SURTEES PŘED SEZONOU 1971. V prosinci 1970 uspořádal tým Johna Surteese v Londýně prezentaci, aby novinářům představil monopost s označením Surtees TS7. Jednalo se o vůz, který britský tým používal již v ročníku 1970 a ještě během sezony 1971 byl nahrazen novějším modelem TS9. Foto: Getty Images / Les Lee

SURTEES PŘED SEZONOU 1971. V prosinci 1970 uspořádal tým Johna Surteese v Londýně prezentaci, aby novinářům představil monopost s označením Surtees TS7. Jednalo se o vůz, který britský tým používal již v ročníku 1970 a ještě během sezony 1971 byl nahrazen novějším modelem TS9. Foto: Getty Images / Les Lee

PŘIŠEL, VIDĚL, ZVÍTĚZIL. Když tým Walter Wolf Racing představoval svůj vůz pro rok 1977, ještě nikdo netušil, že se nové organizaci ve formuli 1 brzy podaří husarský kousek. Zásluhou Jodyho Schecktera se kanadsko-britská stáj radovala z vítězství hned při svém debutu ve Velké ceně Argentiny. Na podobný vstup do F1 navázal až v roce 2009 tým Brawn. Foto: Getty Images / David Ashdown

PŘIŠEL, VIDĚL, ZVÍTĚZIL. Když tým Walter Wolf Racing představoval svůj vůz pro rok 1977, ještě nikdo netušil, že se nové organizaci ve formuli 1 brzy podaří husarský kousek. Zásluhou Jodyho Schecktera se kanadsko-britská stáj radovala z vítězství hned při svém debutu ve Velké ceně Argentiny. Na podobný vstup do F1 navázal až v roce 2009 tým Brawn. Foto: Getty Images / David Ashdown

REVOLUČNÍ LOTUS 78. V prosinci 1976 představil šéf týmu Colin Chapman se svými jezdci, kterými tehdy byli Mario Andretti a Gunnar Nilsson, vůz Lotus 78. Ten byl unikátní v tom, že se jednalo o první vůz F1 s přísavným efektem.  Foto: Getty Images / David Ashdown

REVOLUČNÍ LOTUS 78. V prosinci 1976 představil šéf týmu Colin Chapman se svými jezdci, kterými tehdy byli Mario Andretti a Gunnar Nilsson, vůz Lotus 78. Ten byl unikátní v tom, že se jednalo o první vůz F1 s přísavným efektem.  Foto: Getty Images / David Ashdown

PŘEDSTAVOVAČKA V BENÁTKÁCH. Tým Benetton vedený Flaviem Briatorem si vždy potrpěl na zajímavé prezentace. Jedna z nich proběhla před sezonou 2001 na náměstí Svatého Marka v italských Benátkách. Foto: Getty Images / Mark Thompson

PŘEDSTAVOVAČKA V BENÁTKÁCH. Tým Benetton vedený Flaviem Briatorem si vždy potrpěl na zajímavé prezentace. Jedna z nich proběhla před sezonou 2001 na náměstí Svatého Marka v italských Benátkách. Foto: Getty Images / Mark Thompson

NAPOSLEDY S MIKOU. Dvojnásobný mistr světa F1 svůj poslední monopost odhalil společně se svým kolegou z McLarenu Davidem Coulthardem ve Valencii v únoru 2001.  Foto: Getty Images

NAPOSLEDY S MIKOU. Dvojnásobný mistr světa F1 svůj poslední monopost odhalil společně se svým kolegou z McLarenu Davidem Coulthardem ve Valencii v únoru 2001.  Foto: Getty Images

PRVNÍ VŮZ ALONSA. Minardi vždy patřilo k nejslabším týmům ve startovním poli F1. V roce 2001 však pomohlo k debutu v královně motorsportu Fernandovi Alonsovi. Představení nového vozu tehdy proběhlo před budovou australského parlamentu. Foto: Getty Images / Robert Cianflone

PRVNÍ VŮZ ALONSA. Minardi vždy patřilo k nejslabším týmům ve startovním poli F1. V roce 2001 však pomohlo k debutu v královně motorsportu Fernandovi Alonsovi. Představení nového vozu tehdy proběhlo před budovou australského parlamentu. Foto: Getty Images / Robert Cianflone

LAUDA VE SLUŽBÁCH JAGUARU. V roce 2002 byl týmovým principálem Jaguaru Niki Lauda, který pochopitelně nemohl chybět ani na odhalení tehdy nového vozu Jaguar R3. Jen devět dní poté si legendární Rakušan vyzkoušel jeho předchůdce, model R2, na trati ve Valencii. Foto: Getty Images / Mark Thompson

LAUDA VE SLUŽBÁCH JAGUARU. V roce 2002 byl týmovým principálem Jaguaru Niki Lauda, který pochopitelně nemohl chybět ani na odhalení tehdy nového vozu Jaguar R3. Jen devět dní poté si legendární Rakušan vyzkoušel jeho předchůdce, model R2, na trati ve Valencii. Foto: Getty Images / Mark Thompson

POSLEDNÍ MISTROVSKÝ VŮZ SCHUMIHO. V sezoně 2004 získal Michael Schumacher svůj poslední titul ve formulu 1. Předsezonní prezentace týmu Ferrari tehdy proběhla tradičně v italském Maranellu. Foto: Getty Images / Clive Rose

POSLEDNÍ MISTROVSKÝ VŮZ SCHUMIHO. V sezoně 2004 získal Michael Schumacher svůj poslední titul ve formulu 1. Předsezonní prezentace týmu Ferrari tehdy proběhla tradičně v italském Maranellu. Foto: Getty Images / Clive Rose

ALONSO V PALERMU. Slavnostní odhalení nového Renaultu pro ročník 2004 proběhlo v Palermu. Jezdec Renaultu Fernando Alonso se při té příležitosti projel ulicemi italského města. Foto: Getty Images / Bryn Lennon

ALONSO V PALERMU. Slavnostní odhalení nového Renaultu pro ročník 2004 proběhlo v Palermu. Jezdec Renaultu Fernando Alonso se při té příležitosti projel ulicemi italského města. Foto: Getty Images / Bryn Lennon

NEJLEPŠÍ TOYOTA. Tovární tým Toyoty působil v F1 v letech 2002 až 2009. Nejúspěšnější byla sezona 2005 (viz foto), v níž japonská stáj obsadila čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů. Foto: Getty Images / Christopher Lee

NEJLEPŠÍ TOYOTA. Tovární tým Toyoty působil v F1 v letech 2002 až 2009. Nejúspěšnější byla sezona 2005 (viz foto), v níž japonská stáj obsadila čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů. Foto: Getty Images / Christopher Lee

EKOLOGICKÁ HONDA. V roce 2007 sice ještě nebyla ochrana přírody a udržitelnost ve formuli 1 velkým tématem, ale Honda byla v tomto ohledu napřed. Aby japonská automobilka upozornila na ekologické problémy, nahradila reklamy na svém voze obrázkem zeměkoule.  Foto: Getty Images / Paul Gilham

EKOLOGICKÁ HONDA. V roce 2007 sice ještě nebyla ochrana přírody a udržitelnost ve formuli 1 velkým tématem, ale Honda byla v tomto ohledu napřed. Aby japonská automobilka upozornila na ekologické problémy, nahradila reklamy na svém voze obrázkem zeměkoule.  Foto: Getty Images / Paul Gilham

F1 V BOMBAJI. Indický tým Force India ve formuli 1 debutoval v roce 2008. Svůj první vůz tehdy odhalil „doma“ v Bombaji. Foto: Getty Images

F1 V BOMBAJI. Indický tým Force India ve formuli 1 debutoval v roce 2008. Svůj první vůz tehdy odhalil „doma“ v Bombaji. Foto: Getty Images

ČECH V AKCI. Když tým Lotus Renault GP (dnešní Alpine) ukázal ve Valencii v lednu 2011 svůj nový monopost, nechyběl u toho ani rezervní a testovací jezdec stáje Jan Charouz (na fotce vlevo). Foto: Getty Images / Mark Thompson

ČECH V AKCI. Když tým Lotus Renault GP (dnešní Alpine) ukázal ve Valencii v lednu 2011 svůj nový monopost, nechyběl u toho ani rezervní a testovací jezdec stáje Jan Charouz (na fotce vlevo). Foto: Getty Images / Mark Thompson

KREATIVNÍ MCLAREN. Zajímavou show předvedl před začátkem sezony 2011 McLaren. Britská stáj zorganizovala svoji prezentaci na náměstí v Berlíně s tím, že byl vůz McLaren Mercedes MP4-26 dovezen částečně rozebrán a jeho dokončení proběhlo až před přítomnými hosty. Foto: Getty Images / Joern Pollex

KREATIVNÍ MCLAREN. Zajímavou show předvedl před začátkem sezony 2011 McLaren. Britská stáj zorganizovala svoji prezentaci na náměstí v Berlíně s tím, že byl vůz McLaren Mercedes MP4-26 dovezen částečně rozebrán a jeho dokončení proběhlo až před přítomnými hosty. Foto: Getty Images / Joern Pollex

NEPOVEDENÉ PARTNERSTVÍ. Před sezonou 2019 představil tým Haas nové zbarvení, které vycházelo z barev tehdejšího titulárního sponzora Rich Energy. Partnerství však dlouho nevydrželo a spolupráce mezi americkým týmem a výrobcem energetických nápojů rychle skončila. Foto: Getty Images / Bryn Lennon

NEPOVEDENÉ PARTNERSTVÍ. Před sezonou 2019 představil tým Haas nové zbarvení, které vycházelo z barev tehdejšího titulárního sponzora Rich Energy. Partnerství však dlouho nevydrželo a spolupráce mezi americkým týmem a výrobcem energetických nápojů rychle skončila. Foto: Getty Images / Bryn Lennon

PŘIŠEL, VIDĚL, ZVÍTĚZIL. Když tým Walter Wolf Racing představoval svůj vůz pro rok 1977, ještě nikdo netušil, že se nové organizaci ve formuli 1 brzy podaří husarský kousek. Zásluhou Jodyho Schecktera se kanadsko-britská stáj radovala z vítězství hned při svém debutu ve Velké ceně Argentiny. Na podobný vstup do F1 navázal až v roce 2009 tým Brawn. Foto: Getty Images / David Ashdown
REVOLUČNÍ LOTUS 78. V prosinci 1976 představil šéf týmu Colin Chapman se svými jezdci, kterými tehdy byli Mario Andretti a Gunnar Nilsson, vůz Lotus 78. Ten byl unikátní v tom, že se jednalo o první vůz F1 s přísavným efektem.  Foto: Getty Images / David Ashdown
PŘEDSTAVOVAČKA V BENÁTKÁCH. Tým Benetton vedený Flaviem Briatorem si vždy potrpěl na zajímavé prezentace. Jedna z nich proběhla před sezonou 2001 na náměstí Svatého Marka v italských Benátkách. Foto: Getty Images / Mark Thompson
NAPOSLEDY S MIKOU. Dvojnásobný mistr světa F1 svůj poslední monopost odhalil společně se svým kolegou z McLarenu Davidem Coulthardem ve Valencii v únoru 2001.  Foto: Getty Images
15
Fotogalerie

Fotogalerie: Zajímavé předsezonní prezentace týmů F1

Každé sezoně předcházejí slavnostní představení účastníků F1, během kterých jednotlivé týmy ukazují své nové vozy. Podívejte se s námi zpět v čase na některé zajímavé předsezonní prezentace.

GettyImages-1036071956.jpgGettyImages-954972614.jpgGettyImages-1159818648.jpg
GettyImages-1184454.jpgGettyImages-953798.jpgGettyImages-927077.jpg
GettyImages-1194617.jpgGettyImages-2901652.jpgGettyImages-2911623.jpg
GettyImages-51926670.jpgGettyImages-73422561.jpgGettyImages-79622450.jpg
GettyImages-108634603.jpgGettyImages-108817118.jpgGettyImages-1127972061.jpg

Doporučujeme

Články odjinud