Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Vůz začal po nárazu hořet. Grosjean se z něj dostal sám. Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Vůz začal po nárazu hořet. Grosjean se z něj dostal sám. Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

 Foto: Getty Images 

Foto: Getty Images 

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images 

Foto: Getty Images 

 Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Nehoda Romaina Grosjeana po startu GP Bahrajnu 2020.  Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Nehoda Romaina Grosjeana po startu GP Bahrajnu 2020.  Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images / Bryn Lennon
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
Vůz začal po nárazu hořet. Grosjean se z něj dostal sám. Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
19
Fotogalerie

Záběry, které nikdo nečekal. Rok od ohnivého inferna v Bahrajnu

Romain Grosjean před rokem strávil 28 sekund v hořícím voze Haasu.

Hořící vůz formule 1? Ale určitě. Vídali jsme hořící brzdy, motor nebo jinou část pohonné jednotky. Před rokem a jedním dnem jsme si mysleli, že celý vůz formule 1 v plamenech v dnešní době skončit nemůže. Přímo ohrožení života jezdce ohněm jsme vídali jen na historických záběrech. Nárazové struktury i palivové nádrže jsou dnes na úplně jiné úrovni. Velká cena Bahrajnu nás ale vyvedla z omylu. 

Romain Grosjean měl štěstí nejen na bezpečnostní prvky, ale také na místo nehody (medical car tam byl prakticky okamžitě) i pozici monokoku v bariéře, která mu umožnila se z plamenů dostat vlastními silami. 

Pro Grosjeana to byl poslední závod ve F1. Mercedes mu slíbil soukromý test, kterým by se měl s F1 rozloučit. Kvůli covidu i Grosjeanovým závazkům v IndyCar k němu ale zatím nedošlo... snad příští rok.

Přibližný časový sled událostí

  • Náraz do bariéry, vůz začíná hořet
  • + 9 sekund: na místo nehody přijíždí medical car
  • + 15 sekund: maršál (hasič) za bariérou začíná hasit
  • + 22 sekund: hasit začíná druhý maršál z druhé strany (z tratě)
  • + 28 sekund: začíná hasit třetí maršál
  • + 28,5 sekund: Grosjean vychází z plamenů

To nejdůležitější o nehodě

Doporučujeme

Články odjinud