Ferrari před sezónou řeklo, že pokud to bude nutné, dostane přednost Sebastian Vettel. Charles Leclerc ale roli týmové dvojky hrát nechce.
V Monze Leclerc nepočkal na Vettela, aby mu vytvořil aerodynamický pytel a pomohl mu v kvalifikaci. V Singapuru se zase Vettel dřívější zastávkou dostal před Leclerca a vyhrál. Monačan z toho samozřejmě nebyl nadšený.
Podle Rosberga byl Leclercův postup v Singapuru „chytrý“. „Stěžovat si na veřejnosti není správná věc. Sám jsem tyto situace zažil a je to chyba,“ řekl Rosberg na svém kanálu na YouTube.
„Být agresivní na veřejnosti je špatné, ale nedělat nic na veřejnosti je také špatné, protože musíte stanovit určité mantinely a nedovolit týmu, aby vás jako jezdce příliš snadno obcházel. Myslím, že to, co udělal, bylo vyvážené.“
„V závodě to hodně zpochybňoval, potom po závodě o tom vůbec nemluvil a jen poblahopřál a byl velmi šťastný, že tým skončil na prvním a druhém místě, což je nejdůležitější. Ale uvnitř to bude ohňostroj.“
Podle Rosberga si ale Vettel minimálně v jednom ohledu vítězství zasloužil a to tím, jak undercut provedl.
„Podle simulace můžete získat pouze dvě sekundy (dřívější zastávkou, pozn. redakce) a on získal 3,4 sekundy. Pokud v klíčovém okamžitou odvetete takovou práci, tak si zasloužíte vítězství.“
Také podle Tota Wolffa se může situace u Ferrari zkomplikovat. „Vždy, když máte dvě alfy, které bojují o pozici, máte potenciál pro rivalitu a eskalaci uvnitř týmu,“ řekl Wolff pro Autosport.
„Byli jsme na tom stejně a myslím, že dnes jako tým jsme velmi silní s jasnou filozofií. Pozitivní (pro Mercedes, pozn. redakce) je, že se obírají o body, což je výhoda, ale nechci se dívat na body v této fázi.“
Foto: Getty Images / Lars Baron