Do zbarvení promlouvá zásadně nový sponzor, kterým je firma Uralkali. Foto: Haas

Do zbarvení promlouvá zásadně nový sponzor, kterým je firma Uralkali. Foto: Haas

Uralkali vlastní Mazepinův otec a věnuje se výrobě potašových hnojiv. Foto: Haas

Uralkali vlastní Mazepinův otec a věnuje se výrobě potašových hnojiv. Foto: Haas

 Foto: Haas

Foto: Haas

 Foto: Haas

Foto: Haas

 Foto: Haas

Foto: Haas

Uralkali vlastní Mazepinův otec a věnuje se výrobě potašových hnojiv. Foto: Haas
 Foto: Haas
 Foto: Haas
 Foto: Haas
5
Fotogalerie

Zbarvení vozu není obcházení antidopingového rozhodnutí, tvrdí Haas

Na Nikitu Mazepina dopadly ruské skandály ohledně dopingu. Nesmí používat ruskou vlajku. Týmu se to však netýká a na jeho voze je ruská vlajka nepřehlédnutelná.

Nikita Mazepin je ruským sportovcem a Rusko bylo kvůli opakovaným dopingovým skandálům vyloučeno z velkých sportovních událostí. 

Ruská automobilová federace nedávno potvrdila, že obdržela od FIA vysvětlení, podle kterého se nedávné rozhodnutí Sportovního arbitrážního soudu (CAS) dotýká také motorsportu a to včetně formule 1.

Mazepin nesmí používat ruskou vlajku a to ani například na helmě nebo overalu.

Ruskou vlajku neuvidíme vedle jeho jména ani v grafice v televizi. Pokud by náhodou vyhrál, což asi v Haasu není reálné, nezazní na stupních vítězů ruská hymna.

V oficiálních materiálech nebo prezentaci se dokonce ani nesmí uvádět, že je Mazepin ruský sportovec. Lze napsat jen to, že je „neutrálním sportovcem z Ruska“. Rozhodnutí CAS je platné od 17. prosince 2020 do 16. prosince 2022.

Zbarvení s tím nesouvisí

Na novém zbarvení Haasu je však ruská vlajka a trikolóra doslova všude. Podle Haasu obě věci nesouvisí.

„Ne, nic jsme neobcházeli,“ řekl Steiner. „Zbarvení jsme připravili už vloni, předtím než WADA vydala to o ruské vlajce.“

„Ruskou vlajku samozřejmě nemůžeme použít jako ruskou vlajku, ale barvy na autě použít můžete. Nakonec je to sportovec, který nemůže použít ruskou vlajku, ne tým. Tým je americký.“

Úpravy vozu

Web RaceFans nedávno uvedl, že se brzy uveřejní závěry vyšetřování Grosjeanovy nehody. Součástí budou i různá opatření. Některá budou implementována už letos, další v návrhu vozů pro rok 2022. Steiner potvrdil, že tým už provedl změny.

„Myslím, že největší je v oblasti uzávěru palivové nádrže, který už nebude upevněný na šasi,“ řekl Steiner pro RaceFans. „Kromě toho pracujeme i na opěrce hlavy. Chceme, aby byla menší. Stále tam je, ale z více částí, takže se při uvolnění nemůže zaseknout.“

„Změnili jsme to, protože si myslíme, že je lepší udělat to jinak. Z těchto situací se vždy poučíte.“

„Všechno bylo v souladu s pravidly. Na našem autě nebylo nic špatně, ale šlo o to, že se to nikdy předtím nestalo. Stala se velmi podivná událost, polovina šasi se odtrhla.“

„Pokud existuje lepší řešení, měli bychom je nasadit. Vždy je třeba držet krok s dobou.“

Doporučujeme

Články odjinud