9
Fotogalerie

Technická analýza vozu McLaren MP4-31

McLaren den před začátkem předsezónních testů ukázal svůj vůz MP4-31.

Loňské opětovné navázání na legendární spolupráci McLarenu a Hondy vzbuzovalo u mnohých velká očekávání. O to větší bylo pak zklamání z nekompromisní reality. Dnes, poučení a posílení o cenné zkušenosti, spolu vstupují do druhé sezóny, ve které zabojují o ztracenou pověst.

Snad se nenechají rozrušit ne zcela hladkým průběhem představení nového monopostu, které provázel únik studiových fotografií hodiny před oficiální premiérou.

Na druhou stranu, alespoň jsme tak měli možnost podrobně prozkoumat nový McLaren MP4-31 o něco dříve. Je třeba říci, že změny na povrchu vypadají opravdu slibně, takže se pojďme podívat na ty nejzajímavější z nich.

Nosníky předního křídla podřízené aerodynamice

Nevídanou inovací jsou nové masivní nosníky předního křídla. Nejen kvůli své netradiční délce, ale především kvůli přítomnosti štěrbiny.

obr-01.jpg

Nosníky předního křídla fungují ve spolupráci s lopatkami pod přední částí šasi a McLaren se tímto krokem pokusil jejich spolupráci ještě více umocnit. Důkazem je právě přidání zmíněné štěrbiny, která má pomoci udržet proudění ulpívající k této soustavě lopatek.

Samozřejmě pro nosníky platí stejná pravidla jako pro samotné nosy a se štěrbinami v této oblasti to není zcela jednoduché, ale jak jsme viděli loni v případě Force Indie, dají se šikovně obejít.

obr-02.jpg

Zbytek nosového kužele vychází z loňské zkrácené verze, i když tvarování špičky nyní působí „plastičtějí“, více ve stylu RB11.

Jak je patrné na obrázku níže, zůstal zachován i systém S-potrubí (více o S-potrubí zde).

obr-03.jpg

Odlehčený ochranný oblouk

obr-04.jpgVlevo MP4-31, vpravo MP4-30

Ze srovnání ochranných oblouků na obrázku výše vyplývá, že McLaren se zaměřil na redukci hmotnosti nejvýše položené součástky monopostu.

Zbavil se při tom dvojice svislých vzpěr, místo kterých ponechal jen jednu výrazně menší uprostřed.

Optimalizace v této oblasti se pochopitelně velmi reálné projeví na snížení polohy těžiště.

Hloubější podseknutí bočnic

obr-05.jpgVlevo MP4-31, vpravo MP4-30

Karoserie bočnic a krytu motoru se drží filozofie „size-zero“. Oproti předchozímu modelu už samozřejmě nemůže být štíhlejší, ale i tak se podařilo zmenšit vstupní otvory bočnic a prohloubit tak podseknutí v jejich přední části.

Konvenční geometrie zadní nápravy

V oblasti zadní nápravy se tým konečně zbavil pozůstatků velmi neortodoxního řešení z roku 2014, které se ukázalo být slepou uličkou na vývojové cestě.

V loňském roce se sice úplně zbavili mohutných aerodynamických obalů ramen, ale geometrie s „obráceným“ spodním ramenem zůstala (jak je vidět na obrázku vpravo).

obr-06.jpg
Vlevo MP4-31, vpravo MP4-30

Nově už McLaren nejde tvrdohlavě proti proudu – geometrie zadní nápravy působí přirozeněji, což by mohlo přispět ke zlepšení mechanických a kinematických vlastností. V konečném důsledku bude novinka určitě výhodnější i z hlediska aerodynamiky.

Wastegate potrubí a nosník zadního křídla protínající hlavní koncovku výfuku

obr-07.jpg

Dvojice koncovek wastegate potrubí pod hlavní koncovkou výfuku je letos standardem. Zajímavější je na tomto obrázku paradoxně nosník zadního křídla protínající hlavní koncovku výfuku. McLaren si tento šikovný nápad osvojil od Toro Rosso, které s ním přišlo loni.

obr-08.jpg

Když už je řeč o zadním křídle, na obrázku máme nové bočnice zadního křídla se štěrbinou v náběhové hraně a čtyřmi menšími štěrbinami pod hlavním profilem.

Motor Honda

Na závěr nesmíme zapomenout ani na novou pohonnou jednotku Hondy RA616H, která dostala větší turbodmychadlo, propracovaný hybridní systém a další vylepšení, díky kterým by měl McLaren nabrat na konkurenceschopnosti.

Zda se Hondě podařilo dostihnout výkonnost konkurence a vyřešit alarmující nespolehlivost z minulé sezony, to už možná naznačí první dny předsezónních testů.

Novinky z techniky na Facebooku techF1LES

Foto: McLaren-Honda

Doporučujeme

Články odjinud