Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: IndyCar

Foto: IndyCar

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

 Foto: McLaren

Foto: McLaren

 Foto: IndyCar
 Foto: IndyCar
17
Fotogalerie

Brown: Akcionáři podporují vstup McLarenu do IndyCar

Již na konci května se Fernando Alonso společně s McLarenem podruhé v kariéře pokusí ovládnout slavnou „pětistovku“ v Indianapolisu, kde by Španěl mohl završit mýtickou „trojkorunu“ motorsportu. Pro McLaren to bude druhá jednorázová účast v sérii IndyCar za poslední tři roky, program britské stáje pro zámořskou formulovou scénu by se však mohl znatelně rozšířit a pravděpodobně se také rozšíří.

Alonso a McLaren se letos vydávají podruhé na slavný ovál Indianapolis, tentokráte ovšem ve spolupráci s týmem Carlin a dodavatelem motorů Chevrolet. Předloni Alonso absolvoval Indy 500 s monopostem, o který se starala stáj Andretti Autosport, jenž odebírala (a odebírá) motory od Hondy. Z manažerské pozice na letošní návrat McLarenu do Indianapolisu dohlíží Bob Fernley, bývalý šéf Force Indie.

Kromě těchto jednorázových „dobrodružství“ britského týmu se však stále reálněji také rýsuje varianta plnohodnotného vstupu McLarenu do série IndyCar. Během posledních dvanácti měsíců procházel McLaren celkovou personální restrukturalizací, která mohla být mimo jiné přípravou na takto zásadní krok v závodních aktivitách britské značky.

Situace McLarenu ve formuli 1 se relativně stabilizovala a veškeré detaily ohledně účastni v květnovém Indy 500 jsou pečlivě naplánovány, Zak Brown má tudíž více prostoru soustředit se na budoucí projekty.

„Jsme velkými fanoušky této závodní série,“ řekl Brown novinářům v Long Beach, kde v neděli pokračovala letošní sezóna IndyCar již čtvrtým závodem. Na slavném městském okruhu zvítězil druhým rokem v řadě Alexander Rossi z týmu Andretti Autosport.

„Myslím, že Mark Miles (podnikatel a jeden ze šéfů IndyCar; pozn. red.) odvedl fantastickou práci. Závodění je úžasné – skvělé týmy, skvělí jezdci, skvělé tratě. IndyCar jsou tudíž místem, kde by McLaren chtěl být.“

„Byli jsme, jsme a budeme velmi soustředění na formuli 1, nyní je ovšem dokončena stabilizace našeho týmu pro formuli 1. James Key se ujal role technického ředitele a Andreas Seidl je novým šéfem týmu. Připojí se k nám příští měsíc. Je to něco, co vážně musíme dotáhnout.“

Podle Brownových slov má jeho plán vstoupit s McLarenem do IndyCar plnou podporu akcionářů britské značky. Ti si ovšem také kladou za podmínku, aby expanze McLarenu do USA přišla ve vhodnou dobu ve vztahu k formuli 1.

„Musím si být jistý načasováním tohoto kroku,“ říkám šéf McLarenu, který také dodává: „Jsem si zcela jistý, že bychom měli být v IndyCar, zároveň se ale musím ujistit, že jsme v dobré situaci ve formuli 1.“

„Měli jsme dobrou mezisezónu a dobré výsledky v prvních závodech, to byl ale jen úvod sezóny. Poslední víkend v Číně nebyl tak dobrý, vzhledem k vyrovnanosti středu pole jsme to ale očekávali.“

I přes výše zmíněné podmínky si je Zak Brown jistý tím, že se britská značka ve startovní listině zámořské série objeví.

„Akcionáři velmi podporují vstup do IndyCar. Měli bychom se ptát, kdy do IndyCar vstoupíme, a ne jestli tam vstoupíme,“ uvedl s jistotou Brown. „Pokud bychom chtěli v IndyCar závodit již v roce 2020, tak bychom měli učinit finální rozhodnutí nejpozději v létě, abychom se mohli řádně připravit.“

Foto: McLaren, IndyCar

Doporučujeme

Články odjinud