Mercedesy v průběhu celého závodu nedovolily Leclercovi vybudovat si jakýkoliv významnější náskok.
Z pohledu Charlese Leclerca měl závod tři fáze:
- Od startu po zastávky v boxech jeli Leclerc i Hamilton na měkké sadě pneumatik. V této fázi měl Leclerc průměrný náskok 1,26 sekundy a nejdeme zde také jeho největší náskok v průběhu celého závodu. Došlo k němu v 15. kole, kdy měl na Hamiltona náskok 1,589 s.
- Po zastávkách v boxech byla situace mnohem dramatičtější. Leclerc nazul tvrdé pneumatiky, Hamilton střední. Nejprve se do souboje částečně vložili jezdci Renaultu, kteří stavěli později. Po dobu 21 kol měl Leclerc na Hamiltona náskok v průměru 0,68 s. Jen v jednom kole (30.) se dostal přes 1 sekundu. V té době byl na trati vyhlášen virtuální safety car (VSC).
- Hamilton chyboval a otěže převzal Bottas, který měl taktéž střední pneumatiky, ale mnohem čerstvější. Stavěl ve 27. kole. Průměrný náskok Leclerca na Bottase byl 1,89 s.
Celkově měl Leclerc v průběhu závodu náskok menší než 1 sekunda v 25 kolech.
Ze statistik a také z tabulky níže jsme vypustili kola, ve kterých jezdci stavěli v boxech a také kolo, ve kterém se jezdci Mercedesu (nechtěně) prohodili.
Leclercův náskok (zleva do prava: před zastávkami v boxech, po nich, náskok na Bottase).
Náskok Leclerca v číslech
Kolo |
Rozdíl |
Poznámka |
1 |
0,725 |
|
2 |
0,964 |
|
3 |
1,010 |
|
4 |
1,212 |
|
5 |
1,539 |
|
6 |
1,352 |
|
7 |
1,205 |
|
8 |
1,073 |
|
9 |
1,208 |
|
10 |
1,055 |
|
11 |
1,128 |
|
12 |
1,260 |
|
13 |
1,374 |
|
14 |
1,555 |
|
15 |
1,589 |
|
16 |
1,462 |
|
17 |
1,415 |
|
18 |
1,556 |
|
19 |
|
Hamilton v boxech |
20 |
|
Leclerc v boxech |
21 |
0,626 |
|
22 |
0,323 |
|
23 |
0,588 |
Souboj v Roggia |
24 |
0,725 |
|
25 |
0,448 |
|
26 |
0,831 |
|
27 |
0,697 |
Bottas v boxech |
28 |
0,792 |
VSC |
29 |
0,592 |
|
30 |
1,169 |
VSC |
31 |
0,777 |
|
32 |
0,504 |
|
33 |
0,592 |
|
34 |
0,689 |
|
35 |
0,569 |
|
36 |
0,650 |
|
37 |
0,654 |
|
38 |
0,459 |
|
39 |
0,813 |
|
40 |
0,927 |
|
41 |
0,992 |
|
42 |
|
Hamilton se propadá za Bottase |
43 |
1,616 |
(dále již náskok na Bottase) |
44 |
1,317 |
|
45 |
1,064 |
|
46 |
1,589 |
|
47 |
1,439 |
|
48 |
1,371 |
|
49 |
1,275 |
|
50 |
0,567 |
|
51 |
1,238 |
|
52 |
0,773 |
|
53 |
0,835 |
|
Foto: Getty Images / Charles Coates