Adrian Sutil

Tým F1
Startovní číslo 99
Aktivní roky
Národnost německá
Datum narození 11. 01. 1983
Rodiště Starnberg - Německo
Výška 184
Váha 75
Vítězství 0
Pole positions 0
Stupně vítězů -
První GP GP Austrálie 2007
První vítězství -
Titul mistra světa -

Adrian Sutil se začal věnovat motokárám v roce 1997, když mu bylo 14 let. Brzy se stal továrním jezdcem Birelu a v roce 2002 začal závodit s monoposty ve švýcarské sérii Formule Ford, kterou vyhrál.

V roce 2003 přestoupil do Formule BMW, kde skončil šestý a následující rok zamířil rovnou do Formule 3. Na konci roku 2004 mu v této sérii patřio 15. místo. V roce 2005 změnil tým a stal se kolegou Lewise Hamiltona u ASM. Na konci roku se rozhodl pro japonskou Formuli 3, navíc závodil za tým Německa v A1GP.

V roce 2007 začala Sutilova kariéra závodního jezdce Formule 1 a svými výkony mnoho lidí přesvědčil. Jeho nejlepší umístění bylo osmé místo v mokrém závodě ve Fuji, za které získal jeden bod, sympatický výkon podal například i v Grand Prix Belgie. Na konci sezóny patřil mezi kandidáty na místo závodního pilota u McLarenu, nakonec ale zůstal u svého týmu, který změnil majitele a přejmenoval se na Force India.

I když Vidžaj Mallya přinesl do týmu Force India finanční prostředky, vůz na konkurenci stále zaostával a Sutil nezískal za celý rok 2008 ani jeden bod. Blízko nejlepšímu umístění v kariéře byl v GP Monaka, za ním jedoucí Kimi Räikkönen však nezvládl svůj vůz při brzdění a pář kol před koncem ho sestřelil ze čtvrtého místa. V následující sezóně ale udělala Force India významný krok vpřed a pravidelně mířila na body. Sutil jich sice získal jen pět, ale i tak to byla do té doby jeho nejlepší sezóna. Ještě více se mu dařilo v roce 2010, v šampionátu jezdců dokonce klepal na dveře první desítky.

Rok 2011 nepřinesl žádný zásadní zlom ve výsledcích, ale odsouzení za ublížení na zdraví znamenalo velký šrám, který Sutilovu kariéru přerušil. Ale jen na rok, v sezóně 2013 se vrátil s Force Indií, kde pokračoval ve svých obvyklých výkonech. Na konci se rozhodl pro přestup k Sauberu.

HISTORIE

1997 - 2000 Motokáry
2002 Formule Ford 1800 Švýcarsko: 1. místo; Formula Masters Rakousko: 5. místo
2003 Formule BMW: 6. místo, 86 bodů
2004 F3 Euro: 17. pozice, 8 bodů
2005 A1 GP Německo; F3 Euro: 2. místo, 93 bodů
2006 F3 Japonsko: 1. místo, 219 bodů

 

Formule 1
2006
Midland F1: testy
2007 Spyker F1: 19. místo, 1 bod
2008 Force India: 20. místo, 0 bodů
2009 Force India: 17. místo, 5 bodů
2010 Force India: 11. místo, 47 bodů
2011 Force India: 9. místo, 42 bodů
2013 Force India: 13. místo, 29 bodů
2014 Sauber

Související články

Force India
Sutil chce příští rok bojovat o lepší pozice s Force Indií nebo jiným týmem

Sutil chce příští rok bojovat o lepší pozice s Force Indií nebo jiným týmem

Adrian Sutil se netají tím, že se poohlíží po jiné stáji. V příští sezóně si chce polepšit, proto by z Force Indie klidně přestoupil.

6.  8.  2010
Střed pole: Bodovaly jen oba renaulty

Střed pole: Bodovaly jen oba renaulty

Robert Kubica dojel sedmý, bodoval i desátý Vitalij Petrov. Těsně za desítkou zůstali jezdci Williamsu a Sauberu. Piloti Toro Rosso a Force Indie předvedli vzájemné kolize. U Indů svým jezdcům navíc prohodili pneumatiky.

25.  7.  2010
Výsledky
V mokrém Hockenheimu začal nejrychleji Adrian Sutil

V mokrém Hockenheimu začal nejrychleji Adrian Sutil

V proměnlivých podmínkách prvního volného tréninku před GP Německa si nejlépe poradil Adrian Sutil. S velkým odstupem ho následovali Felipe Massa a Jenson Button.

23.  7.  2010
Střed pole: V první desítce dva renaulty a dva williamsy

Střed pole: V první desítce dva renaulty a dva williamsy

Šestý Kubica měl stejně jako někteří jeho kolegové problémy s měkčí směsí pneumatik. Do první desítky se prosadil i Petrov a oba williamsy. Těsně za ní skončil Buemi, nedařilo se Force Indii, Sauberu a Alguersuarimu.

26.  6.  2010
Pneumatiky
Střed pole: Kubicovi rychle odcházely zadní pneumatiky

Střed pole: Kubicovi rychle odcházely zadní pneumatiky

Nejlepším zástupcem středu pole byl opět sedmý Robert Kubica. Skvělého osmého místa dosáhl Sébastien Buemi a první desítku uzavřeli piloti Force India. Nebodoval Williams a nedojel ani jeden z vozů Sauber.

14.  6.  2010
Střed pole: Šestý Liuzzi zajel nejlepší kvalifikaci v kariéře

Střed pole: Šestý Liuzzi zajel nejlepší kvalifikaci v kariéře

Do třetí části kvalifikace se probojovali oba jezdci stáje Force India a tradičně také Robert Kubica. Blízko postupu byly také williamsy. Spokojeni byli i u Toro Rosso. Sauber měl naopak problémy s vyvážením.

12.  6.  2010
Force India
Také Liuzzi měl poškozené šasi, v Kanadě dostane jiné

Také Liuzzi měl poškozené šasi, v Kanadě dostane jiné

Vitantonio Liuzzi rozšířil řadu jezdců, kteří mění šasi z důvodu nespokojenosti nebo poškození. Zatímco třeba Vettel dostal nové, Liuzzi se podobně jako dříve Schumacher vrací k šasi, které už používal v minulosti.

8.  6.  2010
Střed pole: Nejlepší opět Kubica, bodovali také Sutil a Kobajaši

Střed pole: Nejlepší opět Kubica, bodovali také Sutil a Kobajaši

Kubica dojel šestý a podle svých slov byl rychlejší než mercedesy před ním. Petrov přišel o body až díky kolizi s Alonsem. Do první desítky se však posunuli Sutil a poprvé v sezoně také Kobajaši. Nebodovaly Williams a Toro Rosso.

30.  5.  2010
Střed pole: Nejlepší byl v kvalifikaci na GP Turecka opět Renault

Střed pole: Nejlepší byl v kvalifikaci na GP Turecka opět Renault

Do třetí části kvalifikace se tentokrát probojovaly oba vozy Renault, které ze zástupců středu pole doplnil ještě Kobajaši na sauberu. Těsně za branami první desítky skončil Sutil. Nedařilo se Toro Rosso a Williamsu.

29.  5.  2010
Střed pole: Poprvé v historii bodovaly oba vozy Force India

Střed pole: Poprvé v historii bodovaly oba vozy Force India

V dnešní Velké ceně Monaka si připsaly body oba vozy Force India. Díky penalizaci si bod připsalo i Toro Rosso, oba williamsy díky technickým problémům havarovaly, poruchy ukončily závod také oběma sauberům.

16.  5.  2010
Střed pole: Barrichello se soupeři na úzké trati problémy neměl

Střed pole: Barrichello se soupeři na úzké trati problémy neměl

Rubens Barrichello potvrdil svou zkušenost a v ulicích Monte Carla se k radosti týmu Williams kvalifikoval na devátém místě. Spokojeni jsou i u Force Indie, naopak Toro Rosso a Sauber jistě mířily výš.

15.  5.  2010
Dnes se do první desítky vešli hned čtyři zástupci středu pole

Dnes se do první desítky vešli hned čtyři zástupci středu pole

První desítka dnes do svých řad přijala hned čtyři týmy ze středu pole. Černý petr tak zbyl jen na jezdce týmu Sauber, kteří doplatili na kolize z úvodu závodu.

9.  5.  2010
Force India
Rozložení sil se v Barceloně moc nezmění, předpovídá Sutil

Rozložení sil se v Barceloně moc nezmění, předpovídá Sutil

Jezdec Force Indie Adrian Sutil je přesvědčený, že navzdory výrazně upraveným vozům, které týmy nasadí v prvním letošním evropském závodě ve Španělsku, nenastane žádný převrat v pořadí podle výkonnosti.

26.  4.  2010
Střed pole v kvalifikaci: Kubica osmý, Sutil desátý

Střed pole v kvalifikaci: Kubica osmý, Sutil desátý

Na jezdce ze středu pole zbyla v Číně tentokrát jen dvě místa mezi první desítkou. Robert Kubica se protlačil na osmou příčku, Adrian Sutil na desátou.

17.  4.  2010
Sutil: O páté místo v šampionátu svedou souboj Force India a Renault

Sutil: O páté místo v šampionátu svedou souboj Force India a Renault

Ačkoliv má Renault vyšší ambice, Adrian Sutil je po třech úvodních závodech přesvědčený, že Francouzi budou bojovat s Force Indií o pozici nejlepšího týmu za velkou čtyřkou.

9.  4.  2010
Force India
Náš hlavní soupeř Renault nám utekl, přiznává Force India

Náš hlavní soupeř Renault nám utekl, přiznává Force India

Force India si sice zatím plní hlavní cíl a pravidelně boduje, ale začala ztrácet na Renault, jehož považuje za největšího konkurenta. Francouzskou stáje teď potřebuje dostihnout.

31.  3.  2010
Liuzzi a Barrichello sbírali body, Alguersuari aspoň zážitky

Liuzzi a Barrichello sbírali body, Alguersuari aspoň zážitky

Řady „středopolařů“ prořídly v Melbourne hned po prvním kole kvůli nehodě Kamuje Kobajašiho. Ty, kteří ji přečkali, čekala slušná bodová nadílka.

28.  3.  2010
Sobota v Austrálii: Ze středu pole byl nejlepší Barrichello

Sobota v Austrálii: Ze středu pole byl nejlepší Barrichello

Díky výpadku Hamiltona se tentokrát do nejlepší desítky dostali hned tři jezdci z týmů reprezentujících střed pole. Ke Kubicovi a Sutilovi se připojil ještě Barrichello.

27.  3.  2010
Force India
Force India nasadí v Melbourne Di Restu a nová křídla

Force India nasadí v Melbourne Di Restu a nová křídla

Tým Force India bodoval hned v prvním závodě, ale to mu letos nemůže stačit. Majitel týmu Vidžaj Mallya má vyšší cíle, proto vůz dostane nové díly. V pátek se podle plánu sveze Paul di Resta.

23.  3.  2010
Závod v Bahrajnu: Za zbytek světa bodovali Liuzzi a Barrichello

Závod v Bahrajnu: Za zbytek světa bodovali Liuzzi a Barrichello

Boj o poslední dvě bodovaná místa za čtyřmi nejlepšími týmy ovlivnil incident hned v první sérii zatáček. Svůj závod tam pohřbili Kubica i Sutil.

14.  3.  2010
Sobota v Bahrajnu: Do první desítky se vmáčkli Kubica a Sutil

Sobota v Bahrajnu: Do první desítky se vmáčkli Kubica a Sutil

Mezi týmy ve středu pole se chystá bitva. Několik jezdců si tu zítra dělá zálusk na poslední dvě bodovaná místa. A kdo ví, možná některý ze silných týmů zaváhá a k mání bude bodů ještě víc.

13.  3.  2010
Výsledky
Sezónu 2010 otevřel v Bahrajnu nejlepším časem Adrian Sutil

Sezónu 2010 otevřel v Bahrajnu nejlepším časem Adrian Sutil

První volný trénink před Grand Prix Bahrajnu přinesl nečekané výsledky, nejrychlejší byl Adrian Sutil, následován Fernandem Alonsem a Robertem Kubicou.

12.  3.  2010
Force India
Cílem Force Indie jsou letos pravidelné body a příležitostná pódia

Cílem Force Indie jsou letos pravidelné body a příležitostná pódia

Force India chce letos pokračovat tam, kde loni přestala. Body musí být samozřejmostí a když se bude dařit, měl by Sutil nebo Liuzzi přivézt pohár ze stupňů vítězů.

9.  3.  2010
Force India
Force India může v každém závodě mířit na body, věří Sutil

Force India může v každém závodě mířit na body, věří Sutil

Adrian Sutil dospěl po testech v Jezeru k názoru, že se vůz týmu Force India významně zlepšil. Proto by měl letos bojovat o bodovaná umístění v každé Grand Prix.

15.  2.  2010
Force India
Force India VJM3 debutuje až v Jerezu, první testy vynechá

Force India VJM3 debutuje až v Jerezu, první testy vynechá

Adrian Sutil oznámil, že se nový vůz týmu Force India nezúčastní prvních předsezónních testů ve Valencii, stejně jako monopost Red Bull RB6 vyjede poprvé až v Jerezu.

15.  1.  2010
Pro tým Force India budou v příštím roce závodit Sutil a Liuzzi

Pro tým Force India budou v příštím roce závodit Sutil a Liuzzi

Jezdecké složení se nemění.

27.  11.  2009
Sutil má zajímavou nabídku od Force Indie, zřejmě u týmu zůstane

Sutil má zajímavou nabídku od Force Indie, zřejmě u týmu zůstane

Možností má ale více.

3.  11.  2009
Trulli je hodně naštvaný na Sutila kvůli manévru z úvodu závodu

Trulli je hodně naštvaný na Sutila kvůli manévru z úvodu závodu

Zachoval se velmi nebezpečně.

20.  10.  2009
Výsledky
Sutil Trulliho manévr označil za hloupý

Sutil Trulliho manévr označil za hloupý

Liuzzi je rád, že dovezl auto do cíle.

19.  10.  2009
Výsledky
Trulli má podezření, že ho Sutil vytlačil úmyslně mimo trať

Trulli má podezření, že ho Sutil vytlačil úmyslně mimo trať

Kobajaši si dokončením závodu splnil dnešní cíl.

18.  10.  2009
Výsledky
Sutil si přál déšť a závěr kvalifikace mu vyšel náramně

Sutil si přál déšť a závěr kvalifikace mu vyšel náramně

Liuzzi vjel do louže a havaroval.

17.  10.  2009
Výsledky
Třináctý Sutil: Je to vážně zklamání

Třináctý Sutil: Je to vážně zklamání

Force India zůstala bez bodu.

4.  10.  2009
Výsledky
Sutila zbrzdila penalizace, Liuzzimu není dobře

Sutila zbrzdila penalizace, Liuzzimu není dobře

Ale Suzuka Force Indii zase sedí.

3.  10.  2009
Výsledky
V deštivé Suzuce byl v pátek odpoledne nejrychlejší Adrian Sutil

V deštivé Suzuce byl v pátek odpoledne nejrychlejší Adrian Sutil

[GP Japonska - 2. volný trénink]

2.  10.  2009
Výsledky
Sutil za kolizi s Heidfeldem dostal pokutu 20 00 eur

Sutil za kolizi s Heidfeldem dostal pokutu 20 00 eur

Sutil se omluvil, ale Heidfeldova rekordní šňůra skončila.

27.  9.  2009
Výsledky
Nejlehčí vozy mají Vettel a Heidfeld, nejtěžší Sutil

Nejlehčí vozy mají Vettel a Heidfeld, nejtěžší Sutil

[GP Singapuru - hmotnosti vozů na startu závodu]

26.  9.  2009
Výsledky
Sutil: Věděli jsme, že bude těžké ubránit se Kimimu s KERS

Sutil: Věděli jsme, že bude těžké ubránit se Kimimu s KERS

Liuzzimu zarachotilo v převodovce a byl konec.

13.  9.  2009
Výsledky
Nejrychlejší kolo závodu zajel v Monze Adrian Sutil

Nejrychlejší kolo závodu zajel v Monze Adrian Sutil

[GP Itálie - nejrychlejší kola a zastávky v boxech ]

13.  9.  2009
Výsledky
Sutil: Zase se ve mně probudil závodní jezdec

Sutil: Zase se ve mně probudil závodní jezdec

Liuzzi zajel při svém návratu nejlepší kvalifikaci v kariéře.

12.  9.  2009
Výsledky
Adrian Sutil byl nejrychlejší i v posledním tréninku

Adrian Sutil byl nejrychlejší i v posledním tréninku

[GP Itálie - 3. volný trénink]

12.  9.  2009
1234567

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10