Robert Kubica (*1984) se ve formuli 1 objevil v roce 2006, kdy se stal třetím jezdcem týmu BMW Sauber. Foto: Getty Images / Friedemann Vogel Kubica v roce 2006 nastupoval do volných tréninků. Foto: Getty Images / Vladimir Rys Ve Velké ceně Německa měl Jacques Villeneuve nehodu. Kubica ho měl nahradit pro Maďarsko. Pravé důvody ale byly asi někde jinde a Sauber po Maďarsku oznámil, že Villeneuve u týmu skončil. Kubica tak měl dokončit sezónu Foto: Getty Images / Vladimir Rys Ve svém debutovém závodě v Maďarsku dojel Kubica sedmý a získal dva body. Jeho pneumatiky však byly značně opotřebované, což se projevilo v celkové hmotnosti vozu a Kubica byl ze závodu diskvalifikován. Vydělal na tom Michael Schumacher, který závod nedokončil, ale byl klasifikován a získal bod. Foto: Getty Images / Lars Baron Robert Kubica v Turecku. Na postu třetího jezdce ho nahradil Sebastian Vettel. Foto: Getty Images / Paul Gilham Robert Kubica v Monze, kde získal pódium. Foto: Getty Images / Clive Mason Pro Kubicu byla GP Itálie 2006 třetím závodem kariéry. V chrámu rychlosti získal své první pódium. Pro Sauber to bylo druhé pódium v sezóně (po Heidfeldově pódiu v Maďarsku). Foto: Getty Images / Vladimir Rys V roce 2007 zůstala jezdecká sestava beze změny. Za BMW Sauber jezdili Nick Heidfeld a Robert Kubica. Foto: Getty Images / Paul Gilham Testy v Jerezu, 2007 Foto: Getty Images / Mark Thompson Kubica s Fernandem Alonsem, Austrálie 2007 Foto: Getty Images / Bryn Lennon Rok 2007 a Velká cena Kanady. Asi není potřeba psát, co se stalo... Foto: Getty Images / Paul Gilham Kubica měl v Kanadě spektakulární nehodu, po které jeho vůz skončil v kotrmelcích. Foto: Getty Images / Paul Gilham Nehoda v Kanadě 2007 Foto: Getty Images / Paul Gilham Nehoda v Kanadě 2007 Foto: Getty Images / Paul Gilham Záchranáři byli na místě během několika sekund. Monokok skončil u svodidel. Foto: Getty Images / Paul Gilham Trosky Kubicova vozu. Foto: Getty Images / Paul Gilham Nehoda v Kanadě 2007 Foto: Getty Images / Paul Gilham Do následující velké ceny USA Kubica nenastoupil. Nahradil ho Sebastian Vettel, který tak debutoval ve formuli 1. Foto: Getty Images / Paul Gilham V roce 2007 získal Kubica 39 bodů, Nick Heidfeld 61 bodů. Sauberu to po diskvalifikaci McLarenu stačilo na druhé místo v Poháru konstruktérů. Foto: Getty Images / Clive Mason Velká cena Malajsie 2008 a návrat na pódium. Kubica získal druhé místo. Foto: Getty Images / Paul Gilham O víkend později získal Kubica v Bahrajnu své první a jedinné pole position. Foto: Getty Images / Paul Gilham Po kvalifikaci v Bahrajnu 2008 Foto: Getty Images / Paul Gilham V závodě z toho bylo třetí místo. Foto: Getty Images / Mark Thompson GP Bahrajnu 2008 vyhrál Felipe Massa. Kubica si na své první vítězství ve F1 musel počkat. Foto: Getty Images / Clive Mason Po dvou čtvrtých místech přišlo další pódium a to na speciálním místě – v Monaku. Foto: Getty Images / Mark Thompson Po Monaku se F1 přesunula do Kanady. Kubica se konečně dočkal a získal vítězství. Foto: Getty Images / Paul Gilham S Mariem Theissenem, tehdejším šéfem týmu BMW Sauber na snímku od českého fotografa Vladimíra Ryse. Foto: Getty Images / Vladimir Rys Kubica slaví zisk vítězství v Kanadě. Foto: Getty Images / Vladimir Rys S Alonsem, Valencie 2008 Foto: Getty Images / Bryn Lennon Ve Velké ceně Evropy a Velké ceně Itálie získal Kubica dvě třetí místa. V Japonsku se pak dostal na druhou příčku. Celkově získal Kubica v sezóně 7 pódií a v šampionátu obsadil 4. místo. Měl stejné množství bodů jako třetí Kimi Räikkönen. Foto: Getty Images / Clive Mason V Bahrajnu v roce 2009 Foto: Getty Images / Clive Mason V roce 2009 získal Kubica jen jedno pódium a to v Brazílii. Foto: Getty Images / Clive Mason Rok 2010 a přestup k Renaultu. Týmovým kolegou byl Petrov. Kubica získal 136 bodů, Petrov jen 27. Foto: Getty Images / Mark Thompson Hned ve druhém závodě sezóny (Austrálie) získal Kubica druhé místo. Foto: Getty Images / Mark Thompson Po kvalifikaci v Monaku. Kubica získal v ulicích Monte Carla další pódium. Foto: Getty Images / Paul Gilham V Monaku 2010 byl Kubica třetí, stejně jako potom ve Spa. Foto: Getty Images / Mark Thompson GP Abú Dhabí 2010 a na dlouho poslední Kubicův závod ve F1. Foto: Getty Images / Mark Thompson Rok 2011 a nový vůz Renaultu. Bohužel krátce poté se Kubicova kariéra ve F1 na hodně dlouho uzavřela. Foto: Getty Images / Mark Thompson Dne 6. února 2011 měl Kubica vážnou nehodu v rallye (Ronde di Andora) s vozem Škoda Fabia. Při nehodě si zranil pravou ruku. Foto: Profimedia Ke konci roku 2012 se Kubica vrátil za volant. Od roku 2013 závodil v rallye, v roce 2016 se vrátil na okruhy. Zazávodil si například v Renault Sport Trophy a v lednu 2017 ve čtyřiadvacetihodinovce v Dubaji. Foto: Profimedia S návratem Kubicy do F1 už nikdo nepočítal. V červnu 2017 však přesto dokázal zahájit cestu zpět do královny motorsportu. Ve Valenci si vyzkoušel přebarvený vůz Lotus E20 z roku 2012. O pár týdnů později si test zopakoval na okruhu Paula Ricarda. Po Velké ceně Maďarska se zúčastnil sezónních testů s aktuálním vozem. Odjel 140 kol. Foto: Getty Images / Charles Coates U Renaultu však nakonec místo nenašel, a tak se v roce 2018 přemístil do Williamsu Foto: Getty Images / Charles Coates U Williamsu se zúčastnil předsezónních testů. Foto: Getty Images / Mark Thompson Kubica se objevil také v některých pátečních trénincích. Foto: Getty Images / David Ramos 22. listopadu oznámil Williams, že Kubica bude v roce 2019 závodním jezdcem. Foto: Getty Images / Lars Baron 45 Fotogalerie Klíčové okamžiky kariéry Roberta Kubicy Petr Kubala 14. prosince 2018 • 11:11 Robert Kubica se vrací do formule 1. Podívejte se na klíčové okamžiky jeho kariéry, kterou na dlouhá léta přerušila nehoda v rallye. Foto: Getty Images, Profimedia F1sport.cz WilliamsFotografieRobert Kubica