K radosti domácích vyhrál loňskou GP Španělska Fernando Alonso, ale stalo se tak se strategií čtyř zastávek, což je podle mnohých více než je zdrávo. Pirelli letos očekává maximálně tři zastávky.
O okruhu v Katalánsku se musí inženýrům Pirelli snad i zdát. Tamní okruh je sice týmům i dodavatelům dobře známý, na druhou stranu ale představuje obrovskou výzvu pro aerodynamiku i pneumatiky.
„Často se říká, že Barcelona poskytuje nejpřesnější obrázek o rozložení sil v dalším průběhu sezóny, protože vůz, který funguje v Barceloně, by měl fungovat všude”, říká ředitel Pirelli pro motorsport Paul Hembery.
„Totéž platí pro pneumatiky, protože španělský okruh je jedním z nejnáročnějších okruhů, na kterém během roku závodíme. Dlouhé a rychlé zatáčky, jako je ta třetí, jsou velmi náročné na pneumatiky, což vede k jejich velké degradaci. Povrch trati je poměrně drsný a teplota zde může být poměrně vysoká, což ještě více přispívá k degradaci”, dodává Hembery.
V minulosti jsme viděli až čtyři zastávky, ale s letošními změnami očekává Pirelli u většiny pilotů maximálně tři zastávky v boxech.
Pirelli veze do Španělska své dvě nejtvrdší směsi. Kromě závodního víkendů přivezou kamiony italského výrobce ještě další pneumatiky pro dvoudenní testy začínající na okruhu 13. května.