Majitel aerolinek Air Asia Tony Fernandes se po dohodě se skupinou Lotus přihlásil do šampionátu 2010 s novým týmem Lotus Racing. Své místo na startovním roštu získal jako poslední ze všech, přesto byl mezi nováčky nejlepší a skončil desátý.
Zásluhu na tom mělo angažování zkušených lidí, ať už Mika Gascoyna na pozici technického ředitele nebo Jarna Trulliho a Heikkiho Kovalainena v roli závodních jezdců. V závěru sezóny přišel rozchod se skupinou Lotus a přejmenování na tým Lotus. V roce 2011 byl Lotus znovu nejlepší z novějších týmů, ale ty etablované ohrozit nedokázal a nezískal ani jeden bod. Po sporu se skupinou Lotus se tým na konci roku znovu přejmenoval, tentokrát na Caterham.
Pod novým názvem se ale týmu nedařilo o moc lépe než dřív. Do posledního závodu sezóny 2012 dokonce bylo ohroženo jeho 10. místo v šampionátu, ale nakonec si ho vzal zpět. Na konci roku vyměnil šéfa, tím novým se stal Cyril Abiteboul, který si s sebou přivedl Charlesa Pica.
Do sezóny 2013 vstoupil Caterham s rok strarým upraveným vozem, což se projevilo na výsledcích. Jediný soupeř Marussia si hned v úvodu stihl zajistit 10. místo v šampionátu, a i když se Caterham poté zlepšil, zůstal poslední.