Caterham



Pilot #1 Kamuj Kobajaši
Pilot #2 Marcus Ericsson
Motor Renault
Vítězství 0
Pole positions 0
První GP Bahrajn 2010 (Austrálie 2012)
První vítězství -
Individuální titul -
Konstruktérský titul -
Stránky týmu www.caterhamf1.com

Majitel aerolinek Air Asia Tony Fernandes se po dohodě se skupinou Lotus přihlásil do šampionátu 2010 s novým týmem Lotus Racing. Své místo na startovním roštu získal jako poslední ze všech, přesto byl mezi nováčky nejlepší a skončil desátý.

Zásluhu na tom mělo angažování zkušených lidí, ať už Mika Gascoyna na pozici technického ředitele nebo Jarna Trulliho a Heikkiho Kovalainena v roli závodních jezdců. V závěru sezóny přišel rozchod se skupinou Lotus a přejmenování na tým Lotus. V roce 2011 byl Lotus znovu nejlepší z novějších týmů, ale ty etablované ohrozit nedokázal a nezískal ani jeden bod. Po sporu se skupinou Lotus se tým na konci roku znovu přejmenoval, tentokrát na Caterham.

Pod novým názvem se ale týmu nedařilo o moc lépe než dřív. Do posledního závodu sezóny 2012 dokonce bylo ohroženo jeho 10. místo v šampionátu, ale nakonec si ho vzal zpět. Na konci roku vyměnil šéfa, tím novým se stal Cyril Abiteboul, který si s sebou přivedl Charlesa Pica.

Do sezóny 2013 vstoupil Caterham s rok strarým upraveným vozem, což se projevilo na výsledcích. Jediný soupeř Marussia si hned v úvodu stihl zajistit 10. místo v šampionátu, a i když se Caterham poté zlepšil, zůstal poslední.

Související články

Nováčkům bylo v Bahrajnu horko

Nováčkům bylo v Bahrajnu horko

Virgin, HRT a Lotus za sebou mají složitý debut. Ze šesti vozů nových týmů byly klasifikovány pouze oba Lotusy. Jen Heikki Kovalainen ovšem doopravdy projel cílem.

14.  3.  2010
Souboj nováčků ovládl Timo Glock

Souboj nováčků ovládl Timo Glock

Po dlouhé době jsme byli svědky soutěžení zcela nových týmů. Obsadily sice poslední místa, všechny se ale svorně drží svých pozitivních vyhlídek do budoucna.

13.  3.  2010
Massa: Nové týmy? Doufám, že nebudou nebezpečné

Massa: Nové týmy? Doufám, že nebudou nebezpečné

Felipe Massa pochybuje, že budou nové týmy ve formuli 1 k něčemu dobré. Spíš má strach, že jejich pomalá auta budou překážet.

7.  3.  2010
FIA
Kvalita práce FIA: 0 %

Kvalita práce FIA: 0 %

Je velmi tristní, že z trojice USF1, Campos a Manor nezůstalo na soupisce ani jedno jméno.

4.  3.  2010
Schumacher: Nové týmy odvádějí dobrou práci

Schumacher: Nové týmy odvádějí dobrou práci

Ačkoli se jim nedaří zajet takový počet kol a časy, jako usedlejší soupeři, Michael Schumacher týmy Lotus a Virgin chválí. Už jen skutečnost, že jsou v Barceloně, je úspěch.

28.  2.  2010
Caterham
Lotus teď začne zrychlovat, věří Gascoyne

Lotus teď začne zrychlovat, věří Gascoyne

Nový tým Lotus se doposud v testech soustředil na spolehlivost svého vozu T127. Na rychlosti začal pracovat až dnes, proto jeho technický ředitel Mike Gascoyne věří, že se výkonnost zlepší.

26.  2.  2010
Caterham
Trulli: Smlouvu s Lotusem mám na tři roky, pak se uvidí

Trulli: Smlouvu s Lotusem mám na tři roky, pak se uvidí

Jarno Trulli patří ve formuli 1 mezi veterány, ale konec kariéry zatím neplánuje. Pro Lotus bude závodit tři roky, ale ani potom nemusí pověsit helmu na hřebík.

23.  2.  2010
Caterham
Gascoyne: Na konci roku musí Lotus bojovat o body

Gascoyne: Na konci roku musí Lotus bojovat o body

Technický ředitel Lotusu F1 Mike Gascoyne nepovažuje za důležitou formu v prvním závodě, ale klade důraz na pokrok, který musí vyústit v boje o bodovaná umístění na konci sezóny.

22.  2.  2010
VideaCaterham
Kovalainen: Schází nám přilnavost, ale vůz má potenciál

Kovalainen: Schází nám přilnavost, ale vůz má potenciál

Heikki Kovalainen si v Jerezu poprvé vyzkoušel Lotus T127, s kterým bude v letošní sezóně závodit. Zklamaný nebyl, navzdory některým nedostatkům má podle něj nový vůz potenciál.

19.  2.  2010
Di Resta a Fauzy odkroužili potřebné kilometry pro superlicenci

Di Resta a Fauzy odkroužili potřebné kilometry pro superlicenci

Týmy Force India a Lotus nasadily do středečních testů v Jerezu své záložní jezdce Di Restu a Fauzyho, aby jim umožnily najet 300 kilometrů jako jednu z podmínek pro získání superlicence.

18.  2.  2010
Caterham
Premiéra Lotusu T127 se odehrála bez větších problémů

Premiéra Lotusu T127 se odehrála bez větších problémů

Tým Lotus ve středu poprvé řádně testoval se svým vozem a s výsledkem byl spokojený. Až na pár drobností jezdil T127 bezchybně, řídil ho Fairuz Fauzy.

18.  2.  2010
Caterham
Fernandes: Až bude formule 1 globální, pojede se v Silverstonu noční závod

Fernandes: Až bude formule 1 globální, pojede se v Silverstonu noční závod

Šéf týmu Lotus Tony Fernandes je přesvědčený, že formule 1 zatím nevyužila své možnosti globálního sportu. Až se jí to podaří, bude důležitější Asie než Evropa.

16.  2.  2010
Caterham
Lotus by rád potrápil některé etablované týmy

Lotus by rád potrápil některé etablované týmy

Nové týmy letošní sezóny budou soupeřit především mezi sebou, ale Lotus by chtěl s postupem času bojovat i s některými etablovanými stájemi a sáhnout si na body.

15.  2.  2010
VideaCaterham
Lotus představil nové auto, je žlutozelené

Lotus představil nové auto, je žlutozelené

Nové auto Lotusu s označením T127 je oficiálně na světě. Tým ho odhalil v pátek pozdě odpoledne v Londýně. Monopost je podle očekávání vyvedený ve žlutozelené barvě.

12.  2.  2010
Caterham
Vůz týmu Lotus vyjel na trať v Silverstonu

Vůz týmu Lotus vyjel na trať v Silverstonu

Lotus F1 dodržel plán a se svým vozem vyjel poprvé na trať v úterý. Za volant nového monopostu z Malajsie se posadil testovací jezdec Fairuz Fauzy.

10.  2.  2010
Caterham
Lotus poprvé nastartoval nový vůz, na trať vyjede zítra

Lotus poprvé nastartoval nový vůz, na trať vyjede zítra

Malajsijský tým Lotus téměř dokončil svůj monopost pro letošní sezónu a v sobotu v něm poprvé zažehl motor Cosworth CA2010. Zítra ho čeká takzvaný shakedown.

8.  2.  2010
SpeciálCaterham
Lotus vyhlásil soutěž o účast na představení týmu v Londýně

Lotus vyhlásil soutěž o účast na představení týmu v Londýně

Šéf týmu F1 Lotus Tony Fernandes originálním způsobem vyhlásil soutěž, ve které je možné vyhrát účast na oficiálním představení Lotusu v Londýně. Odkudkoli na světě!

6.  2.  2010
Caterham
Trulli: Lotus může být efektivnější než Toyota

Trulli: Lotus může být efektivnější než Toyota

Jarno Trulli věří, že nový tým Lotus F1 bude důstojně reprezentovat slavnou značku. Heikki Kovalainen chce ukázat, že umí víc, než předvedl u McLarenu.

24.  1.  2010
Zaujalo násCaterham
Lotus 99 Honda V6 Turbo

Lotus 99 Honda V6 Turbo

V rámci rubriky "Zaujalo nás" F1sports publikuje první příspěvek z řady vás, samotných čtenářů. Tato rubrika totiž patří čistě jenom vám.

16.  1.  2010
Caterham
Trulli: Mezi nováčky bude Lotus patřit na špičku

Trulli: Mezi nováčky bude Lotus patřit na špičku

Bývalý pilot Toyoty Jarno Trulli je přesvědčený, že si nové působiště vybral dobře, protože Lotus bude podle něj patřit mezi nejlepší nové stáje.

14.  1.  2010
Christian Horner se zastal nových týmů

Christian Horner se zastal nových týmů

Do formule 1 mají letos vstoupit čtyři nové stáje. Zejména u Camposu a USF1 se ale objevují obavy, zda se vůbec na rošt stihnou dostat.

9.  1.  2010
Caterham
Po angažmá u McLarenu jsem lepší jezdec, říká Kovalainen

Po angažmá u McLarenu jsem lepší jezdec, říká Kovalainen

Finský pilot Heikki Kovalainen strávil dva roky po boku Lewise Hamiltona ve Wokingu a přiznává, že se mnohému naučil. Do Lotusu proto přichází jako lepší pilot, i když rozdíly nejsou velké.

9.  1.  2010
Caterham
Monopost Lotusu vyjede poprvé na trať v polovině února

Monopost Lotusu vyjede poprvé na trať v polovině února

Tým Lotus bude mít svůj vůz připravený dříve než plánoval, přesto nestihne všechny testy jako většina ostatních. Poprvé vyšle své auto na trať 17. února v Jerezu.

7.  1.  2010
Caterham
Úspěchy může Lotus očekávat za tři až pět let, předpovídá Gascoyne

Úspěchy může Lotus očekávat za tři až pět let, předpovídá Gascoyne

Lotus představil tento týden své jezdecké složení a vše směřuje k návratu slavného jména do Grand Prix. Malajci se netají tím, že s původním týmem nemají téměř nic společného, určitou zodpovědnost ale pociťují a nechtějí být jen do počtu.

28.  12.  2009
1...891011121314

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10