Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

 Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

 Foto: Getty Images / Robert Cianflone
 Foto: Getty Images / Mark Thompson
 Foto: Getty Images / Mark Thompson
 Foto: Getty Images / Robert Cianflone
6
Fotogalerie

Nedotažená kola: FIA už vybrala na pokutách 1,7 milionu

Už 70 tisíc euro (1,77 milionu korun) vybrala FIA na pokutách za nebezpečná vypuštění.

V Austrálii měl problém Haas. Kvůli nedotaženým kolům museli odstoupit oba jezdci. Haas za to zaplatil za každého 5 tisíc euro. Podobný problém měl v Bahrajnu v tréninku Kimi Räikkönen. Pokuta byla ve stejné výši. V závodě pak došlo k daleko horšímu incidentu, při kterém se zranil mechanik. Pokuta byla o řád vyšší – 50 tisíc euro. 

Naposledy se problém s kolem objevil v Číně u Stoffela Vandoorna. Opět z toho byla pokuta 5 tisíc.

Stewardi za uvolněné kolo v tréninku mohou udělit i penalizaci v podobě poklesu o několik míst na startovním roštu. K tomu by ale sáhli nejspíše jen v případě, že by jezdec ihned vůz neodstavil, pokoušel se dojet do boxů apod.

Změny by být neměly

Kevin Magnussen i někteří zástupci týmů si ale nemyslí, že by se mělo na pit stopech něco měnit. Podle Magnussena se musí týmy vzpamatovat a pracovat bezpečněji.

„Tohle se stává, když máte konkurenci,“ řekl. „Posouváte limity a když najdete limit, vrátíte se o kousek zpět.“

„Pit stopy jsou extrémně rychlé. Nyní se dostáváme na limit, kde je těžké se ještě zrychlit. V určitém okamžiku musíte přestat tlačit na to, abyste byli rychlejší a věnovat se spíše tomu, abyste byli bezpečnější a spolehlivější.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson 

Doporučujeme

Články odjinud