Safety cary značky Mercedes jsou tady už 432 grand prix, což je více než 42 % všech závodů formule 1. Poprvé byl safety car Mercedesu připraven vyjet na trať v Magny-Cours v roce 1996. První ostré akce se dočkal ve Spa v témže roce. Foto: Mercedes Benz

Safety cary značky Mercedes jsou tady už 432 grand prix, což je více než 42 % všech závodů formule 1. Poprvé byl safety car Mercedesu připraven vyjet na trať v Magny-Cours v roce 1996. První ostré akce se dočkal ve Spa v témže roce. Foto: Mercedes Benz

První obdobu safety caru jsme viděli ale mnohem dříve – v roce 1973. Běžně jsou ale safety cary ve formuli 1 až od roku 1993. Před Mercedesem plnili tuto roli Ford Escort RS Cosworth, Fiat Tempra, Opel Vectra, Honda Prelude, Porsche 911 GT2, Renault Clio a v Maďarsku dokonce i Tatra 613. Foto: Mercedes Benz

První obdobu safety caru jsme viděli ale mnohem dříve – v roce 1973. Běžně jsou ale safety cary ve formuli 1 až od roku 1993. Před Mercedesem plnili tuto roli Ford Escort RS Cosworth, Fiat Tempra, Opel Vectra, Honda Prelude, Porsche 911 GT2, Renault Clio a v Maďarsku dokonce i Tatra 613. Foto: Mercedes Benz

Prvním safety carem Mercedesu byl vůz C 36 AMG. Debutoval ve Spa 1996, ale připraven vyjet byl už v Magny-Cours. GP Francie považuje Mercedes jako první, takže v GP Itálie 2018 slavil 400. grand prix. Fotografie je z GP Kanady 1997. Foto: Getty Images / Marcus Brandt

Prvním safety carem Mercedesu byl vůz C 36 AMG. Debutoval ve Spa 1996, ale připraven vyjet byl už v Magny-Cours. GP Francie považuje Mercedes jako první, takže v GP Itálie 2018 slavil 400. grand prix. Fotografie je z GP Kanady 1997. Foto: Getty Images / Marcus Brandt

Dalším safety carem byl v letech 1997 až 1999 vůz Mercedes-Benz CLK 55 AMG. Na fotografii v Belgii 1997. Foto: Getty Images / Marcus Brandt

Dalším safety carem byl v letech 1997 až 1999 vůz Mercedes-Benz CLK 55 AMG. Na fotografii v Belgii 1997. Foto: Getty Images / Marcus Brandt

Safety car v Silverstonu v roce 1998. Foto: Getty Images / Tobias Heyer

Safety car v Silverstonu v roce 1998. Foto: Getty Images / Tobias Heyer

Austrálie 1998 Foto: Getty Images / Michael Cooper

Austrálie 1998 Foto: Getty Images / Michael Cooper

Austrálie 1999 Foto: Getty Images / Tobias Heyer

Austrálie 1999 Foto: Getty Images / Tobias Heyer

Austrálie 1999 Foto: Getty Images / Tobias Heyer

Austrálie 1999 Foto: Getty Images / Tobias Heyer

Sezóna 2000 a vůz Mercedes-Benz CL 55 AMG Foto: Getty Images / Andreas Rentz

Sezóna 2000 a vůz Mercedes-Benz CL 55 AMG Foto: Getty Images / Andreas Rentz

Malajsie 2001 a vůz Mercedes-Benz SL 55 AMG, který se ve F1 používal dvě sezóny. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Malajsie 2001 a vůz Mercedes-Benz SL 55 AMG, který se ve F1 používal dvě sezóny. Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Kanady 2001 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Kanady 2001 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Blízký pohled na safety car během GP Německa 2001 Foto: Getty Images / Andreas Rentz

Blízký pohled na safety car během GP Německa 2001 Foto: Getty Images / Andreas Rentz

GP Německa 2001 a jezdci týmu McLaren-Mercedes David Coulthard a Mika Häkkinen Foto: Getty Images / Andreas Rentz

GP Německa 2001 a jezdci týmu McLaren-Mercedes David Coulthard a Mika Häkkinen Foto: Getty Images / Andreas Rentz

GP Rakouska 2002 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Rakouska 2002 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Mercedes-Benz CLK 55 AMG působil v roli safety caru v roce 2003. Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Mercedes-Benz CLK 55 AMG působil v roli safety caru v roce 2003. Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Sezóna 2003 a vůz Mercedes-Benz CLK 55 AMG  Foto: Getty Images / Martin Rose

Sezóna 2003 a vůz Mercedes-Benz CLK 55 AMG  Foto: Getty Images / Martin Rose

Safety car v roce 2003 na Interlagosu.  Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein

Safety car v roce 2003 na Interlagosu.  Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein

Bernd Mayländer je řidičem safety caru ve formuli 1 od roku 2000. Za tu dobu odjel na čele startovního pole více než 700 kol. Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein

Bernd Mayländer je řidičem safety caru ve formuli 1 od roku 2000. Za tu dobu odjel na čele startovního pole více než 700 kol. Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein

Sezóna 2004 a příchod vozu Mercedes-Benz SLK 55 AMG, který ve formuli 1 plnil roli safety caru dvě sezóny.  Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein

Sezóna 2004 a příchod vozu Mercedes-Benz SLK 55 AMG, který ve formuli 1 plnil roli safety caru dvě sezóny.  Foto: Getty Images / Alexander Hassenstein

GP Číny 2005 Foto: Getty Images / Mark Thompson

GP Číny 2005 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sezóna 2006 a Mercedes-Benz SLK 55 AMG. V královně motorsportu byl dva roky.  Foto: Getty Images / Clive Rose

Sezóna 2006 a Mercedes-Benz SLK 55 AMG. V královně motorsportu byl dva roky.  Foto: Getty Images / Clive Rose

Safety car v Monze v roce 2007 Foto: Getty Images / Clive Mason

Safety car v Monze v roce 2007 Foto: Getty Images / Clive Mason

V letech 2008 a 2009 byl safety carem Mercedes-Benz SL63 AMG Foto: Getty Images / Clive Mason

V letech 2008 a 2009 byl safety carem Mercedes-Benz SL63 AMG Foto: Getty Images / Clive Mason

Safety car v Číně 2009 objektivem českého fotografa Vladimíra Ryse.  Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Safety car v Číně 2009 objektivem českého fotografa Vladimíra Ryse.  Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Safety car v Suzuce v roce 2009 Foto: Getty Images / Clive Mason

Safety car v Suzuce v roce 2009 Foto: Getty Images / Clive Mason

V letech 2010 až 2014 byl safety carem vůz Mercedes-Benz SLS AMG a později SLS AMG GT Foto: Getty Images / Vladimir Rys

V letech 2010 až 2014 byl safety carem vůz Mercedes-Benz SLS AMG a později SLS AMG GT Foto: Getty Images / Vladimir Rys

Korea 2010 Foto: Getty Images / Clive Mason

Korea 2010 Foto: Getty Images / Clive Mason

GP Kanady 2011 Foto: Getty Images / Paul Gilham

GP Kanady 2011 Foto: Getty Images / Paul Gilham

Malajsie 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Malajsie 2012 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Silverstone 2013 Foto: Getty Images / Lars Baron

Silverstone 2013 Foto: Getty Images / Lars Baron

Ve výběru nemůže chybět fotografie z Monaka, kde má Bernd Mayländer práci téměř každý rok.  Foto: Getty Images / Mark Thompson

Ve výběru nemůže chybět fotografie z Monaka, kde má Bernd Mayländer práci téměř každý rok.  Foto: Getty Images / Mark Thompson

V roce 2015 přišel vůz AMG GT S, který byl ve F1 až do sezóny 2017 Foto: Getty Images / Lars Baron

V roce 2015 přišel vůz AMG GT S, který byl ve F1 až do sezóny 2017 Foto: Getty Images / Lars Baron

Interlagos 2016 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Interlagos 2016 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Čína 2017 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Čína 2017 Foto: Getty Images / Mark Thompson

V roce 2018 přišel AMG GT R Foto: Getty Images / Dan Istitene

V roce 2018 přišel AMG GT R Foto: Getty Images / Dan Istitene

AMG GT R Foto: Mercedes Benz

AMG GT R Foto: Mercedes Benz

Uvnitř současného safety caru Foto: Mercedes Benz

Uvnitř současného safety caru Foto: Mercedes Benz

Vzpomínka na Charlieho Whitinga v Bahrajnu 2019 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Vzpomínka na Charlieho Whitinga v Bahrajnu 2019 Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Safety car v Bahrajnu 2019 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Safety car v Bahrajnu 2019 Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Občas mohou být ve vedení závodu až tři mercedesy. Ten vpravo zatím častěji...  Foto: Getty Images / Charles Coates

Občas mohou být ve vedení závodu až tři mercedesy. Ten vpravo zatím častěji...  Foto: Getty Images / Charles Coates

Singapur 2019 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Singapur 2019 Foto: Activepictures / Jiří Křenek

USA 2019 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

USA 2019 Foto: Activepictures / Jiří Křenek

V roce 2020 dostal safety car logo kampaně WeRaceAsOne, kterou F1 bojuje proti dopadům koronaviru a rasismu. Foto: Mercedes-Benz AG

V roce 2020 dostal safety car logo kampaně WeRaceAsOne, kterou F1 bojuje proti dopadům koronaviru a rasismu. Foto: Mercedes-Benz AG

V roce 2020 dostal safety car logo kampaně WeRaceAsOne, kterou F1 bojuje proti dopadům koronaviru a rasismu. Foto: Mercedes-Benz AG

V roce 2020 dostal safety car logo kampaně WeRaceAsOne, kterou F1 bojuje proti dopadům koronaviru a rasismu. Foto: Mercedes-Benz AG

Safety car a medical car na Red Bull Ringu, 2020 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Safety car a medical car na Red Bull Ringu, 2020 Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Takhle se vozy přepravují. Snímek je z Hungaroringu 2020 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Takhle se vozy přepravují. Snímek je z Hungaroringu 2020 Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Takhle se vozy přepravují. Snímek je z Hungaroringu 2020 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Takhle se vozy přepravují. Snímek je z Hungaroringu 2020 Foto: Activepictures / Jiří Křenek

První obdobu safety caru jsme viděli ale mnohem dříve – v roce 1973. Běžně jsou ale safety cary ve formuli 1 až od roku 1993. Před Mercedesem plnili tuto roli Ford Escort RS Cosworth, Fiat Tempra, Opel Vectra, Honda Prelude, Porsche 911 GT2, Renault Clio a v Maďarsku dokonce i Tatra 613. Foto: Mercedes Benz
Prvním safety carem Mercedesu byl vůz C 36 AMG. Debutoval ve Spa 1996, ale připraven vyjet byl už v Magny-Cours. GP Francie považuje Mercedes jako první, takže v GP Itálie 2018 slavil 400. grand prix. Fotografie je z GP Kanady 1997. Foto: Getty Images / Marcus Brandt
Dalším safety carem byl v letech 1997 až 1999 vůz Mercedes-Benz CLK 55 AMG. Na fotografii v Belgii 1997. Foto: Getty Images / Marcus Brandt
Safety car v Silverstonu v roce 1998. Foto: Getty Images / Tobias Heyer
47
Fotogalerie

Všechny safety cary Mercedesu: Pohotovost drží už přes 430 grand prix

Safety cary značky Mercedes jsou tady už 432 grand prix, což je více než 42 % všech závodů formule 1. Poprvé byl safety car Mercedesu připraven vyjet na trať v Magny-Cours v roce 1996. První ostré akce se dočkal ve Spa v témže roce.

18C0211_019.jpg18C0211_087.jpg
1997-2.jpg1997.jpg1998.jpg
1999.jpg1999-1.jpg1999-2.jpg
2000.jpg2001.jpg2001-1.jpg
2001-2.jpg2001-3.jpg2002.jpg
2003.jpg2003-2.jpg2003-3.jpg
2003-4.jpg2004.jpg2005.jpg
2006.jpg2007.jpg2008.jpg
2009.jpg2009-1.jpg2010.jpg
2010-1.jpg2011.jpg2012.jpg
2013.jpg2014.jpg2015.jpg
2016.jpg2017.jpg2018.jpg
18C0211_039.jpg18C0211_110.jpg
F12019GP02BAH_JK405.jpgF12019GP02BAH_DPPI12265.JPGGettyImages-1148024648.jpg
F12019GP15SIN_JK163855.jpgF12019GP19USA_JK237208.jpg
20C0317_007.jpg20C0317_006.jpgF12020GP02AUT_VrTO.jpg
F12020GP03HUN_hYnd.jpgF12020GP03HUN_Gweu.jpg

Foto: Getty Images, Mercedes-Benz, Activepictures / Jiří Křenek

Doporučujeme

Články odjinud