Vše o bezpečnosti formule 1. Nové ochranné prvky, ale také nehody, které jsou nedílnou součástí sportu.
Od nehody Ayrtona Senny urazila F1 velký kus cesty v oblasti bezpečnosti nejen vozů formule 1, ale také tratí nebo zázemí na okruzích. Jezdci dnes bez větší újmy zvládají i velké nehody a silná přetížení. Téměř každý rok se bezpečnost dále zlepšuje.
V roce 2019 se mají upravit pravidla pro helmy jezdců.
FIA bude opět testovat speciální biometrické rukavice, které poprvé vyzkoušela v Maďarsku.
Niki Lauda kvituje, že je F1 bezpečnější, než v jeho dobách. Nemělo by se podle něj ale v tomto ohledu tlačit na pilu příliš, jinak to F1 zabije.
Podívejte se na fotografie některých nehod z první poloviny sezóny 2017.
Pilot Renaultu patří k nejhlasitějším kritikům ochrany kokpitu. Pro rok 2018 FIA chystá zavedení používání takzvané svatozáře neboli halo.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) ve svém prohlášení popisuje důvody toho, proč se rozhodla pro příští sezónu formule 1 prosadit řešení takzvané "svatozáře" coby ochrany hlavy jezdce.
FIA rozhodla, že v roce 2018 zavede tzv. svatozář. Její testy probíhaly v průběhu sezóny 2016.
Náhrada za kontroverzní svatozář? Ferrari v prvním tréninku otestuje štít.
Ve čtvrtek jsou nejen tiskové konference a autogramiády, ale také technické přejímky. V případě Toro Rosso neproběhlo vše hladce.
Červená vlajka v motorsportu znamená, že daná relace je zastavena. Jezdec musí zpomalit a zajet do boxů nebo na startovní rošt. Jak to dopadne, když červenou vlajku přehlédne?
Zapomeňte na svatozář. Favoritem ochrany hlavy jezdce je nyní tzv. štít.
Nechali byste se dobrovolně zapálit, pokud byste na sobě měli závodní overal?
Podle Massy si Carlos Sainz za svůj manévr v Montrealu zasloužil tvrdší trest.
Určitě si pamatujete na vážnou nehodu Billyho Mongera v britské F4. Mladík narazil zezadu do vozu Patrika Pasma. Nehodu přežil, ale přišel o obě nohy.
Všechny okruhy musí letos kvůli bezpečnosti provést změny. Obvykle se to týká posílení bariér nebo jejich nahrazení bariérami TecPro.
Bottasovi včera odpadlo T-křídlo, na které najel Max Verstappen. Red Bull měl kvůli tomu poškozenou podlahu. Podle Hornera ideální šance T-křídla zakázat kvůli bezpečnosti.
Svatozář nebo také halo se nesetkalo se zrovna příznivým ohlasem mezi jezdci (nebo minimálně části jezdců) a už vůbec ne mezi fanoušky. FIA připravila kompromis.
V příštím roce by se měl na vozech objevit nový ochranný oblouk. FIA v tichosti připravila jeho novou verzi.
Penalizace za závodní incidenty byly často terčem kritiky. Nově by se to mělo změnit.
V Miami probíhá o víkendu Závod šampionů. Podívejte se na sestřih ze soboty a na dramatickou nehodu Pascala Wehrleina.
V roce 2018 má do formule 1 přijít svatozář. Ochranný oblouk jako první testovalo v předsezónních testech v roce 2016 Ferrari. Pak se přidali i další. Red Bull připravil vlastní návrh.
Podle FIA budou letos vozy dosahovat v některých zatáčkách až o 40 km/h vyšší rychlosti. Bude potřeba upravit bezpečnostní opatření na okruzích.
Jak by dopadla nehoda Fernanda Alonsa z Grand Prix Austrálie 2016, kdyby byl na voze McLarenu ochranný oblouk?
Albert Pak dostal od FIA pokyny, jak zvýšit bezpečnost okruhu a to kvůli rychlejším vozům formule 1.
Alex Wurz navrhuje další zvyšování bezpečnosti vozů F1. Podle něj se jedná o recept na zlepšení atraktivity závodů.
Vývoj ochranného oblouku pokračuje. V F1 bychom ho měli vidět poprvé v roce 2018.
Jolyon Palmer podle svých slov není fanouškem svatozáře, která má být zavedena v roce 2018.
Také v Mexiku pokračovalo testování ochranného oblouku a to přesto, že ho v příštím roce neuvidíme.
FIA nyní pozná, když jezdci zhasne motor na startovním roštu.
V Japonsku se řešil incident z Malajsie, kde Sainzovi na startu zhasl motor.
Požár Magnussenova Renaultu v Malajsii opět rozvířil diskuse o zavedení ochranného oblouku. Podle Alonsa je potřeba se zamyslet nad úpravami.
Kevin Magnussen musel velmi rychle opustit svůj vůz, který začal hořet. Pochopitelně se ihned objevily otázky, zda by se z vozu dostal stejně rychle, kdyby měl svatozář.
Řidič safety caru Bernd Mayländer absolvoval svou 300. Grand Prix. Samozřejmě ne ve všech jsme ho mohli vidět na trati během závodu.
Fanoušek zachytil nehodu Nica Hülkenberga, který boural hned na startu Velké ceny Singapuru.
Alonso a Hamilton si v pátek v Singapuru vyzkoušeli svatozář. K jejímu zavedení má dojít v roce 2018.
Lewis Hamilton a Fernando Alonso budou dalšími, kdo si vyzkouší ochranný oblouk.
Kevin Magnussen velmi tvrdě boural za Eau Rouge. Video z nehody ukázalo, že došlo k vymrštění opěrek hlavy.
Kromě Rosberga si ochranný oblouk ve Spa vyzkouší také Nico Hülkenberg.
Ochranný oblouk v podobě tzv. svatozáře si zatím vyzkoušely dva týmy. Nyní to čeká Mercedes.
Bernd Mayländer se už od roku 2000 dostává do čela celého jezdeckého pole formule 1 ve chvílích, kdy si situace na trati žádá výjezd zpomalovacího vozu.
Podobná témata: Speciál, GP Bahrajnu 2017, štít, GP Velké Británie 2020, Pascal Wehrlein, Gilles Villeneuve, GP Belgie 2016, Bahrajn, Toro Rosso, Red Bull Racing, Pravidla formule 1, Michael Schumacher, Force India, Schumacher nehoda, Nico Hülkenberg, GP Bahrajnu 2020, GP Maďarska 2018, Albert Park, sezóna 2018, Lando Norris