Foto: F1, FOM, FIA

Foto: F1, FOM, FIA

 Foto: F1, FOM, FIA

Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

 Foto: F1, FOM, FIA

Foto: F1, FOM, FIA

 Foto: F1, FOM, FIA

Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA

 Foto: F1, FOM, FIA

Foto: F1, FOM, FIA

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: F1, FOM, FIA
Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA
Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA
Model vozu 2021 Foto: F1, FOM, FIA
10
Fotogalerie

Kuriozita: Ferrari kvůli pandemii nedodrží značení svých monopostů

Nový vůz Ferrari se bude jmenovat SF21, ale stáj používá také interní značení svých vozů. A letos ho nedodrží.

Franco Nugnes z Motorsport.com správně upozornil na jednu drobnou kuriozitu. Loňský vůz Ferrari SF1000 nesl interní označení 671. Letošní vůz SF21 by měl mít označení 672, ale nebude tomu tak. Ferrari ho připravuje pod označením 673. 

Příčinou je, jako v poslední době u všeho, pandemie. Ferrari i další týmy před jejím vypuknutím pracovaly na zcela nových vozech podle nových technických pravidel. Tyto vozy jsme měli spatřit v letošním roce, ale kvůli pandemii došlo k odkladu pravidel. Již dávno rozdělaný vůz 672 tak uvidíme až v příštím roce.

Ferrari letos očekává zlepšení ve srovnání s loňskou sezónou, která byla nejhorší od roku 1980.

Pomoci k tomu mají úpravy vozu zejména v jeho zadní části, na kterých Ferrari pracovalo vloni. Inženýři se při návrhu vozu „vrací do reality“. Loňský vůz byl stavěn pro silnou pohonnou jednotku, ale o tu Maranello po technických směrnících a tajné dohodě s FIA přišla. SF21 by tak měl mít méně odporu vzduchu, což povede ke zvýšení rychlosti na rovinkách.

Ferrari také poprvé od roku 2019 nasadí vylepšený motor a převodovku – vloni nový motor nasadit nemohlo. Kvůli úspoře nákladů bylo zakázáno nasazovaní komponent v průběhu sezóny.

Už dnes se ale také pracuje na voze pro rok 2022 a Ferrari rovněž investuje. Carlos Sainz se před pár dny posadil do simulátoru Ferrari a musel být nejspíše trochu překvapen. Simulátor zvaný „pavouk“ byl svého času nejlepší ve F1, ale není už za konkurenty zaostává. V Maranellu proto chystají nový.

Doporučujeme

Články odjinud