Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

 Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

 Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

 Foto: Pirelli
 Foto: Pirelli
 Foto: Pirelli
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
9
Fotogalerie

Pirelli musí po zrušené GP Austrálie zničit 1800 pneumatik

V Melbourne bylo na velkou cenu formule 1 vše připraveno. Na trati už byli dokonce traťoví maršálové. Dvě hodiny před začátkem prvního tréninku bylo vše zrušeno. Dotklo se to i Pirelli.

Nejde o striktní dodržování pravidel, ale o praktické důvody. U současné generace pneumatik a ráfků kol musí Pirelli vždy zničit pneumatiky, které byly namontovány, ale nebyly použity, kvůli možnému poškození, když jsou sundávány z ráfků.

V případě závodů mimo Evropu nemá Pirelli jinou možnost, než pneumatiky z ráfků sundat – ty si totiž přepravují samotné týmy. V případě evropských závodů lze nepoužité pneumatiky naložit i s ráfky a přepravit do dějiště dalšího závodu.

„Do koše“, tak jdou obvykle pneumatiky do mokra a přechodných podmínek – těch je 560 kusů. V případě Austrálie ale nikdo nepoužil ani jednu sadu pneumatik, a tak se bude likvidovat 1800 pneumatik. 

Celé sady 1800 pneumatik již dorazily po moři také do Bahrajnu a Vietnamu. Mario Isola pro Motorsport.com potvrdil, že v tomto případě to není problém, protože pneumatiky jsou v kontejnerech, kde zůstanou pro případ, že se závod pojede v náhradním termínu. Pokud se tak nestane, budou kontejnery přepraveny do jiné destinace, ve které se pojede některý ze závodů, na který Pirelli nominuje stejné směsi. 

„V budoucnu vzhledem k tomu, že budeme mít výhradního dodavatele a standardní konstrukci ráfků, se budeme snažit spolupracovat, abychom našli způsob, jak namontovat a svléknout pneumatiky a znovu je použít,“ řekl Isola. „Musíme se však ujistit, že tím nic neriskujeme.“

A co se stane s „australskými“ pneumatikami? „Pneumatiky rozdrtíme, abychom je mohli umístit do menšího počtu kontejnerů a poslat je zpět do Velké Británie, kde je recyklujeme v cementárně poblíž Didcotu. Spalujeme je při vysoké teplotě a vytváříme energii, ale ne znečištění,“ vysvětlil Isola.

Doporučujeme

Články odjinud