Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

Týmy vzaly model vozu pro rok 2022, který představila F1, a obarvily ho do současného zbarvení. Skutečné vozy jednotlivých týmů budou samozřejmě vypadat jinak.  Foto: Aston Martin

Týmy vzaly model vozu pro rok 2022, který představila F1, a obarvily ho do současného zbarvení. Skutečné vozy jednotlivých týmů budou samozřejmě vypadat jinak.  Foto: Aston Martin

Red Bull Foto: Red Bull

Red Bull Foto: Red Bull

McLaren Foto: McLaren

McLaren Foto: McLaren

Red Bull Foto: Red Bull

Red Bull Foto: Red Bull

Alpine Foto: Alpine

Alpine Foto: Alpine

Alfa Romeo Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo Foto: Alfa Romeo

Haas Foto: Haas

Haas Foto: Haas

Alfa Romeo Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo Foto: Alfa Romeo

Haas Foto: Haas

Haas Foto: Haas

Williams Foto: Williams

Williams Foto: Williams

AlphaTauri Foto: AlphaTauri

AlphaTauri Foto: AlphaTauri

AlphaTauri Foto: AlphaTauri

AlphaTauri Foto: AlphaTauri

 Foto: Pirelli
 Foto: Pirelli
 Foto: Pirelli
 Foto: Pirelli
22
Fotogalerie

Vozy F1 příští rok přiberou 38 kg. Je to málo, zoufají si týmy

S příchodem nových pravidel opět vzroste minimální hmotnost vozů formule 1. Podle inženýrů je to ale málo.

Minimální hmotnost vozu formule 1 bude v příštím roce 790 kg, což je 38 kg více než v letošním roce. Je to největší skokový nárůst minimální hmotnosti od roku 2014, kdy byly zavedeny hybridní pohonné jednotky.

Nyní dochází k nárůstu hmotnosti kvůli novým pravidlům, náročnějším nárazovým testům, větším kolům, větším ráfkům, brzdovým kotoučům apod.

Jedná se samozřejmě o minimální hmotnost, takže tým může postavit i těžší vůz. Vyšší hmotnost se ale projevuje v časech na kolo a nikdo samozřejmě nechce být pomalejší než konkurence. Týmy proto musí postavit vůz, který má hmotnost přibližně na úrovni minimální hmotnosti (nebo o něco méně a použít závaží, která zlepší vyvážení vozu).

Technický ředitel Alfy Romeo Jan Monchaux pro RaceFans uvedl, že týmy vznesly u Technické poradní skupiny FIA obavy, jak této úrovně dosáhnout, aniž by se uchýlily k drahým materiálům a technikám snižujícím hmotnost.

„Největším diskusním bodem poslední doby, na který mají všechny týmy jasný názor, je minimální hmotnost,“ řekl Monchaux.

„Myslíme si, že pár kilo navíc by určitě pomohlo, ale také by pomohlo ušetřit náklady. Jedna věc je dosáhnout nějakého cíle, ale v určitém okamžiku se to velmi, velmi prodraží.“

Monchaux uvedl, že týmy „jsou, pokud vím, v obavách ohledně hmotnostního limitu poměrně zajedno“.

Vývoj minimální hmotnosti (v kg)

Doporučujeme

Články odjinud