Bianchimu dobrý výkon v kvalifikaci není nic platný, čeká ho penalizace

Souboj Caterhamu a Marussie je v Abú Zabí těsný. Mírně navrch měl v kvalifikaci Nizozemec Giedo van der Garde z malajského týmu.
Bianchimu dobrý výkon v kvalifikaci není nic platný, čeká ho penalizace

Marussia

Jules Bianchi: "Z mé strany to nebyl úplně dobrý den. To, že jsme se z toho oklepali, beru jako velké plus. S posledním kolem jsem spokojený, stačilo k tomu, abychom rozdělili oba caterhamy. Ve třetím volném tréninku jsem měl problémy se zádí vozu. Vyhnala mě mimo trať a do hodin. Naštěstí se mi podařilo nenarazit do zdi příliš tvrdě, nicméně poškození jsme se stejně nevyhli. Převodovka byla pochroumaná a bylo potřeba ji vyměnit. Je to zklamání, v kvalifikaci jsme se dokázali zlepšit, ale snaha přijde vniveč kvůli penalizaci. Budeme startovat z chvostu a musíme vypracovat dobrou strategii, která by nám mohla pomoci přeskočit naše nejbližší soupeře."

Max Chilton: "Celkově to byl obtížný den. Nejhorší to ale bylo v kvalifikaci, ve které nám špatně fungovalo DRS. Ve druhém výjezdu na trať to bylo lepší, ale ve druhém měřeném kole jsem toho nemohl využít, protože jsem měl zničené pneumatiky. Je to škoda, protože by to mezi mnou a Julesem opět mohlo být pěkně těsné. Sečteme-li si ztrátu získanou špatným DRS a odjetím tří kol místo jednoho, jedná se o výrazný rozdíl. Zítra je ale taky den, a uděláme maximum pro to, aby byl pozitivní."

Caterham

Giedo van der Garde: "Podobně jako v případě mého kolegy se mi vůz po přenastavení po druhém tréninku začal chovat přetáčivě. Několik jízd ve třetím tréninku jsme proto věnovali tomu, abychom tento problém odstranili. Jak se trať postupně pogumovávala, její vlastnosti se zlepšovaly. Při jízdě na měkkých pneumatikách jsem byl opravdu spokojen. V kvalifikaci jsme zvolili dvě vyjížďky na měkké směsi. V první jízdě vše klapalo a před tím, než přední vozy přezuly z tvrdých pneu na měkké, jsem byl na desátém místě. Druhou vyjížďku jsme dobře načasovali, ale před nájezdem do měřeného kola jsem jel za hodně pomalým monopostem Force Indie a zchladly mi pneumatiky. V rychlém kole jsem tak přišel možná o tři desetiny. Sice jsem byl rychlejší než naši nejbližší rivalové i než týmový kolega, ale stejně cítím trochu hořkost, protože nechybělo moc a dostal jsem se pod minutu a 43 sekund. Na postup dál by to sice stejně nebylo, ale odráželo by to kapacitu vozu. Každopádně nás čeká dlouhý závod. Loni tu náš tým dokázal dojet na třináctém místě. Beru fakt, že se mi podařilo vyhrát tuhle naši malou bitvu jako povzbuzení a příslib získání co nejlepšího možného výsledku."

Charles Pic: "Přes noc jsme udělali nějaké úpravy na autě. Ve třetím tréninku už vůz nebyl nedotáčivý, ale naopak trpěl přetáčivostí. Některé další změny pomohly problém odstranit a monopost byl hned lépe vyvážený. Kvalifikaci jsme začali na měkkých pneumatikách, ale pořád jsem nebyl úplně spokojený. Nedotáčivost ovlivnila obě mé jízdy v Q1. Je to škoda, protože auto má v přímém srovnání se soupeři rychlost. V závodě můžeme ukázat, co v nás je. Závodní rychlost je naší výhodou, stejně jako poměrně pomalá degradace pneumatik, což nám otevírá zajímavé strategické možnosti."

Diskuze (6) Další článek: Räikkönen byl kvůli nelegálnímu vozu vyloučen z kvalifikace
20:16 | Renault už prý vyřešil problém s mechanismem DRS.
12:35 | Také helmy Arai už prošly crash testy a mohou se používat.
8:15 | Sestřih druhého dne testů odkaz
19. února | Nikolov sedačka jako taková. Magnussen měl dnes problém s opěrkou hlavy. Byla příliš vysunutá dopředu. Tým věří, že to do čtvrtku vyřeší.