Zasedla Komise F1 a schválila několik změn pro sezónu 2023 a další roky.
Formule 1 má za sebou první ze tří letošních sprintů. Komise F1 schválila, že v příštím roce uvidíme sprintů rovnou šest. Tento počet měl být už letos, ale týmy se nedohodly na financích (navýšení rozpočtového stropu).
Pokračovaly také diskuse o pohonných jednotách pro rok 2026, které mají být finančně i ekologicky udržitelné – budou používat udržitelné palivo a využití elektrické energie má stoupnout až na 50 %.
Kromě pohonných jednotek chce F1 sáhnout také na aerodynamická pravidla. F1 chce:
- Snížit odpor vozů
- Udržet a zlepšit blízké závodění – aby se mohly vozy k sobě přiblížit
- Zmenšit rozměry vozů
- Snížit nebo alespoň udržet hmotnost vozu
- Pokračovat v cestě standardizace nebo zjednodušení některých komponent za účelem snížení nákladů.
- Rozšířit používání udržitelných materiálů nebo technologií a zaměřit se na recyklovatelnost.
- Pokračovat ve zvyšování bezpečnosti.
Kamery
F1 od loňské sezóny testuje kamery v helmách. Zatím jde jen o kamery od firmy Bell. Od příští sezóny budou kamery povinné už všech jezdců.
Pneumatiky
Komise jednomyslně souhlasila se zkušebním snížením přídělu pneumatik z 13 sad na 11 na dvou akcích v sezóně 2023. Bude to provedeno za účelem vyhodnocení dopadu snížení alokace pneumatik na jízdy na trati s celkovým záměrem přejít v budoucnu k udržitelnějšímu používání pneumatik.