Jaké díly nasadily týmy v Kanadě a v Baku? Podívejte se na novinky v oblasti aerodynamiky i pohonných jednotek.
Kapitoly článku:
Po nedávné úpravě špičky nosového kužele přišlo tentokrát v Kanadě na řadu vylepšení na jeho opačném konci.
Na obrázku výše si můžete vlevo všimnout vypouklého tvarování karoserie. Tato část ve skutečnosti není součástí nosového kužele, ale jak je vidět na obrázku níže, jde o kryt přední části šasi, který jednak překrývá přístupové otvory k prvkům přední nápravy a také poskytuje prostor pro výstupní otvor S-potrubí a vstup pro přívod vzduchu do kokpitu .
Díky vypouklejšímu tvaru se mohl zvětšit právě výstupní otvor S-potrubí.
Pro zajímavost, na obrázku výše vpravo od zmíněného krytu přední části šasi leží kryt, který se montuje na přední čelo šasi předtím, než se na něj nasune nosový kužel.
Tento kryt přitom při výměnách nosového kužele chrání nádržky s brzdovou kapalinou, různé senzory, či jiné příslušenství připevněné k přednímu čelu šasi.
Dalším velmi zajímavým aerodynamickým prvkem, který přibyl také v Kanadě, jsou tyto prolisy na horní klapce předního křídla.
Mercedes teprve nedávno měnil lopatky pod přední částí šasi a zdá se, že v této oblasti má stále co vylepšovat. Důkazem je další, tentokrát ještě rozsáhlejší změna lopatek, což je patrné zejména v jejich spodní části.
Časté obměny letos registrujeme i v oblasti zadního kaskádového křídla. V Kanadě se objevila už jeho třetí iterace (na obrázku vlevo) zabezpečující nižší úroveň přítlaku než druhá iterace na obrázku vpravo.
V Baku pro změnu zadní kaskádové křídlo zcela absentovalo. K tamní trati týmy přistupovaly z hlediska úrovně přítlaku téměř jakoby šlo o Monzu.
Vraťme se ale ještě několika slovy k zadnímu kaskádovému křídlu. Jeho přítomnost samozřejmě způsobuje dodatečný aerodynamický odpor. Je to cena za vyšší přítlak při nízkých a středních rychlostech – obzvláště pod plynem, protože výfukové plyny hrají svou roli při fungování zadního kaskádového křídla. Nicméně všimněte si, že jejich konstrukce je vždy záměrně křehká, aby byla ve vyšších rychlostech flexibilní a pomáhala na rovinkách snížit aerodynamický odpor.
V Baku jsme měli možnost znovu vidět loňské belgické zadní křídlo a také o něco prodyšnější kryt motoru.
Pohonná jednotka
Tentokrát se vylepšení netýká pohonné jednotky jako takové, ale pouze výfukového systému. V pátek v Kanadě Mercedesy na trati provázela velmi odlišná intenzivnější zvuková kulisa s hlasitým pískáním turba. Důvodem byl test wastegate potrubí s větším průměrem.
Foto: Mercedes, McLaren, Ferrari, Red Bull Content Pool, Pirelli, Williams, Force India, Getty Images / Dan Istitene, Charles Coates, Mark Thompson