Ferrari má zejména v kvalifikacích, ale možná nejen v nich, velký náskok ve výkonu pohonné jednotky.
Do Spa se předpokládalo, že Ferrari dokáže dostat z už tak silného motoru krátkodobě ještě o 40 kW více, což je necelých 55 koní. Mělo to dokázat v jednom kole – kvalifikačním, po startu nebo restartu závodu.
V Monze ale právě díky motoru dokázal Leclerc odolat tlaku Hamiltona, který mohl pravidelně používat DRS.
„Mluvíme o 40 kW,“ řekl Helmut Marko pro Autobild. „Ferrari má o tolik více než ostatní. Ale jen na jedno kolo. Ve Spa a v Monze to bylo zejména na rovinkách velmi patrné.“
Podle Auto Motor und Sport soupeři Ferrari píší FIA a snaží se přijít, v čem je zakopaný pes a zda to náhodou není za hranou pravidel. Nelze jim to mít za zlé. Podobná korespondence s FIA tady byla a bude.
„Nejsme to hlavně my, kdo ukazuje prstem na Ferrari. Jsou to Renault a Mercedes,“ hájí se Marko.
FIA ale zatím nic podezřelého nenašla. „Zatím bylo vše legální,“ říká technický šéf FIA Jo Bauer.
Foto: Getty Images / Charles Coates