Adrian Sutil

Tým F1
Startovní číslo 99
Aktivní roky
Národnost německá
Datum narození 11. 01. 1983
Rodiště Starnberg - Německo
Výška 184
Váha 75
Vítězství 0
Pole positions 0
Stupně vítězů -
První GP GP Austrálie 2007
První vítězství -
Titul mistra světa -

Adrian Sutil se začal věnovat motokárám v roce 1997, když mu bylo 14 let. Brzy se stal továrním jezdcem Birelu a v roce 2002 začal závodit s monoposty ve švýcarské sérii Formule Ford, kterou vyhrál.

V roce 2003 přestoupil do Formule BMW, kde skončil šestý a následující rok zamířil rovnou do Formule 3. Na konci roku 2004 mu v této sérii patřio 15. místo. V roce 2005 změnil tým a stal se kolegou Lewise Hamiltona u ASM. Na konci roku se rozhodl pro japonskou Formuli 3, navíc závodil za tým Německa v A1GP.

V roce 2007 začala Sutilova kariéra závodního jezdce Formule 1 a svými výkony mnoho lidí přesvědčil. Jeho nejlepší umístění bylo osmé místo v mokrém závodě ve Fuji, za které získal jeden bod, sympatický výkon podal například i v Grand Prix Belgie. Na konci sezóny patřil mezi kandidáty na místo závodního pilota u McLarenu, nakonec ale zůstal u svého týmu, který změnil majitele a přejmenoval se na Force India.

I když Vidžaj Mallya přinesl do týmu Force India finanční prostředky, vůz na konkurenci stále zaostával a Sutil nezískal za celý rok 2008 ani jeden bod. Blízko nejlepšímu umístění v kariéře byl v GP Monaka, za ním jedoucí Kimi Räikkönen však nezvládl svůj vůz při brzdění a pář kol před koncem ho sestřelil ze čtvrtého místa. V následující sezóně ale udělala Force India významný krok vpřed a pravidelně mířila na body. Sutil jich sice získal jen pět, ale i tak to byla do té doby jeho nejlepší sezóna. Ještě více se mu dařilo v roce 2010, v šampionátu jezdců dokonce klepal na dveře první desítky.

Rok 2011 nepřinesl žádný zásadní zlom ve výsledcích, ale odsouzení za ublížení na zdraví znamenalo velký šrám, který Sutilovu kariéru přerušil. Ale jen na rok, v sezóně 2013 se vrátil s Force Indií, kde pokračoval ve svých obvyklých výkonech. Na konci se rozhodl pro přestup k Sauberu.

HISTORIE

1997 - 2000 Motokáry
2002 Formule Ford 1800 Švýcarsko: 1. místo; Formula Masters Rakousko: 5. místo
2003 Formule BMW: 6. místo, 86 bodů
2004 F3 Euro: 17. pozice, 8 bodů
2005 A1 GP Německo; F3 Euro: 2. místo, 93 bodů
2006 F3 Japonsko: 1. místo, 219 bodů

 

Formule 1
2006
Midland F1: testy
2007 Spyker F1: 19. místo, 1 bod
2008 Force India: 20. místo, 0 bodů
2009 Force India: 17. místo, 5 bodů
2010 Force India: 11. místo, 47 bodů
2011 Force India: 9. místo, 42 bodů
2013 Force India: 13. místo, 29 bodů
2014 Sauber

Související články

Lux podal žalobu na Sutila kvůli šarvátce z Šanghaje

Lux podal žalobu na Sutila kvůli šarvátce z Šanghaje

Spolumajitel týmu Renault Eric Lux splnil svůj slib a podal žalobu na Adriana Sutila kvůli ublížení na zdraví při potyčce v šanghajském nočním klubu.

23.  6.  2011
Střed pole: Nejvýše Petrov, nejviditelnější Kobajaši

Střed pole: Nejvýše Petrov, nejviditelnější Kobajaši

Vskutku nevyzpytatelný závod v Kanadě dal mnoha jezdcům příležitost získat lepší výsledek, než jaký je objektivní potenciál vozu. Hned pět pilotů ze středu pole dojelo na bodech.

13.  6.  2011
Střed pole: Oba renaulty v první desítce

Střed pole: Oba renaulty v první desítce

Mimo tradiční nejsilnější čtveřice týmů se do třetí části kvalifikace prokousala pouze francouzská stáj. Odstupy ve středu pole pak nejsou vůbec výrazné.

12.  6.  2011
Force India
Sutil o nehodě z Monaka: Co se dělo za mnou, nevím

Sutil o nehodě z Monaka: Co se dělo za mnou, nevím

Adrian Sutil svojí chybou v Grand Prix Monaka výrazně ovlivnil závěr závodu, ale sám si toho zpočátku ani nevšiml. Soustředil se na vlastní jízdu, což mu nakonec vyneslo šest bodů.

1.  6.  2011
Střed pole: Bodově se dostalo na všechny týmy

Střed pole: Bodově se dostalo na všechny týmy

V dramatické Velké ceně Monaka hrála významnou roli strategie, která pomohla na bodovaná umístění Kobajašimu, Sutilovi, Barrichellovi a Buemimu. Maldonada ze šestého místa vyřadil Hamilton.

29.  5.  2011
Střed pole: Nejlepšího výsledku dosáhl Pastor Maldonado

Střed pole: Nejlepšího výsledku dosáhl Pastor Maldonado

Williams splnil svůj slib, že Monako bude jeho vozům sedět, Pérez měl vážnou nehodu, Renault se poprvé nevešel do elitní desítky, Force India a Toro Rosso předvedly aktuální standard.

28.  5.  2011
Force India vyčkává, jestli bude Sutil obviněn

Force India vyčkává, jestli bude Sutil obviněn

Majitel týmu Force India Vidžaj Mallya stojí za Adrianem Sutilem, který by měl čelit žalobě za napadení spolumajitele týmu Renault Erica Luxe. Dokud nepadne formální obvinění, nic se nezmění.

27.  5.  2011
Střed pole: Pěkný finiš Heidfelda

Střed pole: Pěkný finiš Heidfelda

Střed pole opět nabídl vyorvnané souboje. Heidfeld vyjel pro Renault ve finiši osmé místo. Oba vozy na bodech má Sauber, naopak Force India, Toro Rosso a Williams vyšly zcela naprázdno.

22.  5.  2011
Střed pole: Tempo udával Vitalij Petrov

Střed pole: Tempo udával Vitalij Petrov

Do první desítky se kromě něho propracoval také Pastor Maldonado z Williamsu. Největším zklamáním byli jejich týmoví kolegové, Nick Heidfeld a Rubens Barrichello, kteří neprošli první částí.

21.  5.  2011
Je to těžká chvíle, přiznává Sutil čelem žalobě ze strany Luxe

Je to těžká chvíle, přiznává Sutil čelem žalobě ze strany Luxe

Adrian Sutil se chce v Barceloně soustředit jen na závodění, ale připustil, že žaloba, které čelí kvůli poranění spolumajitele týmu Renault Erica Luxe, ho nenechává zcela klidným.

19.  5.  2011
U případného soudu Sutil své jméno očistí, říká jeho manažer

U případného soudu Sutil své jméno očistí, říká jeho manažer

Sutilův manažer Manfred Zimmermann je přesvědčený, že když jeho svěřenec zranil spolumajitele týmu Renault Erica Luxe, neudělal nic, za co by mohl být potrestán. AKTUALIZOVÁNO

17.  5.  2011
Adrian Sutil má problém: je proti němu žaloba za fyzické napadení

Adrian Sutil má problém: je proti němu žaloba za fyzické napadení

Pilot týmu Force India Adrian Sutil má problém. Vysoce postavený muž v týmu Renault F1 proti němu podal žalobu. Důvod? Chlapská potyčká s krví po Velké ceně Číny.

16.  5.  2011
Renault
Sutil poranil při rvačce jednoho z šéfů Genii

Sutil poranil při rvačce jednoho z šéfů Genii

Adrian Sutil se dostal v Šanghaji po GP Číny do konfliktu s Ericem Luxem, který je pravou rukou majitele týmu Renault Gérarda Lopeze. Incident skončil zraněním.

12.  5.  2011
Střed pole: Do desítky se dostali Heidfeld, Petrov, Buemi a Kobajaši

Střed pole: Do desítky se dostali Heidfeld, Petrov, Buemi a Kobajaši

Renault už tradičně balancuje mezi nejlepšími týmy a druhou polovinou první desítky, kde se umístil v Turecku. Bodovali také Buemi a Kobajaši, který startoval z posledního místa, s prázdnou odjíždějí Force India a Williams.

8.  5.  2011
Střed pole: Do první desítky se dostal pouze Renault

Střed pole: Do první desítky se dostal pouze Renault

Z první desítky vyrazí do závodu oba renaulty, těsně za ní skončily williamsy, mezi které se prosadili jezdci Force Indie. Až za nimi se ve vyrovnaném středu závodního pole srovnali piloti Toro Rosso.

7.  5.  2011
Střed pole: U Renaultu panuje zklamání

Střed pole: U Renaultu panuje zklamání

Černozlaté vozy byly opět nejlepšími z nabitého středu pole, oproti prvním dvěma závodním víkendům ovšem zažily ústup ze slávy, Petrov dojel devátý, Heidfeld nebodoval vůbec.

17.  4.  2011
Střed pole: Kartami míchala červená vlajka

Střed pole: Kartami míchala červená vlajka

Renault přibrzdila Petrovova porucha, proto zůstal ve středu pole. Přerušení kvalifikace naopak nahrálo Toro Rosso. Dařilo se i Force Indii. Do třetí části se naopak nedostal Sauber ani Williams.

16.  4.  2011
Střed pole: První letošní body pro Sauber a Mercedes

Střed pole: První letošní body pro Sauber a Mercedes

Kamuj Kobajaši jel znovu skvěle a skončil sedmý, o dvě místa před Michaelem Schumacherem. Do desítky se opět vešel Paul di Resta. Toro Rosso tentokrát skončilo za body, williamsy zase nedojely.

10.  4.  2011
Pneumatiky
Střed pole: Renault efektivně pošetřil pneumatiky

Střed pole: Renault efektivně pošetřil pneumatiky

Z týmů středu pole dopadl nejlépe Renault, který se s oběma jezdci prosadil do první desítky. Tam se dostal i Kobajaši se sauberem. Toro Rosso a Force India si pochvalují snížení ztráty. Williamsu chyběla rychlost.

9.  4.  2011
Střed pole: S pořadím zamíchala diskvalifikace Sauberu

Střed pole: S pořadím zamíchala diskvalifikace Sauberu

Po diskvalifikaci jezdců Sauberu se na osmé místo posunul Sébastien Buemi z týmu Toro Rosso a do bodované desítky se vešly i vozy Force India. Williams vyšel bodově naprázdno.

27.  3.  2011
Střed pole: Do elitní desítky se prosadili Petrov, Kobajaši a Buemi

Střed pole: Do elitní desítky se prosadili Petrov, Kobajaši a Buemi

Petrov potěšil své šéfy u Renaultu šestým místem, Heidfeld po problémech skončil už v úvodu. Spokojeni jsou u Sauberu a Toro Rosso. Ze zadních pozic bude útočit Force India a Williams.

26.  3.  2011
Force India
Týmu Force India schází rychlost, tvrdí Sutil

Týmu Force India schází rychlost, tvrdí Sutil

Pilot Force Indie Adrian Sutil přiznal, že jeho auto potřebuje na úvod sezony trochu více rychlosti. Ačkoli si německý závodník pochvaluje dobrou spolehlivost, tým prý potřebuje auto ještě trochu více pochopit.

19.  3.  2011
Force India
Sutil neočekává, že by letos bojoval o lepší pozice než v roce 2010

Sutil neočekává, že by letos bojoval o lepší pozice než v roce 2010

Adrian Sutil je přesvědčený, že v loňské sezóně využila stáj Force India svůj potenciál naplno. Vzhledem ke své velikosti a prostředkům nemůže očekávat, že by letos dosahovala lepších výsledků.

28.  2.  2011
Pneumatiky
Pneumatiky Pirelli vyžadují velmi jemné zacházení, Hamiltonovi se to nelíbí

Pneumatiky Pirelli vyžadují velmi jemné zacházení, Hamiltonovi se to nelíbí

S rostoucími zkušenostmi s pneumatikami Pirelli jezdci zjišťují, že role obutí letos v závodech pravděpodobně významně vzroste.

21.  2.  2011
Force India
Pro Force Indii budou závodit Adrian Sutil a Paul di Resta

Pro Force Indii budou závodit Adrian Sutil a Paul di Resta

Tým Force India potvrdil své jezdecké složení pro letošní sezónu, závodní dvojici Adriana Sutila a Paula di Restu doplní v roli záložního pilota Nico Hülkenberg.

26.  1.  2011
Bez záruky
Dvě místa je potřeba rozdělit třem jezdcům

Dvě místa je potřeba rozdělit třem jezdcům

S potvrzením Inda Narajna Kartykejana zůstává ve formuli 1 v podstatě už jen jedno volné místo. A i to jen stěží. Force India totiž musí někde uplatnit tři jezdce.

9.  1.  2011
Force India
Sutil si domluvil pokračování u Force Indie, smlouvu ale ještě nepodepsal

Sutil si domluvil pokračování u Force Indie, smlouvu ale ještě nepodepsal

Adrian Sutil téměř jistě bude závodit pro tým Force India i v příští sezóně. Podepsanou smlouvu ještě nemá, ale obě strany deklarovaly vůli spolu pokračovat.

22.  11.  2010
Střed pole: Alguersuari se blýskl devátým místem

Střed pole: Alguersuari se blýskl devátým místem

Williamsu, Sauberu ani Force Indii se na body dosáhnout nepodařilo. Nejsilnější týmy tak trochu překvapivě doplnil mladík Alguersuari.

15.  11.  2010
Střed pole: Hülkenberg po startu z čela spokojen s osmým místem

Střed pole: Hülkenberg po startu z čela spokojen s osmým místem

Nico Hülkenberg udržel za sebou Roberta Kubicu a v závodě se stal nejlepším jezdcem pomyslného středu pole. Bodovali ještě Robert Kubica a Kamuj Kobajaši, spokojeni byli nebodující Toro Rosso a Adrian Sutil.

8.  11.  2010
Pneumatiky
Střed pole: Renaultu vyšlo načasování výměny pneumatik

Střed pole: Renaultu vyšlo načasování výměny pneumatik

Jezdci Renaultu sice nenavázali na své ranní výkony, přesto se prosadili do první desítky. K té měl blízko i Kobajaši a relativně spokojeni byli i u Toro Rosso. Nedařilo se Heidfeldovi a týmu Force India.

6.  11.  2010
Force India
Sutil potvrdil, že vše směřuje k jeho setrvání u Force Indie

Sutil potvrdil, že vše směřuje k jeho setrvání u Force Indie

Adrian Sutil zřejmě nezmění zaměstnavatele a příští rok bude dál závodit pro Force Indii. Jednání ale zatím uzavřena nejsou.

5.  11.  2010
Force India
Sutil chce být na konci sezony před Schumacherem

Sutil chce být na konci sezony před Schumacherem

Ačkoliv se jeho slavnějšímu soupeři v posledních závodech dařilo o poznání lépe, pilot Force Indie hodlá získat skalp sedminásobného mistra světa.

31.  10.  2010
Střed pole: Liuzzi vyrovnal svůj nejlepší výsledek kariéry

Střed pole: Liuzzi vyrovnal svůj nejlepší výsledek kariéry

Vitantonio Liuzzi z týmu Force India dojel v GP Koreje na šestém místě. Ještě o příčku lepší byl Robert Kubica s renaultem. Bodovaly také oba williamsy a oba saubery, Jaimemu Alguersuarimu unikl bod v posledním kole.

24.  10.  2010
Střed pole: Do finále se dnes dostali Kubica a Barrichello

Střed pole: Do finále se dnes dostali Kubica a Barrichello

Robert Kubica nenavázal na výkon z ranního tréninku a v kvalifikaci skončil osmý. Střed pole byl velmi vyrovnaný. Piloti na jedenáctém až šestnáctém místě se srovnali do 250 tisícin sekundy.

23.  10.  2010
Střed pole: Kobajaši si doma zapředjížděl

Střed pole: Kobajaši si doma zapředjížděl

U Sauberu se mohou radovat. Kobajaši bavil diváky pěknými předjížděcími manévry a dojel sedmý, bodoval i Heidfeld. Drobné úspěchy si připsali i Barrichello s Buemim. Naprázdno naopak vyšly Force India i Renault.

10.  10.  2010
Přestupem Jamese Keye k Sauberu jsme hodně ztratili, říká Sutil

Přestupem Jamese Keye k Sauberu jsme hodně ztratili, říká Sutil

Když technický ředitel James Key odešel z Force Indie do Sauberu, byl si Vidžaj Mallya jistý, že pro něj najde adekvátní náhradu. Adrian Sutil ale přiznal, že se to nepodařilo.

27.  9.  2010
Střed pole: Penalizace a protesty v boji o šesté místo v Poháru konstruktérů

Střed pole: Penalizace a protesty v boji o šesté místo v Poháru konstruktérů

Nejlepším jezdcem "středu pole" byl šestý Rubens Barrichello. Sedmý Robert Kubica si v závěru hezky zapředjížděl. Za nimi se penalizovalo a protestovalo.

26.  9.  2010
Sutil si dojel pro skvělé páté místo

Sutil si dojel pro skvělé páté místo

Bodovaly oba vozy Force India i Kamuj Kobajaši. Jaime Alguersuari přišel o desáté místo penalizací, Pedro de la Rosa chybou. Pro Rubense Barrichella skončil třístý závod už v prvním kole.

29.  8.  2010
Barrichello odstartuje do své třísté grand prix ze sedmého místa

Barrichello odstartuje do své třísté grand prix ze sedmého místa

Do první desítky se prosadily oba williamsy i Adrian Sutil. Liuzzi i oba jezdci Toro Rosso odstartují ze středu pole, nedařilo se Sauberu, oba jeho jezdci skončili mimo trať už v první části kvalifikace.

28.  8.  2010
Force India
Sutil: Force India nebude v dohledné době bojovat o tituly

Sutil: Force India nebude v dohledné době bojovat o tituly

Adrian Sutil je u týmu Force India spokojený, ale nevěří, že by mohl od něj v příštích sezónách dostat vůz, s kterým by mohl bojovat o vítězství v šampionátu.

18.  8.  2010
1234567

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10