FIA plánuje zakázat využívání kvalifikačních režimů. Lewis Hamilton uvedl, že to má za cíl zpomalit Mercedes, ale Toto Wolff věří, že to týmu pomůže.
V kvalifikaci týmy dočasně zvýší výkon svých pohonných jednotek. Dostanou tak o pár desítek koní výkonu navíc. V podobném režimu se samozřejmě nedá odjet více kol, protože se jedná o velkou zátěž motoru.
Mercedes má zřejmě nejlepší kvalifikační režim, ale jeho náskok je dnes tak velký, že se neočekává, že by „vypadl“ z role favorita na první řadu. Jeho náskok možná bude menší a je možné, že pro Verstappena bude snadnější alespoň občas porazit jeden z mercedesů. Uvidíme.
Více tak zřejmě zákaz postihne Racing Point a Williams, kteří mají okolo sebe další soupeře.
Wolff naopak věří, že zákaz kvalifikačních režimů Mercedesu dokonce pomůže, protože zvýší spolehlivost pohonných jednotek.
„Myslím, že nám v sobotu výkon chybět nebude,“ řekl Wolff. „Až dosud jsme měli celkem náskok.“ Podle Wolffa navíc zákaz postihne všechny, i když například jezdci Ferrari tvrdí, že kvalifikační režim nemají.
„Pokud by formule 1 měla v sezóně zakázat určité režimy pohonných jednotek, pak si myslím, že nám to v závodě skutečně pomůže. Pokud se můžete vyhnout poškození vaší pohonné jednotky během těch několika málo kvalifikačních kol, které máte k dispozici ve třetí části, tak metriky poškození dramaticky klesají.“
„Pět kvalifikačních kol, ve kterých nepoužijeme kvalifikační režim, nám dává 25 kol dalšího výkonu v závodě a věříme, že nám to poskytne vyšší výkon.“
Zákaz kvalifikačních režimů zřejmě až od Monzy
S informací o zákazu kvalifikačních režimů, která se později potvrdila, přišel minulý týden jako první web RaceFans. Nyní píše, že dojde k odkladu zavedení opatření do Grand Prix Itálie (tedy o týden).
Zpoždění zavedení zajistí týmům dostatek času na dokončení zkoušek na dynamometru v rámci přípravy na změnu.
Dosavadní kvalifikační výkony [%]
Nejrychlejší časy jednotlivých týmů v kvalifikacích. Referencí je čas kola Mercedesu (100 %). V tabulce nejsou kvalifikace z GP Štýrska (pršelo) a 70. výročí F1 (příliš mnoho strategií s pneumatikami).
Tým |
Rakousko |
Maďarsko |
Silverstone 1 |
Španělsko |
Průměr |
Mercedes |
100,00 |
100,00 |
100,00 |
100,00 |
100,000 |
Red Bull |
100,85 |
101,91 |
101,21 |
100,94 |
101,228 |
Racing Point |
101,46 |
101,27 |
101,82 |
101,18 |
101,433 |
Ferrari |
101,56 |
101,81 |
101,33 |
101,81 |
101,628 |
McLaren |
101,09 |
102,06 |
101,75 |
101,71 |
101,653 |
Renault |
101,72 |
103,01 |
102,02 |
102,13 |
102,220 |
AlphaTauri |
102,17 |
102,81 |
102,42 |
101,61 |
102,253 |
Williams |
103,53 |
102,91 |
102,80 |
103,32 |
103,140 |
Haas |
102,78 |
103,68 |
103,38 |
103,07 |
103,228 |
Alfa Romeo |
103,55 |
104,16 |
103,39 |
102,38 |
103,370 |