7
Fotogalerie

Sezóna 2017 pohledem statistik Pirelli: počet předjetí radikálně klesl

Pirelli uveřejnilo tradiční statistické ohlédnutí za uplynulou sezónou formule 1 a jsou to zajímavá čísla

Počty pneumatik

  • Celkem dodaných pneumatik: 38 788
  • Z toho 33 520 pro závodní víkendy a 5 268 pro testování.
  • Z 38 788 pneumatik bylo 25 572 slicků a 13 016 pneumatik do přechodných podmínek a do mokra.
  • Během závodních víkendů bylo využito 12 920 pneumatik, z toho 11 532 slicků, 1 388 pneumatik do přechodných podmínek a deště.

Nejvíce kilometrů na jednotlivých směsích (včetně testů)

  • Tvrdá: 74 km (Esteban Ocon, Force India)
  • Střední: 587 km (Lance Stroll, Williams)
  • Měkká: 4 696 km (Lewis Hamilton, Mercedes)
  • Superměkká: 6 261 km (Sergio Pérez, Force India)
  • Ultraměkká: 4 674 km (Stoffel Vandoorne, McLaren)
  • Do přechodných podmínek: 433 km (Lance Stroll, Williams)
  • Do mokra: 242 km (Felipe Massa, Williams)

Zastávky v boxech

  • Celkový počet: 533 
  • Průměr: 26,7 na závod a 1,5 na jezdce a závod
  • Nejvíce zastávek: GP Ázerbájdžánu (41)
  • Nejméně zastávek: GP Rakouska (18)

Pro srovnání: v roce 2016 byl průměrný počet zastávek na jezdce a závod 2,01

Předjíždění

Počítají se předjetí kromě prvního kola, nepočítá se předjetí o kolo nebo v důsledků technických poruch

  • Celkem: 435
  • Průměr: 21,8 na závod

Pro srovnání (počet předjetí v průměru na závod):

  • 2011: 58,9 (24)
  • 2012: 56,9 (24)
  • 2013: 51,8 (22)
  • 2014: 33,4 (22)
  • 2015: 26,8 (20)
  • 2016: 41,2 (22)

(v závorce uveden počet vozů na startu)

  • Nejvíce na suché trati: GP Ázerbájdžánu (42)
  • Nejvíce na mokré trati: GP Číny (31)
  • Nejméně na suché trati: GP Ruska (1)
  • Jezdec s největším počtem předjížděcích manévrů: Daniel Ricciardo (43)
  • Jezdec s největším počtem předjížděcích manévrů v jednom závodě: Daniel Ricciardo, 13 (GP Velké Británie)
  • Nejméně předjížděný jezdec (pouze z těch, kteří odjeli všechny závody): Max Verstappen, Lewis Hamilton (2krát)
  • Jezdec, který získal nejvíce pozic v prvním kole: Lance Stroll (36)

Zajímavé statistiky

  • Od roku 2010 si vůz F1, na kterém byly pneumatiky Pirelli, vyzkoušelo 112 jezdců.
  • V roce 2017 odjeli jezdci na všech směsích 329 170 km
  • Na každý závod F1 cestuje v průměru 60 zaměstnanců Pirelli.
  • V zázemí Pirelli se uvařilo mimo jiné 870 kg těstovin, 400 kusů pizzy, 30 200 šálků kávy a spotřebovalo 120 kg parmezánu.


Počty km na jednotlivých směsích

  • Tvrdá: 1 549 km
  • Střední: 20 259 km
  • Měkká: 94 893 km
  • Superměkká: 118 729 km
  • Ultraměkká: 83 465 km
  • Do přechodných podmínek: 7 089 km
  • Do mokra: 3 186 km

Teploty

Nejchladněji bylo v Číně. V závodě měla trať jen 14 stupňů. Nejtepleji bylo během závodu v Maďarsku, kdy měla trať 55 stupňů. Pokud vezmeme víkend jako celek, nejteplejší byl Bahrajn, kde měla trať 56 stupňů.

Nejnižší teplota (vzduchu) byla v Číně (13 stupňů), nejvyšší během GP Maďarska (33 stupňů Celsia ) a o víkendu v Bahrajnu (43 stupňů).

Testy pneumatik pro rok 2018

V průběhu roku probíhaly testy prototypů pneumatik pro příští rok a to na 8 okruzích (Abú Dhabí, Barcelona, Hungaroring, Magny-Cours, Mexiko, Paul Ricard, Bahrajn, Silverstone).

Zatímco vloni testovaly jen tři týmy, letos bylo složení pestřejší:

  • Red Bull: 2 637 km
  • McLaren: 2 350 km
  • Mercedes: 1 974 km
  • Ferrari: 1 546 km
  • Renault: 1 210 km
  • Toro Rosso: 1 200 km
  • Haas: 995 km
  • Sauber: 942 km
  • Willliams: 936 km
  • Force India: 490 km

Další statistiky naleznete v infografice od Pirelli (v galerii). Mimo jiné srovnání nejrychlejších kol a časů pole position s rokem 2016.

 

Doporučujeme

Články odjinud