Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto: Getty Images 

Foto: Getty Images 

 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

 Foto: Getty Images 

Foto: Getty Images 

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto: Getty Images / Bryn Lennon
10
Fotogalerie

Za defekty pneumatik byl dlouhý stint a vysoká rychlost současných vozů, zjistilo Pirelli

V závěru závodu došlo u jezdců Mercedesu a Carlose Sainze k defektům. Pirelli poškozené pneumatiky prozkoumalo.

Vyšetřování tentokrát poměrně dost spěchalo, protože formule 1 zůstává na Silverstonu a navíc budou k dispozici měkčí pneumatiky. 

„Klíčovým důvodem je řada individuálních závodních okolností, které vedly k extrémně dlouhému používání druhé sady pneumatik,“ uvedlo Pirelli.

„Druhé vyjetí safety caru přimělo téměř všechny týmy, aby předsunuly plánovanou zastávku v boxech, a tak provedly obzvláště dlouhý konečný stint: kolem 40 kol, což je více než tři čtvrtiny celkové délky závodu na jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.“

EebQfzuWsAAvT93.jpg

Pirelli připomenulo, že letošní vozy jsou rychlejší (pole position byla o 1,2 sekundy rychlejší ve srovnání s rokem 2019), což způsobilo, že poslední kola britské grand prix byly obzvláště těžké. Pneumatiky jsou podle výrobce velmi namáhány, protože současné vozy jsou nejrychlejší v historii. 

„Celkovým výsledkem bylo, že podmínky pro pneumatiky byly nejnáročnější možné, což vedlo k tomu, že přední levá pneumatika (která je v Silverstonu nejvíce zatížená) byla po velmi vysokém počtu kol vystavena maximálnímu namáhání, což mělo za následek vysoké opotřebení, takže byla méně chráněna před extrémními silami.“

Spekulovalo se, že by Pirelli nemuselo o tomto víkendu zvolit měkčí pneumatiky, jak bylo plánováno, ale to se nepotvrdilo.

Pirelli skutečně nasadí C2, C3 a C4, takže o stupeň měkčí, než o uplynulém víkendu. Jediným opatřením bude zvýšení minimálního tlaku.

Doporučujeme

Články odjinud