7
Fotogalerie

Technika v Kanadě: Motory i novinky Mercedesu, Ferrari či Red Bullu

Podívejte se, jaké novinky nasadily týmy během Velké ceny Kanady. Jednotlivé týmy najdete přehledně v kapitolách.

Kapitoly článku:


Speciálně pro Kanadu se Red Bull zbavil řešení „foukané matice“ a vrátil se ke klasickým uzavřeným čepům předních kol (na obrázku vlevo).

rbr-4.jpg

Důvodem tohoto kroku byla jednak snaha snížit aerodynamický odpor a také snaha zajistit, aby se více vzduchu dostávalo systému chlazení brzd, protože okruh Gillese Villeneuva je známý vysokými nároky na brzdový systém.

Nenápadné úpravy se dočkaly i prvky karoserie v okolí předních brzdových kanálků. Spodní část lopatky na vnitřní straně předního kola je ve stylu Mercedesu odkloněna směrem dovnitř, díky čemuž interaguje s lopatkou dále po proudu a ve spolupráci s ní pomáhá v odklonu úplavu předních pneumatik od zbytku karoserie.

rbr-1.jpg

V souvislosti s novým nosovým kuželem zavedeným ve Španělsku došlo k výměně lopatek pod přední částí šasi. Ty se tvarem až podezřele podobají řešení sesterského Toro Rosso.

Přinášejí ale jednu zajímavou inovaci, která není na obrázcích v tomto článku dobře vidět. V zadní části jsou obě lopatky navzájem propojeny vodorovnou lištou.

Nové řešení v pátek testovali oba piloti, ale pro zbytek víkendu si ho ponechal jen Daniil Kvjat.

rbr-2.jpg

Další skutečně výraznou změnu představuje karoserie ve střední a zadní části vozu, kde vidíme kompletně přepracované bočnice a kryt motoru. Zeštíhlené (1) bočnice ustupují mnohem dříve – na obrázku je pěkně vidět, jaký masivní kus karoserie doslova zmizel.

Naproti tomu (2) kryt motoru trochu přibral, protože součástí, které dříve obsazovaly bočnice, se přesunuly směrem ke středu vozu. Karoserii zakončují nové (3) výstupní otvory. Na následujícím srovnání rozdíl vynikne ještě lépe (nová verze v horní polovině obrázku).

rbr-3.jpg

Foto: Pirelli, Mercedes, Red Bull Media House

Doporučujeme

Články odjinud