Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

 Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

 Foto: Getty Images 

Foto: Getty Images 

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto: Getty Images
 Foto: Getty Images
7
Fotogalerie

Chyba v procesech. Leclercovi skutečně zabránily ve startu důsledky nehody

Ferrari má další podrobnosti o příčinách problémů Leclerca, kvůli kterým neodstartoval do domácí velké ceny.

Charles Leclerc na konci kvalifikace boural. Ferrari prověřilo převodovku, ale rozhodlo se ji nevyměnit, protože neobjevilo žádné poškození. Po vyjetí na trať se však u Leclerca objevily problémy a do závodu neodstartoval.

Ferrari už v neděli uvedlo, že Leclercovy problémy nesouvisely s převodovkou a její výměna by nepomohla. Problém byl s levým hnacím hřídelem. Nebylo však jasné, zda příčinou byla nehoda z kvalifikace. Vůz do bariéry narazil pravou stranu.

Podle BBC a Motorsport.com podrobnější prověrky ukázaly, že příčinou skutečně byla nehoda.

Tým před závodem vyměnil řadu poškozených dílů. Další komponenty zkontroloval. Náboj hnacího hřídele mezi nimi nebyl. Při podobném typu nehody se podrobněji neprověřuje.

Data týmu naznačují, že náboj hnacího hřídele fungoval při nájezdu na startovní rošt správně. K selhání došlo až v šesté zatáčce.

Ferrari chce upravit procesy a postupy při kontrolách vozu po nehodě.

Doporučujeme

Články odjinud