10
Fotogalerie

Vývoj McLarenu MCL32 v první polovině sezóny 2017

McLaren letos zatím bodoval jen jednou. Velkým handicapem je stále pohonná jednotka od Hondy. Jak se měnilo v první polovině sezóny šasi McLarenu?

První úprava předního křídla McLarenu v Austrálii přinesla několik zásadních změn. Tvarování (1) hlavního profilu se kromě odlišné náběhové hrany liší i dělením na tři elementy po celé šířce. Nové tvarování (2) klapek hlavně v jejich vnitřní části má zase vliv na vír Y250.

04-mcl-fw.jpg

Na spodní straně křídla najdeme nyní jen dvojici (3) lopatek místo trojice. Drobný detail, který si zaslouží pozornost, je jinak tvarovaný (4) záhyb podstavy koncové části křídla.

04-mcl-fw-y250.jpg

V Ázerbájdžánu byly seříznuté vnitřní rohy klapek australské verze předního křídla, takže znovu se měnilo chování víru Y250, který v této lokalitě vzniká.

Ve Španělsku nastala nepatrná změna kaskádového křídla a lopatek připevněných k vnitřní i vnější straně bočnice křídla. Detail nové série lopatek na vnitřní straně koncové části křídla je lépe vidět na obrázku níže.

04-mcl-fw-ib.jpg

 

Na horním obrázku vidíme australskou verzi (1) deflektorů a (2) předního rohu podlahy. Pro srovnání, druhý obrázek sice zachycuje dané díly z opačného pohledu, ale rozdíly jsou dobře viditelné.

04-mcl-bb.jpg

Další verze deflektorů následovala v čase monackého víkendu, kdy McLaren přidal do jednoho z prvků další zářez.

V Austrálii McLaren také doplnil náběhovou hranu bočnice o další dva generátory víření.

04-mcl-bwnut.jpg

Ve Španělsku McLaren znovu zavedl řešení takzvané „foukané“ matice, což provázely i větší vstupní otvory pro přívod vzduchu k brzdám.

Další španělskou novinkou je připevnění tohoto zařízení na zadní roh podlahy a pozdější doplnění tří štěrbin na okraj podlahy.

04-mcl-fl.jpg

Na obrázku výše vidíme podlouhlou štěrbinu táhnoucí se od předního rohu podlahy až téměř doprostřed. Obrázek nabízí pohled ze dvou různých perspektiv na štěrbinu na levé straně podlahy.

04-mcl-dif.jpg

Nová podlaha v Kanadě přinesla okraje difuzoru ve stylu Mercedesu.

04-mcl-rwep-old.jpg04-mcl-rwep-new.jpg

Výměna bočnic zadního křídla přišla na řadu v Bahrajnu. Nové bočnice jsou bohatěji tvarované, dostali zářez do náběhové hrany a k tomu ještě dva hlubší zářezy blízko odtokové hrany.

04-mcl-twing.jpg

T-křídlo je aerodynamický prvek s vysokou účinností, a proto se nelze divit, že se tak rychle rozšířil napříč celým startovním polem. McLaren si ho osvojil už v Číně ve formě, kterou vidíme na obrázku výše.

Honda měla v Číně nové turbo, MGU-H a sací potrubí. V Rusku došlo k další úpravě MGU-H na základě poznatků ze selhání v Bahrajnu, kde se prohřálo a zadřelo ložisko a došlo také k úniku chladicí kapaliny. Podobné poruchy jsou pro McLaren o to bolestivější, že turbo a MGU-H jsou nedělitelné a porucha jednoho vyžaduje výměnu obou.

Foto: McLaren, Getty Images / Clive Mason, Mark Thompson, Clive Rose, Lars Baron

Doporučujeme

Články odjinud