Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

 Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

 Foto: Getty Images / Dan Mullan
 Foto: Getty Images / Dan Istitene
 Foto: Getty Images / Dan Istitene
 Foto: Getty Images / Mark Thompson
6
Fotogalerie

Držet se, držet se a udeřit. Jak se Vettel na pole position dostal

Sebastian Vettel v Kanadě překvapil ziskem pole position. V prvních dvou sektorech na Hamiltona ztratil, ale jen velmi málo. V tom třetím exceloval.

Lewis Hamilton zajel nejrychlejší čas v prvních dvou sektorech a to ve svém druhém pokusu, kdy už měl na kontě průběžný nejrychlejší čas a vypadalo to, že si jede jen pro razítko na doklad o zisku pole position. 

Vettel byl v prvním sektoru druhý a v tom prostředním dokonce až třetí za Hamiltonem a Leclercem. Vše ale získal nejrychlejším časem v posledním sektoru.

Mercedes mluví o dominanci Ferrari na rovinkách. Na speed trapu byl nejrychlejší Vettel – 333,3 km/h. Druhý Pérez na něj ztratil 2,4 km/h. Hamilton byl na speed trapu až na 18. místě s rychlostí 326,1 km/h. Botas na tom byl trochu lépe – 327,7 km/h.

Na cílové čáře byl nejrychlejší opět Vettel (306 km/h) a Hamilton ztratil přesně 5 km/h.

Srovnání časů v sektorech

První sektor Čas / ztráta Druhý sektor Čas / ztráta Třetí sektor Čas / ztráta
Hamilton 19.323 Hamilton 22.369 Hamilton 28.683
Vettel +0,034 Vettel +0,058 Vettel -0,234

Ideální kola

Ideální kola jsou nejkvalitnější údaj, který máme k dispozici. Ukazují potenciál auta i jezdce v kvalifikaci. Jedná se o součet nejrychlejších sektorů daného jezdce. 

Sebastian Vettel mohl být ještě rychlejší, ale jen o 7 tisícin. U Lewise Hamiltona je to o něco více, ale ani tak by to na Vettela nestačilo.

V případě Leclerca je rozdíl mezi kvalifikačním a ideálním kolem 0,386 s, což je nejvíce ze všech jezdců. Bottas a Ricciardo mají identická ideální kola.

Jezdec Kvalifikační kolo Ideální kolo Rozdíl
Sebastian Vettel 1:10.240 1:10.233 0,007
Lewis Hamilton 1:10.446 1:10.375 0,071
Charles Leclerc 1:10.920 1:10.534 0,386
Daniel Ricciardo 1:11.071 1:10.970 0,101
Valtteri Bottas 1:11.095 1:10.970 0,125

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud