Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Grand Prix Itálie 2021 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Grand Prix Itálie 2021 Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Nehoda mezi Hamiltonem a Verstappen v GP Itálie 2021 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Nehoda mezi Hamiltonem a Verstappen v GP Itálie 2021 Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Hamiltonovi pomohla svatozář a také ochranný oblouk Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Hamiltonovi pomohla svatozář a také ochranný oblouk Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Grand Prix Itálie 2021 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Grand Prix Itálie 2021 Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
Grand Prix Itálie 2021 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
9
Fotogalerie

Obrubníky v Monze se měnit nebudou. FIA k tomu ani po poslední nehodě nevidí důvod

V následcích kolize mezi Hamiltonem a Verstappenem sehrál důležitou roli obrubník. Michael Masi však uvedl, že se změnou obrubníku nepočítá.

Obrubníky definují limity tratě. Existují ale také vyšší obrubníky (klobásy), které mají jezdce odradit ve zkracování zatáček. Někdy jsou však podobné obrubníky nebezpečné – v tom lepším případě poškodí vůz, v tom horším zafungují jako odrazový můstek. Vyprávět by o tom mohl Alex Peroni, který měl před dvěma lety v Monze děsivou nehodu.

Obrubník sehrál roli také v následcích kolize mezi Verstappenem a Hamiltonem, kdy pomohl vystřelit vůz Red Bullu na vůz Mercedesu. FIA však úpravu neplánuje.

„V této situaci si myslím, že klobásový obrubník v dané zatáčce funguje docela dobře,“ odpověděl Masi pro Autosport.

„Byla to volba jezdce. Můžete najet na obrubník, nebo jet vlevo od něj, což jsme v průběhu víkendu viděli mnohokrát.“

Masi vysvětlil, že vzhledem k tomu, že oba vozy v závodě skončily, byl incident vyšetřován až po dojetí do cíle. V opačném případě by Verstappen obdržel časový trest – podobně jako Hamilton dostal v Silverstone po jejich předchozím střetu desetisekundovou penalizaci.

„Musíte se na to dívat na základě toho, že kdyby pokračovali, byla by to časová penalizace v závodě. Oni však nepokračovali.“

„Nemůžete to srovnávat se Silverstone. Máte tu dvě auta vyřazená při jednom incidentu oproti jednomu autu vyřazenému při jiném incidentu.“

Doporučujeme

Články odjinud