Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

 Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto: Getty Images / Bryn Lennon
7
Fotogalerie

Je to problém s konceptem vozu, říká Mercedes o svém chlazení

Toto Wolff po závodě v Rakousku uvedl, že za náhlým poklesem formy týmu byly vysoké teploty a problém s chlazením. Wolff to označil za Achillovu patu, o které tým věděl od začátku roku.

Situaci se na tradičním pozávodním videu věnoval šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.

„Auto v podstatě nemá dostatečné radiátory (chladiče),“ řekl Shovlin. „Byli jsme trochu optimističtí ohledně toho, kolik toho můžeme z chladicího systému získat.“ 

Podle Shovlina nedokáže Mercedes během horkých závodů motor dostatečně chladit. Míru chlazení je možné částečně zvýšit tím, že se zvětší otvory v karosérii. „V Rakousku bylo 35 stupňů, což nás dostalo na horní hranici toho, čeho jsme schopni dosáhnout otevřením auta. Když se dostanete na tuto hranici, máte už omezené možnosti.“

Mercedes kvůli problémům používal lifting and coasting, což je postup obvykle používaný spíše pro šetření paliva. Jezdec na rovince povolí plynový pedál, počká pár sekund a teprve poté sešlápne brzdový pedál. Motor v tu chvíli nepracuje, ale je stále chlazený a jeho teplota klesne.

„Museli jsme naše jezdce požádat, aby to dělali až 400 metrů v každém kole,“ upřesnil inženýr. „Proto jsme byli tak výkonnostně omezení.“

Na nápravě Mercedes pracuje už delší dobu, ale podle Shovlina to nebude snadné. „Vše to jde až k samotnému základnímu designu auta. Pokoušeli jsme se o těsné balení, ale skončili jsme s nedostatčným chlazením.“

V Silverstonu by Mercedes tak velké problémy mít neměl. Podle aktuální předpovědi se očekávají teploty okolo 24 až 25 °C.

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Doporučujeme

Články odjinud