Fernando Alonso je trojnásobný mistr světa. Ke dvěma titulům z formule 1 přidal také titul z vytrvalostních závodů WEC. Mezi ziskem druhého titulu ve F1 a titulem ve WEC uplynulo necelých 13 let – přesně 4620 dní. Foto: Toyota Gazoo Racing

Fernando Alonso je trojnásobný mistr světa. Ke dvěma titulům z formule 1 přidal také titul z vytrvalostních závodů WEC. Mezi ziskem druhého titulu ve F1 a titulem ve WEC uplynulo necelých 13 let – přesně 4620 dní. Foto: Toyota Gazoo Racing

Alonso zlomil osmdesát let starý rekord. Od roku 1939 se nestalo, že by jezdec odstartoval do dvou a více závodů 24 hodin Le Mans a měl stoprocentní bilanci (vyhrál všechny závody, kterých se zúčastnil). V historii se to před Alonsem povedlo dvěma mužům, kterými byli Woolf Barnat (1928, 1929 a 1930) a Jeane-Pierre Wimille (1937, 1939). Foto: Toyota Gazoo Racing

Alonso zlomil osmdesát let starý rekord. Od roku 1939 se nestalo, že by jezdec odstartoval do dvou a více závodů 24 hodin Le Mans a měl stoprocentní bilanci (vyhrál všechny závody, kterých se zúčastnil). V historii se to před Alonsem povedlo dvěma mužům, kterými byli Woolf Barnat (1928, 1929 a 1930) a Jeane-Pierre Wimille (1937, 1939). Foto: Toyota Gazoo Racing

Fernando Alonso v juniorských formulových sériích vyhrál šampionát jen jednou. V roce 1999 v sérii Euro Open by Nissan. Ve formuli 3000 skončil čtvrtý. V roce 2001 debutoval s Minardi. Pak rok testoval s Renaultem, za který začal i závodit.  Foto: Getty Images / Clive Mason

Fernando Alonso v juniorských formulových sériích vyhrál šampionát jen jednou. V roce 1999 v sérii Euro Open by Nissan. Ve formuli 3000 skončil čtvrtý. V roce 2001 debutoval s Minardi. Pak rok testoval s Renaultem, za který začal i závodit.  Foto: Getty Images / Clive Mason

V Brazílii 2005 se Fernando Alonso stal mistrem světa formule 1. Foto: Getty Images / Paul Gilham

V Brazílii 2005 se Fernando Alonso stal mistrem světa formule 1. Foto: Getty Images / Paul Gilham

V té době byl Alonso nejmladším mistrem světa v historii. Překonal Emersona Fittipaldiho (1972). V době zisku titulu měl Alonso 24 let a 59 dní. Dnes už je v této statistice třetí. Překonali ho Hamilton a Vettel.  Foto: Getty Images / Clive Rose

V té době byl Alonso nejmladším mistrem světa v historii. Překonal Emersona Fittipaldiho (1972). V době zisku titulu měl Alonso 24 let a 59 dní. Dnes už je v této statistice třetí. Překonali ho Hamilton a Vettel.  Foto: Getty Images / Clive Rose

V roce 2006 Alonso titul obhájil.  Foto: Getty Images / Clive Rose

V roce 2006 Alonso titul obhájil.  Foto: Getty Images / Clive Rose

Ale tím to skončilo. U McLarenu ztrávil rok a titul mu unikl. Poté se vrátil do Renaultu, který ale už nebyl na vítězné vlně. U Ferrari byl Alonso k titulu nejblíže v letech 2010 a 2012, ale v obou případech se nakonec radoval Sebastian Vettel.  Foto: Getty Images / Clive Rose

Ale tím to skončilo. U McLarenu ztrávil rok a titul mu unikl. Poté se vrátil do Renaultu, který ale už nebyl na vítězné vlně. U Ferrari byl Alonso k titulu nejblíže v letech 2010 a 2012, ale v obou případech se nakonec radoval Sebastian Vettel.  Foto: Getty Images / Clive Rose

V roce 2018 Alonso vstoupil do WEC s týmem Toyota. Hned první závod ve Spa vůz číslo osm vyhrál. Foto: Toyota Gazoo Racing

V roce 2018 Alonso vstoupil do WEC s týmem Toyota. Hned první závod ve Spa vůz číslo osm vyhrál. Foto: Toyota Gazoo Racing

V posádce vozu osm byl Alonso s Nakadžimou a Buemim.  Foto: Toyota Gazoo Racing

V posádce vozu osm byl Alonso s Nakadžimou a Buemim.  Foto: Toyota Gazoo Racing

O závod později se jelo v Le Mans a vůz číslo osm slavnou čtyřiadvacetihodinovku vyhrál.  Foto: Toyota Gazoo Racing

O závod později se jelo v Le Mans a vůz číslo osm slavnou čtyřiadvacetihodinovku vyhrál.  Foto: Toyota Gazoo Racing

Z osmi závodů supersezóny 2018 / 2019 vyhrál vůz číslo osm pět.  Ve dvou byl druhý, v jednom byl diskvalifikován. Foto: Toyota Gazoo Racing

Z osmi závodů supersezóny 2018 / 2019 vyhrál vůz číslo osm pět.  Ve dvou byl druhý, v jednom byl diskvalifikován. Foto: Toyota Gazoo Racing

Supersezónu zakončil druhý závod v Le Mans. Sesterský vůz sedm měl během celého víkendu navrch. Osmička měla štěstí i smůlu na safety cary a ke konci jela s velkou ztrátou. Sedmičku však potkaly technické problémy patrně se senzorem, který hlásil defekt a vůz musel dvakrát do boxů. Do čela se dostala osmička a Nakadžima ji dovezl k vítězství. Foto: Toyota Gazoo Racing

Supersezónu zakončil druhý závod v Le Mans. Sesterský vůz sedm měl během celého víkendu navrch. Osmička měla štěstí i smůlu na safety cary a ke konci jela s velkou ztrátou. Sedmičku však potkaly technické problémy patrně se senzorem, který hlásil defekt a vůz musel dvakrát do boxů. Do čela se dostala osmička a Nakadžima ji dovezl k vítězství. Foto: Toyota Gazoo Racing

Alonso je prvním mistrem světa F1, který získal titul ve WEC. Není ale prvním jezdcem F1, kterému se to povedlo. Téměř v každé sezóně WEC vyhrál vůz, v jehož posádce byl alespoň jeden jezdec F1: André Lotterer (2012), Allan McNish (2013), Sébastien Buemi (2014), Anthony Davidson (2014), Mark Webber (2015) a Brendon Hartley (2015, 2017). Foto: Toyota Gazoo Racing

Alonso je prvním mistrem světa F1, který získal titul ve WEC. Není ale prvním jezdcem F1, kterému se to povedlo. Téměř v každé sezóně WEC vyhrál vůz, v jehož posádce byl alespoň jeden jezdec F1: André Lotterer (2012), Allan McNish (2013), Sébastien Buemi (2014), Anthony Davidson (2014), Mark Webber (2015) a Brendon Hartley (2015, 2017). Foto: Toyota Gazoo Racing

Alonso nebyl v posádce osmičky jediný mistr světa. Buemi vyhrál titul ve WEC v roce 2014 a je také mistrem světa formule E ze sezóny 2015/2016. Foto: Toyota Gazoo Racing

Alonso nebyl v posádce osmičky jediný mistr světa. Buemi vyhrál titul ve WEC v roce 2014 a je také mistrem světa formule E ze sezóny 2015/2016. Foto: Toyota Gazoo Racing

Alonso po jedné sezóně u Toyoty končí. Nahradí ho Brendon Hartley. Do Le Mans se však chce vrátit.  Foto: Toyota Gazoo Racing

Alonso po jedné sezóně u Toyoty končí. Nahradí ho Brendon Hartley. Do Le Mans se však chce vrátit.  Foto: Toyota Gazoo Racing

Alonso cílí na triple crown. Vítězství v Monaku už má (2006, 2007), z Le Mans také (2018, 2019). Chybí mu Indy 500. V roce 2017 v závodě dokonce vedl, ale poté mu selhal motor Honda. V roce 2019 se nekvalifikoval Foto: IndyCar

Alonso cílí na triple crown. Vítězství v Monaku už má (2006, 2007), z Le Mans také (2018, 2019). Chybí mu Indy 500. V roce 2017 v závodě dokonce vedl, ale poté mu selhal motor Honda. V roce 2019 se nekvalifikoval Foto: IndyCar

Alonso zlomil osmdesát let starý rekord. Od roku 1939 se nestalo, že by jezdec odstartoval do dvou a více závodů 24 hodin Le Mans a měl stoprocentní bilanci (vyhrál všechny závody, kterých se zúčastnil). V historii se to před Alonsem povedlo dvěma mužům, kterými byli Woolf Barnat (1928, 1929 a 1930) a Jeane-Pierre Wimille (1937, 1939). Foto: Toyota Gazoo Racing
Fernando Alonso v juniorských formulových sériích vyhrál šampionát jen jednou. V roce 1999 v sérii Euro Open by Nissan. Ve formuli 3000 skončil čtvrtý. V roce 2001 debutoval s Minardi. Pak rok testoval s Renaultem, za který začal i závodit.  Foto: Getty Images / Clive Mason
V Brazílii 2005 se Fernando Alonso stal mistrem světa formule 1. Foto: Getty Images / Paul Gilham
V té době byl Alonso nejmladším mistrem světa v historii. Překonal Emersona Fittipaldiho (1972). V době zisku titulu měl Alonso 24 let a 59 dní. Dnes už je v této statistice třetí. Překonali ho Hamilton a Vettel.  Foto: Getty Images / Clive Rose
16
Fotogalerie

Alonso vyhrál podruhé v Le Mans a po třinácti letech je opět mistrem světa

Fernando Alonso je trojnásobný mistr světa. Ke dvěma titulům z formule 1 přidal také titul z vytrvalostních závodů WEC. Mezi ziskem druhého titulu ve F1 a titulem ve WEC uplynulo necelých 13 let – přesně 4620 dní.

WEC_2018-2019_Rd_199.jpgWEC_2018-2019_Rd_307.jpgGettyImages-969925.jpg
GettyImages-55768367.jpgGettyImages-55768339.jpg
GettyImages-72239518.jpgGettyImages-72239479.jpg
TGR_0001.jpgTGR_0100.jpg
TGR_0029.jpgTGR_0025.jpg
WEC_2018-2019_Rd_303.JPG
WEC_2018-2019_Rd_027.jpg
 
WEC_2018-2019_Rd_028.jpgWEC_2018-2019_Rd_162.jpg
36RD3296.jpg
 
 
 
 
 

Doporučujeme

Články odjinud