Vše o bezpečnosti formule 1. Nové ochranné prvky, ale také nehody, které jsou nedílnou součástí sportu.
Od nehody Ayrtona Senny urazila F1 velký kus cesty v oblasti bezpečnosti nejen vozů formule 1, ale také tratí nebo zázemí na okruzích. Jezdci dnes bez větší újmy zvládají i velké nehody a silná přetížení. Téměř každý rok se bezpečnost dále zlepšuje.
Romain Grosjean testoval vůz IndyCar. Na hřbetech jeho rukou jsou stále patrné důsledky děsivé nehody z konce loňské sezóny. Už brzy budou k dispozici závěry vyšetřování.
Nehoda Romaina Grosjeana se stále vyšetřuje. Zájem o podrobnější informace má také francouzský jezdec.
Dvorní architekt okruhů formule 1 Hermann Tilke řekl, že za vážnou nehodou Romaina Grosjeana na okruhu v Bahrajnu se podepsalo mnoho faktorů.
Desátá zatáčka okruhu španělské Grand Prix u katalánské Barcelony je v současnosti utažená levá, která od jezdců vyžaduje tvrdé brzdy. To se ale před sezonou 2021 změní.
V Bahrajnu se před Grand Prix Sachíru uskutečnilo několik úprav a to především v reakci na nehodu Romaina Grosjeana z Grand Prix Bahrajnu.
FIA začala vyšetřovat nehodu Romaina Grosjeana. Na závěry si musíme počkat.
Jean Todt se vyjádřil k nehodě Romaina Grosjeana ve Velké ceně Bahrajnu 2020.
Emoce vyvolané hrozivě vypadající nehodou Romaina Grosjeana krátce po startu Velké ceny Bahrajnu již opadly a nyní je čas na její důkladnou analýzu. Poučením z ní by mělo být další zvýšení bezpečnostních standardů.
Nehody patří k formuli 1 i motorsportu. Pokud je zraněno maximálně ego jezdce, tak je to fascinující podívaná.
Tým AlphaTauri nebude žádným způsobem potrestán za problém s uvolněným bezpečnostním pásem Daniila Kvjata ve Velké ceně Portugalska formule 1.
Pilotům formule 1 se zamlouvají plánované změny na okruhu Spa-Francorchamps, kde se od roku 2022 v několika zatáčkách do únikových zón místo asfaltu vrátí štěrk.
Antonio Giovinazzi se ve Spa roztočil a boural na výjezdu ze zatáčky Fagnes. Při nehodě se uvolnilo jeho levé zadní kolo, do kterého narazil George Russell.
Výběr videí z Velké ceny Velké Británie, která přinesla dvě nehody a tři defekty v samotném závěru.
Italský výrobce vybavení pro motorsport Marelli a OMP Racing obdržely homologaci Mezinárodní automobilové federace (FIA) na vestu s materiálem zpomalujícím hoření, která v sobě má integrovaný systém pro měření životně důležitých parametrů pilota.
Formule 1 v uplynulých letech udělala několik změn, aby bylo vozy fyzicky náročnější řídit. To se sice nakonec z části povedlo, ale i tak se podle Nigela Mansella současná doba nedá s tou před desítkami let srovnávat.
V sedmdesátileté historii formule 1 došlo v oblasti bezpečnosti k obrovskému posunu. Podívejme se na hlavní bezpečnostní prvky, které stojí za neustále větší bezpečností při velkých cenách.
Jezdci si toho dnes v prvních metrech po startu dovolí více, než tomu bylo v počátcích formule 1.
Jeho práci mu zřejmě velká část fanoušků formule 1 závidí. Bernd Mayländer je totiž řidičem safety caru. O své práci promluvil ve čtvrtém pokračování seriálu o povoláních ve F1, který přináší britský Autosport.
Mezinárodní automobilová federace analyzovala celkem 28 nehod z loňského roku v různých sériích a doporučila některá opatření.
Na moderních okruzích formule 1 jsou velmi běžné asfaltové únikové zóny, které od pilotů pro jejich průjezd nevyžadují velké zpomalení rychlosti. To se nelíbí bývalému jezdci F1 Jeanovi Alesimu, podle kterého by měla být příliš vysoká rychlost při průjezdu asfaltovou únikovou zónou trestána penalizací.
Alex Wurz není fanouškem přílišného využívání asfaltových únikových zón
Ve formuli 3 došlo v sobotu k velké nehodě. Vůz Alexe Peroniho byl po najetí na obrubník v Parabolice katapultován a po saltech a vrutech skončil v plotu.
Jean Todt mluvil v Monze s novináři na téma bezpečnosti motorsportu. Podle šéfa FIA je i nadále nutné pracovat na zlepšování bezpečnosti pilotů.
Jacques Villeneuve si myslí, že mladí jezdci příliš riskují, protože jsou zvyklí jezdit především na simulátorech. Kanaďan reagoval na smrtelnou nehodu ve F2.
Lewis Hamilton reagoval na tragickou smrt francouzského pilota týmu Arden. Anthoine Hubert podlehl zraněním, která utrpěl v závodě F2.
Výběr fotografií z nehod v dosavadní části sezóny formule 1.
Podívejte se na fotografie z nehod ve formuli 1 z nedávné doby i z dávnější historie.
Středa a čtvrtek přinesly velké nehody dvou předních týmů. Příčiny byly rozdílné.
FIA od letošního roku zpřísnila standardy pro helmy. Někteří výrobci zatím neprošli procesem homologace.
Spousta jezdců napříč závodními kategoriemi mu vděčí za zdraví a možná i za život. Zemřel otec systému HANS Robert Hubbard.
Ve Spa došlo letos ke spektakulární nehodě, o které se v dalších dnech hodně diskutovalo. Poprvé totiž byla svatozář v ostré akci. Pomohla skutečně Leclercovi? FIA už má výsledky vyšetřování.
V IndyCar došlo v předminulém závodě k další velké nehodě. Na oválu v Pocono se těžce zranil Robert Wickens. Na stejném oválu zemřel před 3 lety Justin Wilson. Felipe Massa bezpečnost IndyCar kritizuje.
Práce traťových maršálů je nebezpečná. Jsou blízko tratě a za bariéru musí často i v okamžiku, kdy se po trati prohání vozy formule 1. Kola by už létat v dnešní F1 neměla, ale maršály může ohrozit něco, co možná fanouška na první pohled nenapadne – elektrický proud.
Romain Grosjean ztratil v nájezdu do první zatáčky kontrolu nad svým vozem a boural.
Safety car se na trati objeví vždy, aby uklidnil situaci v závodě, pokud je velmi špatné počasí, dojde k nehodě či je potřeba vyčistit trať od nečistot. V tu chvíli se na scéně objevuje Mercedes AMG GT R.
Ve formuli 1 budou muset mít jezdci nový standard helem. Následovat budou i další série.
Vozy formule 1 by mohly využívat světel na zadním křídle. V úterý je v Barceloně testoval Hamilton.
Mercedes představil nový safety car, který je nejvýkonnějším safety carem v historii.
Jezdci si ve středu podruhé vyzkoušeli pevný restart, který by měl nastat poté, co skončí červená vlajka. Na startovní rošt doprovodí jezdce safety car. Podle Grosjeana to může být slušný masakr.
V posledním díle o technických novinkách ve F1 v roce 2018 se podíváme na lepší zajištění kol.
Podobná témata: Historie, GP Velké Británie 2017, George Russell, GP Rakouska 2016, GP Velké Británie 2018, Fotografie, formule 3, Lewis Hamilton, Michael Masi, GP Monaka 2017, svatozář, Red Bull Racing, Niki Lauda, Videa, GP Velké Británie 2016, Daniil Kvjat, Ferrari, Lando Norris, Doporučujeme, Gilles Villeneuve