Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar
 Foto: IndyCar
 Foto: IndyCar
 Foto: IndyCar
37
Fotogalerie

Hezčí než svatozář? V IndyCar testovali aeroscreen

V IndyCar poprvé na ovále testovali aeroscreen od Red Bullu. Má ochránit hlavu jezdce podobně jako svatozář.

IndyCar chce lépe chránit hlavu jezdce. Na rozdíl od F1 jde cestou aeroscreenu (čelního skla). Ve formuli 1 ho před zavedením svatozáře testoval Red Bull, jehož firma Red Bull Advanced Technologies bude od roku 2020 dodavatelem aeroscreenu pro IndyCar.  

Aeroscreen se v jistém ohledu neliší od svatozáře. Tvoří ho rám z titanu, který má unést přes 15 tun. Na rozdíl od svatozáře je ještě doplněn „sklem“ z polykarbonátu s antireflexní vrtsvou. K dispozici je také topný prvek, aby se zamezilo zamlžování skla. 

Na ovále v Indianapolis si aeroscreen vyzkoušeli Scott Dixon z Chip Ganassi Racing a Will Power z týmu Penske. 

V příštím roce bude toto řešení povinně nasazeno na všech vozech americké série.

„Mohli byste závodit tento víkend, žádný problém,“ řekl Power. „Ukazuje to, jak dobrou práci odvedli.“

Týmy se zaměřily především na různé aerodynamické konfigurace, které nasměrují proudění vzduchu okolo jezdce.

Další testy proběhnou 15. října v Barberu a 5. listopadu v Sebringu.

Foto: IndyCar

Doporučujeme

Články odjinud