Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Kolize Ricciarda a Sainze v prvním kole Grand Prix Emilia Romagna 2022. Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Kolize Ricciarda a Sainze v prvním kole Grand Prix Emilia Romagna 2022. Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
11
Fotogalerie

Zasedla Komise F1: více sprintů, povinné kamery v helmách, lehčí auta a méně pneumatik

Zasedla Komise F1 a schválila několik změn pro sezónu 2023 a další roky.

Formule 1 má za sebou první ze tří letošních sprintů. Komise F1 schválila, že v příštím roce uvidíme sprintů rovnou šest. Tento počet měl být už letos, ale týmy se nedohodly na financích (navýšení rozpočtového stropu).

Pokračovaly také diskuse o pohonných jednotách pro rok 2026, které mají být finančně i ekologicky udržitelné – budou používat udržitelné palivo a využití elektrické energie má stoupnout až na 50 %.

Kromě pohonných jednotek chce F1 sáhnout také na aerodynamická pravidla. F1 chce:

  • Snížit odpor vozů
  • Udržet a zlepšit blízké závodění – aby se mohly vozy k sobě přiblížit
  • Zmenšit rozměry vozů
  • Snížit nebo alespoň udržet hmotnost vozu
  • Pokračovat v cestě standardizace nebo zjednodušení některých komponent za účelem snížení nákladů.
  • Rozšířit používání udržitelných materiálů nebo technologií a zaměřit se na recyklovatelnost.
  • Pokračovat ve zvyšování bezpečnosti.

Kamery

F1 od loňské sezóny testuje kamery v helmách. Zatím jde jen o kamery od firmy Bell. Od příští sezóny budou kamery povinné už všech jezdců.

Pneumatiky

Komise jednomyslně souhlasila se zkušebním snížením přídělu pneumatik z 13 sad na 11 na dvou akcích v sezóně 2023. Bude to provedeno za účelem vyhodnocení dopadu snížení alokace pneumatik na jízdy na trati s celkovým záměrem přejít v budoucnu k udržitelnějšímu používání pneumatik.

Doporučujeme

Články odjinud