10
Fotogalerie

Technika v Maďarsku: Novinky McLarenu, Ferrari i Red Bullu

Podívejte se na tradiční technickou analýzu velké ceny. Jaké novinky přivezly týmy do Maďarska?

Kapitoly článku:


Podruhé v posledních dvou závodech Mercedes předvedl očividně horší start než vozy startující ze zadnějších řad.

Připomeňme, že počínaje sobotou na rakouském Red Bull Ringu vstoupili v platnost omezení týkající se trénování startů. Zatímco dříve se starty mohly trénovat celkem neomezeně, jak jsme mohli během volných tréninků pravidelně pozorovat na výjezdu z boxové uličky, nový protokol tyto praktiky zcela zakázal a týmům tak zůstala možnost jen jediného pokusu o nácvik startu přímo ze startovního roštu po skončení volného tréninku.

Start Velké ceny Rakouska to ještě nijak výrazněji nepoznamenalo, protože v pátek se trénovalo po staru – tedy neomezeně. Skutečný dopad na start závodu mělo zmíněné omezení v Silverstone, kde se po dlouhé době týmy musely obejít bez desítek zkoušek bodu záběru spojky a dalšího množství tréninkových startů.

V Maďarsku se ukázalo, že FIA ​​trénování startů v boxové uličce znovu povolila, ale při ostrém startu byl Mercedes opět překonán skvěle startujícími auty z druhé řady. Důvodem bylo pravděpodobně druhé zaváděcí kolo, které u mercedesů způsobilo výrazný posun bodu záběru spojky, což naznačil i technický ředitel Paddy Lowe.

V každém případě, po letní přestávce se můžeme těšit na ještě nepředvídatelnější starty, protože v Belgii začne platit nová technická norma, která zcela zakazuje úpravy nastavení spojky a jejího bodu záběru poté, co v neděli auto opustí garáž a také bude během zaváděcího kola zakázána jakákoli komunikace s jezdcem ohledně předstartovní instrukcí.

Vylepšení, která jsme v Maďarsku na voze odpozorovali, byla znovu velmi střídmá. Vlastně se objevilo pouze zjednodušené kaskádové křídlo nad koncovkou výfuku, ale do závodů se paradoxně ani tato odlehčená verze nedostala a mercedesy jezdily bez dodatečného kaskádového křídla.

merc-r.jpg

Na Hungaroringu je z hlediska vyvážení klíčový grip v přední části vozu a jak je vidět v tomto případě, dosahuje se občas i za cenu nižší přilnavosti na zadní nápravě.

V garáži Mercedesu jsme si na předním křídle všimli zajímavých nástrojů, jejichž použitím si v týmu prověřovali soulad s nedávno zavedenou normou zpřísňující limity ohebnosti předního křídla.

merc-fw-test.jpg

Na horních klapkách předního křídla byl připevněn nástroj sloužící jako držák pro digitální úhloměr. Před samotným měřením se úhloměr v této pozici vynuluje. Následně se na odtokovou hranu klapky aplikuje zatížení o velikosti 60 N (cca 6 kg) a úhloměr změří změnu úhlu. Jednoduchým trigonometrickým výpočtem se pak dá zjistit, zda nebyla překročena maximální povolená hodnota průhybu 3 mm.

Foto: Getty Images / Clive Mason, Mercedes, Ferrari, Pirelli, Red Bull Media House, Williams

Doporučujeme

Články odjinud