Leclerc, Jerez, 8. února  Foto: Pirelli

Leclerc, Jerez, 8. února  Foto: Pirelli

Leclerc, Jerez, 8. února  Foto: Pirelli

Leclerc, Jerez, 8. února  Foto: Pirelli

Leclerc, Jerez, 8. února  Foto: Pirelli

Leclerc, Jerez, 8. února  Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

Renault 12. a 13. září, Paul Ricard Foto: Pirelli

McLaren 7. a 8. listopadu, Paul Ricard Foto: Pirelli

McLaren 7. a 8. listopadu, Paul Ricard Foto: Pirelli

McLaren 7. a 8. listopadu, Paul Ricard Foto: Pirelli

McLaren 7. a 8. listopadu, Paul Ricard Foto: Pirelli

McLaren 7. a 8. listopadu, Paul Ricard Foto: Pirelli

McLaren 7. a 8. listopadu, Paul Ricard Foto: Pirelli

Leclerc, Jerez, 8. února  Foto: Pirelli
Leclerc, Jerez, 8. února  Foto: Pirelli
Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli
Mercedes (George Russell), 8. a 9. prosince, Yas Marina Foto: Pirelli
15
Fotogalerie

Pirelli obnovuje práci na pneumatikách pro rok 2022

18palcové pneumatiky měly do F1 přijít v rámci souboru změn technických pravidel v roce 2021. Kvůli současné krizi byly ale změny odloženy na rok 2022.

Testy 18palcových pneumatik začaly už vloni a letos pokračovaly. Na začátku února jezdil Leclerc s upraveným loňským ferrari v Jerezu. Další test (5. března) ve Fioranu byl kvůli koronaviru zrušen a od té doby se samozřejmě žádné další  testy neuskutečnily.

Znovu se upravené vozy s 18palcovými pneumatiky vydají na trať zřejmě až v příštím roce – zmrazen je mimochodem i samotný vývoj nových vozů pro sezónu 2022.

Nepracovalo se ale ani v továrně Pirelli a to samozřejmě kvůli situaci v Itálii. Nyní se práce postupně obnovují. 

„Přestože nepodléháme uzavření FIA (továrny týmů byly zavřeny, pozn. redakce), v Itálii jsme museli zavřít, což bylo docela těžké. Několik týdnů nebylo možné provádět žádnou činnost,“ řekl Mario Isola pro Autosport.

„Pracovali jsme z domova a mohli jsme používat notebooky a provádět simulace na počítači, ale nebylo možné dělat interní testy, protože všechno bylo uzavřené.“

„Nyní restartujeme činnosti a máme možnost vyrobit několik prototypů a provést vývoj bez testování pneumatik na trati.“

Vývoj 18palcových pneumatik je sice zatím spíše na začátku, ale nějaké testy proběhly, takže týmy dostaly první data. Existuje odhad, podle kterého budou 18palcové pneumatiky o 1 až 2 sekundy na kolo pomalejší.

V příštím roce zůstane F1 u současných pneumatik, které jsou stejné jako vloni. F1 kvůli nim pozměnila pravidla v oblasti podlahy.

Doporučujeme

Články odjinud