Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

 Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

 Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

 Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

 Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

 Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

 Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

 Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

 Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

 Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

 Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

 Foto: Mercedes
 Foto: Mercedes
 Foto: Mercedes
 Foto: Mercedes
11
Fotogalerie

Cowell věří, že Mercedes vyřešil problémy s chlazením

Andy Cowell věří, že Mercedes s vozem W11 vyřešil problémy, které měl vloni s chlazením svého vozu.

Mercedes měl vloni problémy s chlazením svého vozu, což většinou nemusí být snadno řešitelný problém. V případě stříbrných šípů se ho podařilo vyřešit zřejmě až s příchodem nového vozu.

„Na začátku minulého roku byla chladicí kapacita našeho vozu nedostačující, což mělo za následek, že některé závody byly náročné,“ řekl šéf motorářů Mercedesu Andy Cowell.

„Po úvodních dvou závodech, když se ukázalo, že nemáme dostatečnou chladicí kapacitu, jsme začali pracovat na tom, abychom prokázali schopnost pohonné jednotky pracovat při vyšších teplotních limitech. V Rakousku se nám podařilo dostat teplotu vody o další čtyři stupně nahoru, což pomohlo udělat závod ve Spielbergu trochu snesitelnějším, ale pro tým to byl stále velmi bolestivý víkend.“ 

Mercedes na chlazení pracoval i ve zbytku sezóny. „Pro tento rok jsme vyvinuli značné úsilí, abychom zajistili, že všechny chladicí kapaliny u pohonné jednotky budou pracovat při vyšší teplotě. Tím, že se zvyšuje teplotní rozdíl mezi chladicí kapalinou a okolní teplotou, ve které závodíme, zvyšuje se účinnost chladicího systému. Je to ale obtížná výzva, protože velké části motoru jsou vyrobeny z hliníku a teploty, se kterými pracujeme, znamenají, že vlastnosti materiálu se poměrně rychle zhoršují.“

Cowell připomněl, že letošní pohonné jednotky musí vydržet osm závodů, takže je to velmi náročné.

Druhý senzor průtoku paliva

Týmy musí letos nasadit druhý senzor průtoku paliva, kvůli čemuž došlo i ke zvýšení minimální hmotnosti vozu.

„FIA odvedla skvělou práci na vývoji měřiče průtoku paliva včas pro první závod v roce 2014 a každý rok pak udělala další práci, aby se ujistila, že maximální průtok paliva je pevně sledován.“

„Zavedení druhého průtokoměru je velmi robustní krok vpřed v kontrole, aby se zajistilo, že žádný tým nepřekročí 100 kilogramů za hodinu. Druhý senzor používá stejný princip jako ten první a nachází se na stejném místě v palivové nádrži auta. Je tu však jeden zásadní rozdíl – zatímco týmy mohou vidět výstup z prvního měřicího přístroje, nemohou vidět výstup z druhého měřicího přístroje, který se zobrazí jen FIA.“

Doporučujeme

Články odjinud