Ve středu nás čeká trénink (16:00-20:00) a kvalifikace (22:00-00:00). Ve čtvrtek proběhnou další kvalifikace (19:00-21:00) a (22:00-00:00). Vše vysílá Eurosport.
Odkazy:
Kazuki Nakadžima vyhrál kvalifikaci pro Toyotu, v GTE na pole position Porsche
Kazuki Nakadžima zajel nejlepší čas kvalifikace s hodnotou 3:15.377 v úvodu její třetí části s vozem Toyota TS050 Hybrid #8, která tak v sobotu do slavného závodu odstartuje z pole position. Spolu s Nakadžimou tovří posádku „osmičky“ také Fernando Alonso a Sebastien Buemi.
Z druhého místa poté do závodu odstartuje sesterský prototyp #7 a druhou řadu na startovním roštu obsadí prototypy týmů Rebellion Racing (#1) a SMP Racing (#17).
Ve třídě LMP 2 získal pole position prototyp Oreca 07 Gibson #48 týmu IDEC Sport, který „zdědil“ první místo na startu poté, co Orece týmu TDS Racing byl vymazán nejlepší čas kvůli porušení pravidel.
Ve třídě LMGTE - PRO vyhrál kvalifikaci pro Porsche 911 RSR #91 famózním způsobem Gianmaria Bruni. Italský pilot ve službách německé automobilky se postaral časem 3:47.504 o rekord trati v rámci vozů GTE.
Mezi „amatérskými gétéčky“ bude v sobotu startovat z pole position Porsche 911 RSR #88 týmu Dempsey-Proton Racing, a to díky času 3:50.728.
Po kvalifikaci
00:35: Porsche #88 na pole position v LMGTE - AM
00:29: "Rothmans" Porsche vyhrálo zásluhou Gianmarii Bruniho kvalifikaci ve třídě LMGTE - PRO
00:26: Tým IDEC Sport z evropské Le Mans Series se raduje z pole position ve třídě LMP 2
00:21: Alonso, Nakadžima a Buemi se radují z pole position
Kvalifikace 3
00:00: konec kvalifikace
23:56: týmy stále trápí déšť, na trati je pouze 6 vozů
23:40: Fernando Alonso v boxech vyměnil měkké pneumatiky za přechodné
23:37: jeden z vozů GTE stojí v první šikaně na rovince Hunaudieres
23:27: počasí se zhoršuje, na trať se však vydal prototyp Rebellion #1 s Lottererem za volantem
23:23: Na trati klid, krouží pouze Mike Conway s Toyotou #7 a Fernando Alonso se sesterským prototypem #8
23:16: Signatech Alpine #36 zpět v garáži a v péči mechaniků
23:15: mimo trať i jeden z vozů LMGTE - AM
23:12: opět pomalá zóna na trati, vůz Signatech Alpine #36 stojí ve štěrkové únikové zóně
23:07: Fernado Alonso vyjíždí s Toyotou #8 na mokrou trať
22:59:
22:55: většina vozů nyní stojí v boxech
22:52: Juan Pablo Montoya právě dokončil svůj noční stint s prototypem Ligier JS P217 - Gibson #32 týmu United Autosports, který je zatím na 24. místě v celkovém pořadí
22:50: vzhledem k současným podmínkám na trati se již pravděpodobně vylepšení časů nedočkáme
22:43: obtížné podmínky v Le Mans, v oblasti cílové rovinky poměrně citelně prší, v zatáčce Mulasanne je však zatím naopak sucho
22:41: v Le Mans začíná pršet
22:27: Harrison Newey jede pomalu do boxů s defektem levého zadního kola u své Dallary P217 #35 LMP 2
22:23: V Le Mans se již téměř setmělo, takto vypadá jízda po okruhu s BMW M8 GTE #82
22:17: průběžní lídři dalších kategorií: LMP 2 - Oreca 07 Gibson #28 (3:24.816), LMGTE-PRO - Porsche 911 RSR #91 (3:47.504), LMGTE-AM - Porsche 911 RSR #88 (3:50.728)
22:12: další pomalou zónu způsobila Oreca 07 #38 ve štěrku pod obloukem Dunlop
22:10: Kanaanův výlet mimo trať
22:08: Tony Kanaan měl s Fordem #67 kontakt s bariérami v nájezdu do Tertre Rouge
21:59: Pomalá zóna na trati, Ferrari týmu Clearwater Racing v bariérách
21:53: Leo Roussel zajel s Ginettou #5 čas 3:24.763, díky čemuž poprvé drží všech 10 vozů LMP 1 prvních 10 míst v celkovém pořadí
21:49: U týmu United Autosports je přítomen v garáži i týmový šéf Zak Brown
21:45: Nakadžima odvedl dobrou práci a v Toyotě #8 ho střídá Alonso
21:40: zlepšení i u Rebellion Racing, Thomas Laurent zajel 3:18.252 s vozem #3
21:39: Nakadžima zajel nový nejlepší čas 3:15.377
21:35:
21:30: s předstihem začíná závěrečná část kvalifikace, která bude trvat 2 hodiny a 30 minut
Kvalifikace 2
20:49: jezdec je ok, příčinou nehody byl defekt.
20:36: Druhá část kvalifikace už nebude restartována. Poslední část kvalifikace ale začne už ve 21:30.
20:28: Jde o vůz s číslem 47, za volantem Giorgio Sernagiotto
20:24: další červené vlajky, na trati je i ambulance, ale jezdec je ok.
19:59: U Toyoty střídání stráží, za volantem Buemi.
19:55: Giancarlo Fisichella jede v amatérech GT, kde musí být v posádce i profesionální jezdec. Nyní dostal své Ferrari na třetí místo v kategorii.
19:53: Alonso v relativně rychlém kole, jen asi 8 desetin za nejrychlejším čas ze včera.
19:44: Adrian Newey zavítal do Le Mans. V závodě startuje jeho syn.
19:40: Toyota se roztočila v zatáčce Dunlop. Šlo o #7, za volantem Conway.
19:36: pokračujeme
19:16: červené vlajky
19:16: začalo trochu pršet.
19:15: divoký začátek kvalifikace. Naposledy náraz Porsche #67
19:00: přestože kvalifikace trvá celkem 6 hodin, je těžké zajet čisté kolo. Toyoty jej včera zajely hned v úvodu, kdy byla trať prázdná. Na trati nyní v Alonso a Conway. Zlepšit se ale budou chtít i u Rebellionu, který je zatím za RMP Racing.
18:58: Dosavadní výsledky najdete v tabulce níže. Formát kvalifikace je jednoduchý. Počítá se ne nejrychlejší čas. Pole position zatím drží Toyota #8 s posádkou Nakadžima, Buemi, Alonso. Prvně jmenovaný zajel nejrychlejší čas. Překoná ho dnes někdo? Podle soupeřů Toyota nejela naplno.
18:56: čekají nás 4 hodiny kvalifikací rozdělené dou dvou bloků po 2 hodinách (19:00-21:00, 22:00-00:00).
Kvalifikace 1
Kazuki Nakadžima zajel v první kvalifikaci čas 3:17.270 a vůz s číslem 8 tak zatím drží pole position. Osmička měla ale i problémy. Ředitelství závodu smazalo Toyotě několik kol z doby, kdy byl za volantem Buemi kvůli vysoké spotřebě paliva.
Ve čtvrtek jsou na programu další dvě kvalifikace, ve kterých se ještě postavení na startu může samozřejmě měnit.
Na druhém místě skončila další Toyota v rukou Kamuje Kobajašiho.
Výsledky první kvalifikace
P. |
# |
Čas / ztráta |
Kol |
Tým |
Třída |
Jezdec #1 |
Jezdec #2 |
Jezdec #3 |
1 |
8 |
3:17.270 |
31 |
Toyota Gazoo Racing |
LMP1 |
Sébastien BUEMI |
Kazuki NAKAJIMA |
Fernando ALONSO |
2 |
7 |
+0.107 |
33 |
Toyota Gazoo Racing |
LMP1 |
Mike CONWAY |
Kamui KOBAYASHI |
Jose Maria LOPEZ |
3 |
17 |
+2.213 |
24 |
SMP Racing |
LMP1 |
Stéphane SARRAZIN |
Egor ORUDZHEV |
Matevos ISAAKYAN |
4 |
1 |
+2.392 |
26 |
Rebellion Racing |
LMP1 |
André LOTTERER |
Neel JANI |
Bruno SENNA |
5 |
3 |
+2.675 |
27 |
Rebellion Racing |
LMP1 |
Thomas LAURENT |
Mathias BECHE |
Gustavo MENEZES |
6 |
10 |
+3.840 |
13 |
Dragonspeed |
LMP1 |
Henrik HEDMAN |
Ben HANLEY |
Renger VAN DER ZANDE |
7 |
11 |
+4.138 |
29 |
SMP Racing |
LMP1 |
Vitaly PETROV |
Mikhail ALESHIN |
Jenson BUTTON |
8 |
4 |
+5.235 |
24 |
Bykolles Racing Team |
LMP1 |
Oliver WEBB |
Dominik KRAIHAMER |
Tom DILLMANN |
9 |
48 |
+7.686 |
19 |
Idec Sport |
LMP2 |
Paul LAFARGUE |
Paul Loup CHATIN |
Memo ROJAS |
10 |
28 |
+7.970 |
26 |
TDS Racing |
LMP2 |
François PERRODO |
Matthieu VAXIVIERE |
Loïc DUVAL |
11 |
5 |
+8.976 |
20 |
CEFC TRSM Racing |
LMP1 |
Charles ROBERTSON |
Michael SIMPSON |
Leo ROUSSEL |
12 |
26 |
+9.177 |
29 |
G-Drive Racing |
LMP2 |
Roman RUSINOV |
Andrea PIZZITOLA |
Jean-Eric VERGNE |
13 |
31 |
+9.238 |
18 |
Dragonspeed |
LMP2 |
Roberto GONZALEZ |
Pastor MALDONADO |
Nathanaël BERTHON |
14 |
36 |
+9.411 |
28 |
Signatech Alpine Matmut |
LMP2 |
Nicolas LAPIERRE |
André NEGRÃO |
Pierre THIRIET |
15 |
22 |
+9.502 |
24 |
United Autosports |
LMP2 |
Philip HANSON |
Filipe ALBUQUERQUE |
Paul DI RESTA |
16 |
37 |
+10.198 |
26 |
Jackie Chan DC Racing |
LMP2 |
Jazeman JAAFAR |
Nabil JEFFRI |
Weiron TAN |
17 |
47 |
+10.723 |
28 |
Cetilar Villorba Corse |
LMP2 |
Roberto LACORTE |
Giorgio SERNAGIOTTO |
Luis Felipe NASR |
18 |
38 |
+10.729 |
27 |
Jackie Chan DC Racing |
LMP2 |
Ho-Pin TUNG |
Stéphane RICHELMI |
Gabriel AUBRY |
19 |
29 |
+11.286 |
30 |
Racing Team Nederland |
LMP2 |
Frits VAN EERD |
Giedo VAN DER GARDE |
Jan LAMMERS |
20 |
35 |
+11.359 |
28 |
SMP Racing |
LMP2 |
Victor SHAITAR |
Harrison NEWEY |
Norman NATO |
21 |
23 |
+12.151 |
27 |
Panis Barthez Competition |
LMP2 |
Timothé BURET |
Julien CANAL |
William STEVENS |
22 |
39 |
+12.590 |
29 |
Graff-SO24 |
LMP2 |
Vincent CAPILLAIRE |
Jonathan HIRSCHI |
Tristan GOMMENDY |
23 |
6 |
+13.069 |
17 |
CEFC TRSM Racing |
LMP1 |
Oliver ROWLAND |
Alex BRUNDLE |
Oliver TURVEY |
24 |
32 |
+13.077 |
26 |
United Autosports |
LMP2 |
Hugo DE SADELEER |
Will OWEN |
Juan Pablo MONTOYA |
25 |
40 |
+14.021 |
21 |
G-Drive Racing |
LMP2 |
James ALLEN |
Jose GUTIERREZ |
Enzo GUIBBERT |
26 |
44 |
+16.262 |
30 |
Eurasia Motorsport |
LMP2 |
Andrea BERTOLINI |
Niclas JÖNSSON |
Tracy KROHN |
27 |
34 |
+16.485 |
20 |
Jackie Chan DC Racing |
LMP2 |
Ricky TAYLOR |
Côme LEDOGAR |
David HEINEMEIER-HANSSON |
28 |
33 |
+17.967 |
23 |
Jackie Chan DC Racing |
LMP2 |
David CHENG |
Nicholas BOULLE |
Pierre NICOLET |
29 |
50 |
+20.936 |
20 |
Larbre Competition |
LMP2 |
Erwin CREED |
Romano RICCI |
Thomas DAGONEAU |
30 |
25 |
+26.907 |
28 |
Algarve Pro Racing |
LMP2 |
Mark PATTERSON |
Ate DE JONG |
Tacksung KIM |
31 |
91 |
+30.234 |
2 |
Porsche GT Team |
LMGTE Pro |
Richard LIETZ |
Gianmaria BRUNI |
Frédéric MAKOWIECKI |
32 |
92 |
+31.827 |
23 |
Porsche GT Team |
LMGTE Pro |
Michael CHRISTENSEN |
Kevin ESTRE |
Laurens VANTHOOR |
33 |
66 |
+31.911 |
26 |
Ford Chip Ganassi Team UK |
LMGTE Pro |
Stefan MÜCKE |
Olivier PLA |
Billy JOHNSON |
34 |
68 |
+32.312 |
22 |
Ford Chip Ganassi Team USA |
LMGTE Pro |
Joey HAND |
Dirk MÜLLER |
Sébastien BOURDAIS |
35 |
51 |
+32.584 |
26 |
AF Corse |
LMGTE Pro |
Alessandro PIER GUIDI |
James CALADO |
Daniel SERRA |
36 |
94 |
+32.819 |
21 |
Porsche GT Team |
LMGTE Pro |
Romain DUMAS |
Timo BERNHARD |
Sven MÜLLER |
37 |
93 |
+32.991 |
18 |
Porsche GT Team |
LMGTE Pro |
Patrick PILET |
Nick TANDY |
Earl BAMBER |
38 |
67 |
+33.159 |
24 |
Ford Chip Ganassi Team UK |
LMGTE Pro |
Andy PRIAULX |
Harry TINCKNELL |
Tony KANAAN |
39 |
82 |
+33.309 |
24 |
BMW Team MTEK |
LMGTE Pro |
Augusto FARFUS |
Antonio FELIX DA COSTA |
Alexander SIMS |
40 |
69 |
+33.323 |
21 |
Ford Chip Ganassi Team USA |
LMGTE Pro |
Ryan BRISCOE |
Richard WESTBROOK |
Scott DIXON |
41 |
81 |
+33.326 |
26 |
BMW Team MTEK |
LMGTE Pro |
Martin TOMCZYK |
Nicky CATSBURG |
Philipp ENG |
42 |
71 |
+33.399 |
27 |
AF Corse |
LMGTE Pro |
Davide RIGON |
Sam BIRD |
Miguel MOLINA |
43 |
88 |
+33.458 |
25 |
Dempsey - Proton Racing |
LMGTE Am |
Matteo CAIROLI |
Khaled AL QUBAISI |
Giorgio RODA |
44 |
63 |
+33.519 |
23 |
Corvette Racing - GM |
LMGTE Pro |
Jan MAGNUSSEN |
Antonio GARCIA |
Mike ROCKENFELLER |
45 |
64 |
+33.682 |
27 |
Corvette Racing - GM |
LMGTE Pro |
Oliver GAVIN |
Tommy MILNER |
Marcel FÄSSLER |
46 |
77 |
+34.660 |
23 |
Dempsey - Proton Racing |
LMGTE Am |
Matt CAMPBELL |
Christian RIED |
Julien ANDLAUER |
47 |
52 |
+34.842 |
27 |
AF Corse |
LMGTE Pro |
Toni VILANDER |
Antonio GIOVINAZZI |
Luis Felipe DERANI |
48 |
97 |
+35.216 |
26 |
Aston Martin Racing |
LMGTE Pro |
Alexander LYNN |
Maxime MARTIN |
Jonathan ADAM |
49 |
86 |
+35.247 |
24 |
Gulf Racing |
LMGTE Am |
Michael WAINWRIGHT |
Benjamin BARKER |
Alexander DAVISON |
50 |
54 |
+35.486 |
27 |
Spirit of Race |
LMGTE Am |
Thomas FLOHR |
Francesco CASTELLACCI |
Giancarlo FISICHELLA |
51 |
56 |
+35.715 |
19 |
Team Project 1 |
LMGTE Am |
Jörg BERGMEISTER |
Patrick LINDSEY |
Egidio PERFETTI |
52 |
85 |
+36.730 |
18 |
Keating Motorsports |
LMGTE Am |
Ben KEATING |
Jeroen BLEEKEMOLEN |
Luca STOLZ |
53 |
98 |
+37.037 |
26 |
Aston Martin Racing |
LMGTE Am |
Paul DALLA LANA |
Pedro LAMY |
Mathias LAUDA |
54 |
84 |
+37.114 |
24 |
JMW Motorsport |
LMGTE Am |
Liam GRIFFIN |
Cooper MACNEIL |
Jeffrey SEGAL |
55 |
95 |
+37.510 |
26 |
Aston Martin Racing |
LMGTE Pro |
Marco SØRENSEN |
Nicki THIIM |
Darren TURNER |
56 |
70 |
+37.681 |
26 |
MR Racing |
LMGTE Am |
Motoaki ISHIKAWA |
Olivier BERETTA |
Edward CHEEVER |
57 |
61 |
+37.806 |
28 |
Clearwater Racing |
LMGTE Am |
Weng Sun MOK |
Matthew GRIFFIN |
Keita SAWA |
58 |
80 |
+38.299 |
21 |
Ebimotors |
LMGTE Am |
Fabio BABINI |
Christina NIELSEN |
Erik MARIS |
59 |
90 |
+38.391 |
21 |
TF Sport |
LMGTE Am |
Salih YOLUC |
Euan HANKEY |
Charles EASTWOOD |
60 |
99 |
+45.837 |
12 |
Proton Competition |
LMGTE Am |
Patrick LONG |
Timothy PAPPAS |
Spencer PUMPELLY |
Tip: Nejrychlejší kola jednotlivých jezdců (pdf)
00:00: konec první kvalifikace
23:54: ředitelství závodu škrtlo Toyotě 8 mnoho kol kvůli vysoké spotřebě paliva. Nejrychlejšího času se to ale nedotkne.
23:37: Ve voze 7 je opět Nakadžima, který hned na začátku zajel nejrychlejší čas.
23:05: Jak jsou na tom vozy se slavnými jezdci z F1?
- Alonso: 1.
- Button, Petrov: 7.
- Montoya: 21.
- Maldonado: 12.
23:04: Jenson Button
22:58: Alonso na trati, vůbec poprvé ve WEC ve tmě.
22:35: Teplota tratě 16 stupňů.
22:34: v GT na čele Porsche 91 před Porsche 92 a Fordem 65.
22:15: Bruni se dostal do kačírku s Porsche.
22:08: Toyoty vyrazily jako rakety. Na první místo jde Nakadžima s časem 3:17.270. Druhý Kobajaši (+0,107). Třetí zatím Rebellion Racing (#3) už ztrácí přes 2,2 s.
21:58: Startuje první ze tří kvalifikací. Formát kvalifikace je v Le Mans velmi jednoduchý. Vozy se seřadí na startu dle nejrychlejšího času. Není žádná eliminace, žádný součet časů jednotlivých jezdců, nic. Je jedno, kdo ze tří jezdců nejrychlejší čas zajede. Platí ale, že v kvalifikaci musí za tmy odjet každý jezdec alespoň 5 kol, ale to je jen formalita.
Šest hodin vypadá jako dlouhá doba, ale týmy využívají čas k dalšímu testování, hledání nastavení apod. Kromě toho máme v Le Mans 60 vozů a je těžké najít volné místo na trati a nebýt ovlivněn provozem. Buemi se vloni zlobil, že se mu to vůbec nepovedlo.
Nejrychlejší časy se tradičně zajíždějí v noci, kdy klesnou teploty a podle předpovědí může zítra pršet, takže dnešek může rozhodnout.
Trénink
V tréninku na 24 hodin Le Mans byl prakticky od začátku na čele vůz číslo 7 Toyoty. Nejrychlejší čas zajel Kamuj Kobajaši. Druhá Toyota se průběžně propadala pořadím až na 5. místo. V samotném závěru tréninku ale Buemi poslal vůz na 2. místo.
V tréninku jsme viděli několik nárazů do zdi i výletů do kačírku.
Výsledky tréninku
- 1. #7 Toyota Gazoo Racing Toyota TS050 Hybrid (Conway/Kobayashi/Lopez) 3:18.718
- 2. #8 Toyota Gazoo Racing Toyota TS050 Hybrid (Alonso/Buemi/Nakajima) 3:19.275
- 3. #3 Rebellion Racing Rebellion R13 Gibson (Beche/Laurent/Menezes) 3:19.426
- 4. #10 DragonSpeed BR Engineering BR1 Gibson (Hedman/Hanley/van der Zande) 3:20.322
- 5. #11 SMP Racing BR Engineering BR1 AER (Aleshin/Petrov/Button) 3:21.304
- 6. #1 Rebellion Racing Rebellion R13 Gibson (Jani/Lotterer/Senna) 3:21.549
- 7. #17 SMP Racing BR Engineering BR1 AER (Sarrazin/Orudzhev/Isaakyan) 3:21.557
- 8. #4 ByKolles Racing Team ENSO CLM P1/01 Nismo (Webb/Kraihamer/Dillmann) 3:23.795
- 9. #5 CEFC TRSM Racing Ginetta G60-LT-P1 Mecachrome (Robertson/Simpson/Roussel) 3:25.203
- 10. #26 G-Drive Racing Oreca 07 Gibson (Rusinov/Vergne/Pizzitola) LMP2 3:26.529
- 11. #48 IDEC Sport Oreca 07 Gibson (Lafargue/Chatin/Rojas) LMP2 3:27.054
- 12. #28 TDS Racing Oreca 07 Gibson (Perrodo/Vaxiviere/Duval) LMP2 3:27.817
- 13. #31 DragonSpeed Oreca 07 Gibson (Gonzalez/Maldonado/Berthon) LMP2 3:28.178
- 14. #39 Graff-SO24 Oreca 07 Gibson (Capillaire/Hirschi/Gommendy) LMP2 3:28.218
- 15. #22 United Autosport Ligier JS P217 Gibson (Hanson/Albuquerque/di Resta) LMP2 3:28.284
- 16. #37 Jackie Chan DC Racing Oreca 07 Gibson (Jaafar/Tan/Jeffri) LMP2 3:29.135
- 17. #40 G-Drive Racing Oreca 07 Gibson (Allen/Gutierrez/Guibbert) LMP2 3:29.204
- 18. #47 Cetilar Villorba Corse Dallara P217 Gibson (Lacorte/Sernagiotto/Nasr) LMP2 3:29.214
- 19. #35 SMP Racing Dallara P217 Gibson (Shaitar/Newey/Nato) LMP2 3:29.793
- 20. #23 Panis Barthez Competition Ligier JS P217 (Buret/Canal/Stevens) LMP2 3:30.168
- 21. #36 Signatech Alpine Matmut Alpine A470 Gibson (Lapierre/Negrao/Thiriet) LMP2 3:30.750
- 22. #38 Jackie Chan DC Racing Oreca 07 Gibson (Tung/Aubry/Richelmi) LMP2 3:30.922
- 23. #32 United Autosport Ligier JS P217 Gibson (de Sadeleer/Owen/Montoya) LMP2 3:31.056
- 24. #29 Racing Team Nederland Dallara P217 Gibson (van Eerd/van der Garde/Lammers) LMP2 3:31.465
- 25. #34 Jackie Chan DC Racing Ligier JS P217 Gibson (Taylor/Ledogar/Heinemeier-Hansson) LMP2 3:31.837
- 26. #44 Eurasia Motorsport Ligier JS P217 (Bertolini/Jonsson/Krohn) LMP2 3:34.062
- 27. #50 Larbre Competition Ligier JS P217 Gibson (Creed/Ricci/Dagoneau) LMP2 3:36.927
- 28. #33 Jackie Chan DC Racing Ligier JS P217 Gibson (Cheng/Boulle/Nicolet) LMP2 3:37.463
- 29. #25 Algarve Pro Racing Ligier JS P217 Gibson (Patterson/de Jong/Kim) LMP2 3:42.404
- 30. #93 Porsche GT Team Porsche 911 RSR (Pilet/Tandy/Bamber) GTE Pro 3:50.121
- 31. #92 Porsche GT Team Porsche 911 RSR (Christensen/Estre/Vanthoor) GTE Pro 3:50.859
- 32. #91 Porsche GT Team Porsche 911 RSR (Lietz/Bruni/Makowiecki) GTE Pro 3:50.862
- 33. #66 Ford Chip Ganassi Racing Team UK Ford GT (Mücke/Pla/Johnson) GTE Pro 3:51.498
- 34. #71 AF Corse Ferrari 488 GTE Evo (Rigon/Bird/Molina) GTE Pro 3:51.521
- 35. #94 Porsche GT Team Porsche 911 RSR (Dumas/Bernhard/Muller) GTE Pro 3:51.695
- 36. #51 AF Corse Ferrari 488 GTE Evo (Pier Guidi/Calado/Serra) GTE Pro 3:52.738
- 37. #68 Ford Chip Ganassi Racing Team USA Ford GT (Bourdais/Hand/Muller) GTE Pro 3:51.776
- 38. #69 Ford Chip Ganassi Racing Team USA Ford GT (Briscoe/Westbrook/Dixon) GTE Pro 3:51.898
- 39. #67 Ford Chip Ganassi Racing Team UK Ford GT (Priaulx/Tincknell/Kanaan) GTE Pro 3:52.692
- 40. #88 Dempsey-Proton Racing Porsche 911 RSR (Al Qubaisi/Roda/Cairoli) GTE Am 3:52.903
- 41. #52 AF Corse Ferrari 488 GTE Evo (Vilander/Giovinazzi/Derani) GTE Pro 3:52.944
- 42. #64 Corvette Racing Chevrolet Corvette C7.R (Gavin/Milner/Fassler) GTE Pro 3:53.048
- 43. #63 Corvette Racing Chevrolet Corvette C7.R (Magnussen/Garcia/Rockenfeller) GTE Pro 3:53.397
- 44. #82 BMW Team MTEK BMW M8 GTE (Sims/Felix da Costa/Farfus) GTE Pro 3:53.677
- 45. #97 Aston Martin Racing Aston Martin Vantage AMR (Lynn/Martin/Adam) GTE Pro 3:53.727
- 46. #86 Gulf Racing Porsche 911 RSR (Wainwright/Barker/Davison) GTE Am 3:53 834
- 47. #54 Spirit of Race Ferrari 488 GTE (Flohr/Castellacci/Fisichella) GTE Am 3:53.976
- 48. #77 Dempsey-Proton Racing Porsche 911 RSR (Ried/Andlauer/Campbell) GTE Am 3:54.004
- 49. #56 Team Project 1 Porsche 911 RSR (Bergmeister/Lindsey/Perfetti) GTE Am 3:54.133
- 50. #90 TF Sport Aston Martin Vantage (Yoluc/Hankey/Eastwood) GTE Am 3:54.527
- 51. #95 Aston Martin Racing Aston Martin Vantage AMR (Sørensen/Thiim/Turner) GTE Pro 3:54.530
- 52. #81 BMW Team MTEK BMW M8 GTE (Tomczyk/Catsburg/Eng) GTE Pro 3:54.663
- 53. #98 Aston Martin Racing Aston Martin Vantage (Dalla Lana/Lamy/Lauda) GTE Am 3:55.792
- 54. #85 Keating Motorsport Ferrari 488 GTE (Keating/Bleekemolen/Stolz) GTE Am 3:55.845
- 55. #61 Clearwater Racing Ferrari 488 GTE (Mok/Sawa/Griffin) GTE Am 3:56.049
- 56. #70 MR Racing Ferrari 488 GTE (Ishikawa/Beretta/Cheever) GTE Am 3:56.158
- 57. #99 Proton Competition Porsche 911 RSR (Long/Pappas/Pumpelly) GTE Am 3:56.674
- 58. #84 JMW Motorsport Porsche 911 RSR (Griffin/MacNeil/Segal) GTE Am 3:57.016
- 59. #80 Ebimotors Porsche 911 RSR (Babini/Nielsen/Maris) GTE Am 3:58.059
- 60. #6 CEFC TRSM Racing Ginetta G60-LT-P1 Mecachrome (Rowland/Brundle/Turvey) 4:06.812
20:02: Konec tréninku, kvalifikace začne ve 22:00.
20:02: A Buemi v samotném závěru druhý.
19:59: Buemi třetí
19:52: Již brzy opět ženatý Jenson Button
19:49: Kobajaši zlepšuje svůj čas na prvním místě: 3:18.718
19:45: V Toyotě 8 momentálně Buemi, který nyní vůz dostává na 4. místo před SMP Racing Jensona Buttona.
19:40: Další změna v LMP. Dragonspeed #10 se dostává na třetí pozici a odsouvá Toyotu na 5. místo.
19:17: Petrov před Alonsem, tedy minimálně v pořadí. To už jsme někde viděli..
19:00: na trať se vrací Alonso.
18:55: Tak před Toyotou je už i vůz týmu Rebellion.
18:31: Nejpilnější zatím Toyota 8, která odjela 33 kol. Vůz se nyní vrací na trať, za volantem Nakadžima.
18:30: Po Ferrari nyní Porsche v kačírku.
18:10: v první šikaně jsou úlomky, může za to Porshe 93
18:00: Vůz číslo 11 s Alešinem za volantem jde na druhé místo, odsouvá Alonsovu Toyotu na třetí místo. Ve voze 11 jezdí i Jenson Button.
17:53: Vůz 47, který se roztočil, se vrací s poškozeným kolem do boxů po vlastní ose. V posádce vozu je mimo jiné Nasr.
17:51: Po výletu jednoho z vozu LMP2 je na trati pomalá zóna. To je v Le Mans už pár let, můžeme to přirovnat k VSC v F1, ale trať v Le Mans je samozřejmě poněkud delší, takže zdejší „VSC“ je vyhlášen jen na části okruhu.
17:38: Další náraz do bariéry, opět vůz GT
17:27: Kromě jezdců F1 máme na startu i jiná zajímavá jména. Ve voze 35 třeba jede syn Adriana Neweyho Harrison. Ve voze 98 jede Mathias Lauda, syn Nikiho Laudy. Ve voze 80 jede závodnice Christina Nielsen.
17:24: Porsche (67) bourá v Mulsanne.
17:17: V LMP1 zatím vede Toyota číslo 7 o 0,714 s před sesterským vozem 8. V LMP2 vede vůz 48 (Idec Sport), v GT Pro zatím na čele dvě Porsche (93, 91).
17:15:
16:57: Alonso po 11 kolech nahradil Buemiho. Na trati teď může Alonso potkat bývalého kolegu Jensona Buttona, kterému patří 5. místo.
16:43: Rychlost týmu Rebellion na rovince Hunaudieres
16:35: V LMGTE - PRO zatím na čele Ford GT #68, 3:52.918 zajel Dirk Müller
16:32: Po půlhodině tréninku drží nejlepší čas Sebastien Buemi s Toyotou #8 (3:21.449)
16:16:
16:02: první vozy jsou již na trati
15:56: čeká nás trénink, který potrvá čtyři hodiny. Ve 22:00 začne první kvalifikace. Jakým způsobem kvalifikace probíhá, ještě samozřejmě podrobně popíše.
15:44: Vítejte u online přenosu z tréninku a kvalifikací na letošní ročník 24 hodin Le Mans. V online přenosech se budeme věnovat nejdůležitějším událostem na trati. Chystáme také online přenos ze závodu.
Foto: Toyota Gazoo Racing