Adrian Sutil se začal věnovat motokárám v roce 1997, když mu bylo 14 let. Brzy se stal továrním jezdcem Birelu a v roce 2002 začal závodit s monoposty ve švýcarské sérii Formule Ford, kterou vyhrál.
V roce 2003 přestoupil do Formule BMW, kde skončil šestý a následující rok zamířil rovnou do Formule 3. Na konci roku 2004 mu v této sérii patřio 15. místo. V roce 2005 změnil tým a stal se kolegou Lewise Hamiltona u ASM. Na konci roku se rozhodl pro japonskou Formuli 3, navíc závodil za tým Německa v A1GP.
V roce 2007 začala Sutilova kariéra závodního jezdce Formule 1 a svými výkony mnoho lidí přesvědčil. Jeho nejlepší umístění bylo osmé místo v mokrém závodě ve Fuji, za které získal jeden bod, sympatický výkon podal například i v Grand Prix Belgie. Na konci sezóny patřil mezi kandidáty na místo závodního pilota u McLarenu, nakonec ale zůstal u svého týmu, který změnil majitele a přejmenoval se na Force India.
I když Vidžaj Mallya přinesl do týmu Force India finanční prostředky, vůz na konkurenci stále zaostával a Sutil nezískal za celý rok 2008 ani jeden bod. Blízko nejlepšímu umístění v kariéře byl v GP Monaka, za ním jedoucí Kimi Räikkönen však nezvládl svůj vůz při brzdění a pář kol před koncem ho sestřelil ze čtvrtého místa. V následující sezóně ale udělala Force India významný krok vpřed a pravidelně mířila na body. Sutil jich sice získal jen pět, ale i tak to byla do té doby jeho nejlepší sezóna. Ještě více se mu dařilo v roce 2010, v šampionátu jezdců dokonce klepal na dveře první desítky.
Rok 2011 nepřinesl žádný zásadní zlom ve výsledcích, ale odsouzení za ublížení na zdraví znamenalo velký šrám, který Sutilovu kariéru přerušil. Ale jen na rok, v sezóně 2013 se vrátil s Force Indií, kde pokračoval ve svých obvyklých výkonech. Na konci se rozhodl pro přestup k Sauberu.