Pirelli uveřejnilo tradiční statistické ohlédnutí za uplynulou sezónou formule 1 a jsou to zajímavá čísla
Počty pneumatik
- Celkem dodaných pneumatik: 38 788
- Z toho 33 520 pro závodní víkendy a 5 268 pro testování.
- Z 38 788 pneumatik bylo 25 572 slicků a 13 016 pneumatik do přechodných podmínek a do mokra.
- Během závodních víkendů bylo využito 12 920 pneumatik, z toho 11 532 slicků, 1 388 pneumatik do přechodných podmínek a deště.
Nejvíce kilometrů na jednotlivých směsích (včetně testů)
- Tvrdá: 74 km (Esteban Ocon, Force India)
- Střední: 587 km (Lance Stroll, Williams)
- Měkká: 4 696 km (Lewis Hamilton, Mercedes)
- Superměkká: 6 261 km (Sergio Pérez, Force India)
- Ultraměkká: 4 674 km (Stoffel Vandoorne, McLaren)
- Do přechodných podmínek: 433 km (Lance Stroll, Williams)
- Do mokra: 242 km (Felipe Massa, Williams)
Zastávky v boxech
- Celkový počet: 533
- Průměr: 26,7 na závod a 1,5 na jezdce a závod
- Nejvíce zastávek: GP Ázerbájdžánu (41)
- Nejméně zastávek: GP Rakouska (18)
Pro srovnání: v roce 2016 byl průměrný počet zastávek na jezdce a závod 2,01
Předjíždění
Počítají se předjetí kromě prvního kola, nepočítá se předjetí o kolo nebo v důsledků technických poruch
- Celkem: 435
- Průměr: 21,8 na závod
Pro srovnání (počet předjetí v průměru na závod):
- 2011: 58,9 (24)
- 2012: 56,9 (24)
- 2013: 51,8 (22)
- 2014: 33,4 (22)
- 2015: 26,8 (20)
- 2016: 41,2 (22)
(v závorce uveden počet vozů na startu)
- Nejvíce na suché trati: GP Ázerbájdžánu (42)
- Nejvíce na mokré trati: GP Číny (31)
- Nejméně na suché trati: GP Ruska (1)
- Jezdec s největším počtem předjížděcích manévrů: Daniel Ricciardo (43)
- Jezdec s největším počtem předjížděcích manévrů v jednom závodě: Daniel Ricciardo, 13 (GP Velké Británie)
- Nejméně předjížděný jezdec (pouze z těch, kteří odjeli všechny závody): Max Verstappen, Lewis Hamilton (2krát)
- Jezdec, který získal nejvíce pozic v prvním kole: Lance Stroll (36)
Zajímavé statistiky
- Od roku 2010 si vůz F1, na kterém byly pneumatiky Pirelli, vyzkoušelo 112 jezdců.
- V roce 2017 odjeli jezdci na všech směsích 329 170 km
- Na každý závod F1 cestuje v průměru 60 zaměstnanců Pirelli.
- V zázemí Pirelli se uvařilo mimo jiné 870 kg těstovin, 400 kusů pizzy, 30 200 šálků kávy a spotřebovalo 120 kg parmezánu.
Počty km na jednotlivých směsích
- Tvrdá: 1 549 km
- Střední: 20 259 km
- Měkká: 94 893 km
- Superměkká: 118 729 km
- Ultraměkká: 83 465 km
- Do přechodných podmínek: 7 089 km
- Do mokra: 3 186 km
Teploty
Nejchladněji bylo v Číně. V závodě měla trať jen 14 stupňů. Nejtepleji bylo během závodu v Maďarsku, kdy měla trať 55 stupňů. Pokud vezmeme víkend jako celek, nejteplejší byl Bahrajn, kde měla trať 56 stupňů.
Nejnižší teplota (vzduchu) byla v Číně (13 stupňů), nejvyšší během GP Maďarska (33 stupňů Celsia ) a o víkendu v Bahrajnu (43 stupňů).
Testy pneumatik pro rok 2018
V průběhu roku probíhaly testy prototypů pneumatik pro příští rok a to na 8 okruzích (Abú Dhabí, Barcelona, Hungaroring, Magny-Cours, Mexiko, Paul Ricard, Bahrajn, Silverstone).
Zatímco vloni testovaly jen tři týmy, letos bylo složení pestřejší:
- Red Bull: 2 637 km
- McLaren: 2 350 km
- Mercedes: 1 974 km
- Ferrari: 1 546 km
- Renault: 1 210 km
- Toro Rosso: 1 200 km
- Haas: 995 km
- Sauber: 942 km
- Willliams: 936 km
- Force India: 490 km
Další statistiky naleznete v infografice od Pirelli (v galerii). Mimo jiné srovnání nejrychlejších kol a časů pole position s rokem 2016.