Aston Martin na britské trati Silverstone při příležitosti grand prix formule 1 představil nový supersport Valkyrie, který poslouží jako designový základ pro závodní speciál, se kterým se ostrovní značka pokusí ovládnout FIA WEC a 24 hodin Le Mans.
Supersport Aston Martin Valkyrie představil fanouškům na tribunách kolem okruhu Silverstone vývojový jezdec britské značky Chris Goodwin. Nový vůz má pod kapotou dvanáctiválcový motor o objemu 6.5 litru, který nabízí výkon 1160 koňských sil.
Celkem bylo vyrobeno 150 kusů, přičemž každý z nich už zná svého kupce.
Aston Martin vyvinul model Valkyrie ve spolupráci s Red Bull Advanced Technologies, díky čemuž je pod tímto vozem podepsaný také slovutný inženýr rakouské stáje formule 1 Adrian Newey.
„Bylo pro mě emotivní vidět Aston Martin Valkyrie poprvé na trati pět let od chvíle, kdy jsem začal s prvními skicami. Všichni v týmu se velmi snažili o to, aby se vůz na trati představil právě dnes v domově britského motorsportu, i proto je to tudíž speciální moment,“ řek Newey pro oficiální web značky Aston Martin.
Aston Martin Valkyrie poslouží britské značce jako designový a technologický základ pro nový závodní vůz, který v sezóně 2020/2021 vstoupí do nové nejvyšší třídy světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC. V roce 2021 díky tomu bude Valkyrie debutovat v Le Mans.
Je velmi pravděpodobné, že se o nový závodní program britského výrobce sportovních vozů bude starat švýcarská stáj R-Motorsport. Ta v současnosti zajišťuje závodní programy vozů Aston Martin v Blancpain GT a v DTM.
Jedním z pilotů programu AMR pro WEC by se mohl stát Paul di Resta, který nyní Aston Martin reprezentuje v DTM. Skotský pilot ve svém nedávném vyjádření pro motorsport.com o tuto pozici vyjádřil zájem.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon