letošní první stupně vítězů. Závod poznamenaly penalizace i černá vlajka pro jednoho z favoritů.
 DTM: Závod na Red Bull Ringu ovládlo BMW, vyhrál Wittmann

Pole position si na Red Bull Ringu vyjel Robert Wickens, který letos vyhrál na Norisringu. Z druhého místa pak odstartoval Timo Glock a ze třetí pozice lídr šampionátu Marco Wittmann.

BMW tak sice na pole position nedosáhlo, za to však do první desítky dostalo 6 vozů, Mercedes jen tři a Audi dokonce jen jedno. Dobrou výchozí pozici měl lídr šampionátu Wittmann, jeho dva nejbližší konkurenti odstartovali až daleko za ním.

Závod 

První šestka odstartovala na měkké sadě gum. Nejlépe postaveným jezdcem na tvrdé směsi byl Christian Vietoris. 

První zatáčky se obešly bez kolizí, Wittmann se po startu propadl na 6. místo, na prvních dvou příčkách se nic neměnilo. Na třetí místo se pak posunul Augusto Farfus.

Vietoris byl vyšetřován za ulitý start, penalizaci ale nakonec nedostal.  Vietoris se po startu propadl na 9. místo, ale byl stále nejlepším jezdcem na tvrdší směsi, takže se stal potenciálním kandidátem na velkou stíhací jízdu v další části závodu.

Timo Glock se propadl po pár kolech na třetí místo, když ho překonal Farfus, který se ihned pustil do stíhání prvního Wickense. Glock se pak musel bát dokonce i o třetí pozici, protože měl jen těsně za sebou Pascala Wehrleina. 

V desátém kole přišel první útok Farfuse na Wickense, ale úspěch neslavil. O kolo později odstavil své BMW António Félix da Costa. Na okruhu zavlály žluté vlajky, což ale někteří ignorovali. Pět jezdců za to dostalo penalizaci průjezd boxy. 

Farfus a Wickens mezi tím pokračovali ve fantastickém souboji o první místo. Těsně před polovinou závodu bylo prvních osm jezdců vměstnáno do 4 sekund! 

V 19. kole zamířil Farfus jako první ze špičky do boxů a propadl se na devátou příčku. Ve 21. kole pak k mechanikům zamířila celá vedoucí špička. Není divu, do poloviny závodu se musí jezdci zbavit měkkých pneumatik. 

Farfus se po vyjetí z boxů za cenu drobných šťouchanců dostal před Wickense. Se všemi ale vytřel Jamie Green, který zůstal o kolo déle a po vyjetí z boxů se dostal do čela závodu. A to mu před zastávkami patřilo 4. místo. Jak se ale později ukázalo, s Greenem nakonec vytřeli pro změnu stewardi. 

Pořadí tak bylo: Green, Farfus, Wickens, Glock, Wittmann. Po 26 kolech naopak ze závodu odstoupil Pascal Wehrlein, který zajel rovnou do garáže.

Green se neradoval z prvního místa dlouho. Sportovní komisaři mu napařili penalizaci za to, že jel na měkkých pneumatikách o kolo déle, než měl. Jezdci totiž nesmějí na měkké sadě odjet více než polovinu závodu. Penalizaci dostal také Wickens za nebezpečné vypuštění z boxů.  

Wickensovi se ale do boxové uličky pro trest moc nechtělo a tak mu stewardi ukázali černou vlajku a ze závodu ho diskvalifikovali.

Do čela závodu se tak dostal lídr šampionátu Wittmann, který ve 32. kole předjel i Farfuse.

V posledních kolech se na čele už pořadí neměnilo. Marco Wittmann vyhrál svůj třetí letošní závod a posílil svůj náskok v čele šampionátu. Druhý dojel Augusto Farfus a třetí Timo Glock. BMW tak obsadilo celou první čtyřku!

Dobrý závod zajel také Martin Tomczyk, kterému se v poslední době moc nedaří, ale na Red Bull Ringu dokázal po startu z 11. místa dojet čtvrtý a podtrhl tak úspěšný den pro BMW. 

Další závod se jede 17. srpna na Nürburgringu. 

Výsledky

P. Jezdec Tým Čas/ztráta
1. Marco Wittmann RMG BMW 1m08.23.185s
2. Augusto Farfus RBM BMW +3.298s
3. Timo Glock MTEK BMW +5.391s
4. Martin Tomczyk Schnitzer BMW +6.237s
5. Timo Scheider Phoenix Audi +6.666s
6. Adrien Tambay Abt Audi +12.213s
7. Mattias Ekström Abt Audi +14.046s
8. Jamie Green Rosberg Audi +14.456s
9. Christian Vietoris HWA Mercedes +15.224s
10. Bruno Spengler Schnitzer BMW +15.782s
11. Miguel Molina Abt Audi +16.192s
12. Joey Hand RBM BMW +16.214s
13. M.Rockenfeller Phoenix Audi +17.717s
14. Maxime Martin RMG BMW +30.235s
15. Daniel Juncadella Mucke Mercedes +34.836s
16. Edoardo Mortara Abt Audi +35.420s
17. Gary Paffett HWA Mercedes +40.852s
18. Paul Di Resta HWA Mercedes +44.107s
19. Nico Müller Rosberg Audi +45.827s
20. Vitaly Petrov Mucke Mercedes +45.971s
Ret Robert Wickens HWA Mercedes 34 kol
Ret Pascal Wehrlein HWA Mercedes 26 kol
Ret Antonio Felix da Costa MTEK BMW 10 kol

Pořadí na čele šampionátu

Marco Wittmann (BMW): 95 bodů
Mattias Ekström (Audi): 56 bodů
Bruno Spengler (BMW): 42 bodů
Edoardo Mortara (Audi): 41 bodů

Diskuze (18) Další článek: V Melbourne se bude závodit minimálně do roku 2020
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.