33
Fotogalerie

Pátek v Malajsii: Konkurence stíhá Mercedes

První dva volné tréninky v Sepangu naznačily, že by to Mercedes nemusel mít tento víkend tak snadné jako v Austrálii.

Mercedes (Rosberg 3./1. – Hamilton 1./4.)

Jezdci německé stáje znovu udávali tempo, ale starost jim dělají pneumatiky. „Byl to slušný den,“ řekl Rosberg. „Bylo velké horko, na auto a pneumatiky to bylo náročné. Nečekali jsme tak velkou degradaci. Degradace je obrovská, což je velká výzva. Určitě bude hodně různých strategií. S pneumatikami se může stát cokoliv.“

Hamilton potvrdil: „Jen jsme pracovali na pochopení pneumatik, jsou velmi, velmi horké. Aby bylo vyvážení správné a mohli jste jet co nejdéle. Je to stejné pokaždé, když sem přijedeme, takže je třeba to očekávat. Pro pneumatiky je moc horko, v těchto podmínkách nefungují dobře. I když tu máme tvrdou a střední směs, pneumatiky se nechovají dobře, ale je to stejné pro všechny.“ K rozložení sil dodal. „Nemám představu. Nejsem zaměřený na ostatní, jsem soustředěný na sebe, abych zajistil, že mi auto bude vyhovovat. Snad zvládne tu vzdálenost.“

mer1.jpgmer2.jpgmer3.jpg

Ferrari (Räikkönen 2./2. – Alonso 11./5.)

Räikkönen byl nejbližším pronásledovatelem mercedesů. „Určitě to byl pozitivní den a mám lepší pocit ve srovnání s pátkem v Melbourne,“ chválil. „I když jsme neměli vůbec žádné problémy, víme, že máme před sebou ještě dlouhou cestu a hodně práce.“

Alonso si na hodnocení netroufl. „Učíme se, což pro začátek šampionátu není neobvyklé. Abychom zjistili, jak konkurenceschopní jsme, musíme si počkat na sobotu a neděli. Pátek je obvykle velmi matoucí den, protože všichni pracují na svých programech, ale letos ještě víc kvůli novým elementům. Všechno šlo dobře, neměli jsme žádné problémy se spolehlivostí a podařilo se nám odjet slušný počet kol.“

fer1.jpgfer2.jpgfer3.jpg

Red Bull Racing (Vettel 7./3. – Ricciardo 12./7.)

„Myslím, že jsme měli dobrý den. Páteční časy samozřejmě nejsou ta nejdůležitější věc na světě, ale je dobré být vpředu na stejné úrovni jako ti nejrychlejší,“ uvedl Vettel. „Myslím, že jsme měli slušný den, ani pro jednoho nebyl úplně hladký, ještě musíme vyřešit pár věcí na straně softwaru a programování, ale tak to prostě je. Myslím, že jsme se hodně naučili, ale celkově jsem celkem spokojený.“

Ricciardo rychlostně trochu ztrácel, ale smutný z toho nebyl. „Myslím, že jsme dopoledne hodně naučili o rychlosti v krátkých jízdách. Byli jsme spokojení s pokrokem, kterého jsme dosáhli, ale v delších jízdách to mohlo být lepší. Myslím, že máme prostor pro zlepšení, ale na to dnešní večer je. Spolehlivost byla dnes dobrá, takže s tím jsme spokojení.“

rbr1.jpgrbr2.jpgrbr3.jpg

Williams (Massa 9./6. – Bottas 10./9.)

„Dokončili jsme náš plán a neměli jsme žádné technické problémy, takže dnešek byl dobrou příležitostí více se naučit o výkonnosti vozu," komentova Massa. "Vůz stále má výkonnostní rezervy, takže večer musíme tvrdě pracovat a analyzovat data. Potřebujeme se zlepšit pro kvalifikaci a závod.“

Bottasovi činily největší problémy pneumatiky. „Tvrdší směs hodně klouzala a opotřebovávala se, takže na to si budeme muset během víkendu dávat pozor. Na měkčí směsi jsem v poslední jízdě nezajel nejlepší kolo, takže jako většina můžeme zítra ještě zrychlit. Auto pořád potřebuje více přítlaku, hlavně v rychlých zatáčkách, ale máme své silné stránky a naše maximální rychlost vypadá dobře, což je v závodě vždy dobré.“

wil1.jpgwil2.jpgwil3.jpg

McLaren (Button 4./8. – Magnussen 5./12.)

Button má obavy o závodní rychlost. „Dnes to tu bylo pro nás těžké, hlavně v tom vedru. Nejsme tak silní v rychlých zatáčkách, jak bychom chtěli. A když máte problémy s přítlakem, horko je umocňuje. Takže naše dlouhé jízdy byly náročné, z pohledu degradace pneumatik i rychlosti. Teď si projdeme data, ale úpravy, které jsme sem přivezly, nám podle všeho něco přináší, to je povzbudivé, ale ještě nás čeká hodně práce. Jsem si jistý, že se lidé vzrušují jednotlivými časy na kolo, ale tady nemají moc velkou cenu, protože se obvykle dá předjíždět. Je třeba analyzovat dlouhé jízdy, a v těch to máme trochu těžší.“

Také Magnussen má co řešit. „Pro mě je největším problémem přehřívání zadních pneumatik,“ prozradil. „Pneumatiky se chovají o hodně jinak než v Austrálii, takže na to se soustředím. I tak jsem přesvědčený, že přes večer můžeme na autě udělat užitečné změny.“

mcl1.jpgmcl2.jpgmcl3.jpg

Force India (Hülkenberg 8./10. – Pérez 20./16.)

Také Hülkenberg zmínil těžkou práci s pneumatikami. „Myslím, že můžeme být spokojení s tím, co jsme se dnes naučili. Prošli jsme si program a na mé straně nebyly žádné větší problémy. Získali jsme obvyklá data o pneumatikách a nastavení, myslím, že je tu pořád prostor pro zlepšení. Potřebuji více přilnavosti, před posledním tréninkem potřebujeme zlepšit vyvážení.“

Pérez ztratil celý první trénink kvůli problémům s palivovým systémem. „Odpoledne jsme se snažili vylepšit auto a porozumět pneumatikám, ale pořád mám pocit, že večer musím udělat velký krok, abych byl připraven na kvalifikaci. Výkonnostní rozdíl mezi tvrdou a střední směsí není moc velký, ale trápila nás velká degradace u obou pneumatik.“

for1.jpgfor2.jpgfor3.jpg

Toro Rosso (Vergne 6./11. – Kvjat 14./14)

U Tora Rossa šlo všechno dobře. „Celkově vzato dobrý den,“ chválil Vergne. „Myslím, že jsem měl téměř perfektní pátek a jsem skutečně spokojený s výkonností vozu. Ještě musíme najít nejlepší řešení pro pár problémů, která nás určitě dokáží zrychlit. Zatím vypadáme silně, večer musíme tvrdě pracovat, abychom měli dobré auto pro zítřek a možná znovu bojovali o třetí část kvalifikace. Je to dobrý den.“

Kvjat přiznal, že větší vedro, než ve formuli 1, mu na Sepangu nikdy nebylo. „Nejsem úplně spokojený s nastavením auta. Takže se večer podíváme na všechna data s inženýry s cílem dostat maximum výkonnosti z našeho kompletu pro zbytek víkendu.“

tor1.jpgtor2.jpgtor3.jpg

Sauber (Sutil 13./13. – Gutiérrez 15./15.)

Sutil konstatoval pokrok. „Ve srovnání s Melbourne jsme udělali pár kroku vpřed. Věci, které jsme měli v plánu, fungovaly. Ale auto se těžko ovládá a řídí. Máme před sebou hodně práce. Udělali jsme kroky správným směrem a funguje to lépe než v Melbourne.“

Gutiérrez má stejný názor. „Ve srovnání s Melbourne jsme udělali krok vpřed, protože stabilita při brzdění je lepší. Musíme dál vyvíjet další věci. Musíme vyhodnotit jízdu s větším množstvím paliva a najít nejlepší kompromis pro auto.“

sau1.jpgsau2.jpgsau3.jpg

Lotus (Grosjean 22./17. – Maldonado 21./22.)

Enstonští si prožívají další špatný víkend. Maldonado nejezdil vůbec, Grosjean jen trochu odpoledne. „Ráno jsme nemohli odjet žádné kolo a odpoledne jsme spálili kabel, kvůli kterému přestala fungovat převodovka,“ vysvětloval Francouz. „Když vystupuji z nefunkčního auta zaparkovaného na trati, tak se samozřejmě neusmívám a v duchu nadávám! Ale jak už jsem řekl předtím, je to teprve druhý závod sezóny a my jsme od začátku věděli, že začneme v defenzivě. Dostaneme se tam, kde chceme být.“

Venezuelského závodníka vyřadila pohonná jednotka. „Je to těžké, protože pokaždé očekáváme, že to bude lepší,“ přiznal. „Pracujeme tak tvrdě, mechanici, inženýři, spolu s Renaultem Sport F1. „Musíme být silní a akceptovat, když máme problém. Jakmile bude všechno vyřešené, musíme být připraveni okamžitě vyjet a zaútočit.“

lot1.jpglot2.jpglot3.jpg

Marussia (Bianchi 16./19. – Chilton 18./18.)

„Hodně jsme se naučili z obrovského množství dat, které jsme nasbírali v Melborune, a je tu velký potenciál pro vývoj vozu, takže je dobré s ním začít,“ poznamenal Chilton. „Ráno nám zkazil problém s elektronikou a odpoledne skončilo lépe, než začalo. V úvodním kole jsem se roztočil, ale auto jsme rychle dostali zpět a na trati jsem mohl strávit ještě hodně času, takže jsme se dali dobře dohromady. Ještě máme hodně práce na vylepšení vyvážení, ale odškrtli jsme si hodně věcí.“

Bianchi pracoval na aerodynamice a ERS. „Během obou tréninků jsme se zlepšili a myslím, že pokud dokážeme udržet tento dobrý směr, můžeme tu v neděli prožít dobrý závod. Nemáme žádné větší problémy, což je dobré z pohledu spolehlivosti.“

mar1.jpgmar2.jpgmar3.jpg

Caterham (Kobajaši 19./21. – Ericsson 17./20.)

Kobajašiho hned ráno vyřadily problémy s bateriemi ERS, v prvním tréninku vůbec nevyjel. Odpoledne se scénář opakoval kvůli úniku oleje. „To není dobré a nejsem rád, že jsme ztratili další pátek,“ lamentoval. „Ale je důležité říct, že vím, jak tvrdě všichni pracuji v našem týmu a u Renaultu, aby tyto problémy vyřešili, abychom měli pořádný závodní víkend.“

Ericsson jezdit mohl. Ale měl problémy s trakcí, nelíbil se mu přísun výkonu motoru. Také potřebuje vyřešit nedotáčivost. Odpoledne mu vynechával motor, proto nezajel reprezentativní čas.

cat1.jpgcat2.jpgcat3.jpg

Doporučujeme

Články odjinud